Caged (2011)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Stephan Brenninkmeijer
met Chantal Demming, Babette Holtmann en Joep Sertons

Stella (Chantal Demming) onderdrukt al jaren haar diepgewortelde verlangens. Haar huwelijk kabbelt voort en ze voelt zich niet meer begeerd. Uiteindelijk kan ze haar gevoelens niet langer negeren en begint een dubbelleven. Ze verandert in een "Unicorn", een bijnaam voor vrouwen die in hun eentje parenclubs en erotische feesten bezoeken. Stella bloeit op door al die nieuwe aandacht. Als haar man erachter komt kan hij niet veel meer doen dan haar de vrijheid geven die ze nodig heeft, in de hoop dat het allemaal gewoon een fase is. Op een dag ligt ze bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine (Babette Holtmann) bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft. Christine is ervan overtuigd dat het met Stella's lifestyle te maken heeft. Stella ziet zich genoodzaakt haar wilde leven tegen het licht te houden.

Stephan schreef:
Dan mankeert er wellicht iets aan je installatie, of je oren, of je hebt een brakke illegale download gekeken. Jammer.

Nou nee, integendeel. Gewoon netjes via Videoland, zoals ik elke film kijk. Zelf zou ik zo'n film namelijk nooit huren, kopen of überhaupt downloaden (no hard feelings)
En met mijn geluidsinstallatie of oren is ook niets mis, want het ligt niet aan het geluid, sorry, misschien verkeerd verwoord, maar aan de acteer "prestaties" zullen we maar zeggen. Wat ik al aangaf: hoe hard m'n volume ook staat, op het moment dat ze op de grond ligt, mompelt ze wat binnensmonds. En zo waren er meerdere momenten in de film dat ik dacht: je mag wel even wat duidelijker articuleren.
Maar goed, wat ik zei, ondertiteling met Nederlandse films zou sowieso heel fijn zijn. Thats all

avatar van Stephan
Nou... No hard feelings voor het niet downloaden snap ik niet helemaal.
Maar als een acteur goed articuleert gaat iedereen weer zeggen: "Typisch Nederlands want ze moeten het op de achterste rij ook kunnen verstaan".
Ik snap wat je zegt maar ik vind het grote onzin. Mensen praten niet altijd met volzinnen en in deze film, waarin men naast elkaar op een matras ligt terwijl ze waarschijnlijk worden afgeluisterd is het juist normaal dat je op een fluistertoon spreekt. Ik heb werkelijk NIEMAND gehoord over slechte verstaanbaarheid. Sterker... de quote die ik aanhaal is van een kritische site die er extra op let.

Ik probeer hiermee ook niet jou op andere gedachten te brengen, maar vooral de mensen die dit lezen ervan te overtuigen dat jouw mening nogal afwijkt.
No hard feelings.

avatar van john mcclane 2
Een film berucht om zijn expliciete sex scène s .
En die zijn dan ook niet mis .
Maar het verhaal , de montage , en de vormgeving zijn niet zo best .
Het einde is best te doen .
Maar na ruim anderhalf uur , denk ik wel , waar heb ik nou eigenlijk , op een paar mooie naakte dames na eigenlijk naar zitten kijken .

avatar van BlueJudaskiss
john mcclane 2 schreef:

Maar de montage , en de vormgeving zijn niet zo best.

Heb je hier ook daadwerkelijk voorbeelden van? Ik vind ook dat er best wel wat op de film aan te merken valt maar dit lijkt mij een geval 'spijkers op laag water zoeken'.

avatar van john mcclane 2
BlueJudaskiss schreef:

De overgang naar de gesprekken met psychiater ,voelde wat onwerkelijk aan , het camera werk was alles behalve indrukwekkend , maar dat is een persoonlijke ervaring , die iedereen anders kan opvatten .,
Geen mooie shots , koud , weinig beweging. .
Maar aangezien jou cijfer een stuk hoger is , zal jij het anders hebben ervaren .