• 10.586 nieuwsartikelen

Genre: Thriller

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Stephan Brenninkmeijer

Met onder meer: Chantal Demming, Babette Holtmann en Joep Sertons

IMDb beoordeling: 4,8 (943)

Gesproken taal: Nederlands

• Videoland Bekijk via Videoland
  • meJane Bekijk via meJane

Plot Caged

Stella (Chantal Demming) onderdrukt al jaren haar diepgewortelde verlangens. Haar huwelijk kabbelt voort en ze voelt zich niet meer begeerd. Uiteindelijk kan ze haar gevoelens niet langer negeren en begint een dubbelleven. Ze verandert in een "Unicorn", een bijnaam voor vrouwen die in hun eentje parenclubs en erotische feesten bezoeken. Stella bloeit op door al die nieuwe aandacht. Als haar man erachter komt kan hij niet veel meer doen dan haar de vrijheid geven die ze nodig heeft, in de hoop dat het allemaal gewoon een fase is. Op een dag ligt ze bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine (Babette Holtmann) bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft. Christine is ervan overtuigd dat het met Stella's lifestyle te maken heeft. Stella ziet zich genoodzaakt haar wilde leven tegen het licht te houden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

avatar van jordorientje

jordorientje

Stephan schreef:

Dan mankeert er wellicht iets aan je installatie, of je oren, of je hebt een brakke illegale download gekeken. Jammer.

Nou nee, integendeel. Gewoon netjes via Videoland, zoals ik elke film kijk. Zelf zou ik zo'n film namelijk nooit huren, kopen of überhaupt downloaden (no hard feelings)

En met mijn geluidsinstallatie of oren is ook niets mis, want het ligt niet aan het geluid, sorry, misschien verkeerd verwoord, maar aan de acteer "prestaties" zullen we maar zeggen. Wat ik al aangaf: hoe hard m'n volume ook staat, op het moment dat ze op de grond ligt, mompelt ze wat binnensmonds. En zo waren er meerdere momenten in de film dat ik dacht: je mag wel even wat duidelijker articuleren.

Maar goed, wat ik zei, ondertiteling met Nederlandse films zou sowieso heel fijn zijn. Thats all

avatar van Stephan

Stephan

Nou... No hard feelings voor het niet downloaden snap ik niet helemaal.

Maar als een acteur goed articuleert gaat iedereen weer zeggen: "Typisch Nederlands want ze moeten het op de achterste rij ook kunnen verstaan".

Ik snap wat je zegt maar ik vind het grote onzin. Mensen praten niet altijd met volzinnen en in deze film, waarin men naast elkaar op een matras ligt terwijl ze waarschijnlijk worden afgeluisterd is het juist normaal dat je op een fluistertoon spreekt. Ik heb werkelijk NIEMAND gehoord over slechte verstaanbaarheid. Sterker... de quote die ik aanhaal is van een kritische site die er extra op let.

Ik probeer hiermee ook niet jou op andere gedachten te brengen, maar vooral de mensen die dit lezen ervan te overtuigen dat jouw mening nogal afwijkt.

No hard feelings.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Een film berucht om zijn expliciete sex scène s .

En die zijn dan ook niet mis .

Maar het verhaal , de montage , en de vormgeving zijn niet zo best .

Het einde is best te doen .

Maar na ruim anderhalf uur , denk ik wel , waar heb ik nou eigenlijk , op een paar mooie naakte dames na eigenlijk naar zitten kijken .

john mcclane 2 schreef:

Maar de montage , en de vormgeving zijn niet zo best.

Heb je hier ook daadwerkelijk voorbeelden van? Ik vind ook dat er best wel wat op de film aan te merken valt maar dit lijkt mij een geval 'spijkers op laag water zoeken'.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

BlueJudaskiss schreef:

De overgang naar de gesprekken met psychiater ,voelde wat onwerkelijk aan , het camera werk was alles behalve indrukwekkend , maar dat is een persoonlijke ervaring , die iedereen anders kan opvatten .,

Geen mooie shots , koud , weinig beweging. .

Maar aangezien jou cijfer een stuk hoger is , zal jij het anders hebben ervaren .

avatar van AniSter

AniSter

• 1944 berichten

Middelmaatje van Nederlandse bodem. Het was het allemaal net niet voor mij; het verhaal, de acteurs en actrices, de muziek. Over de 'klachten': zelfs het geneuzel op het matras heb ik prima kunnen verstaan. Het kan ermee te maken hebben dat er niemand naast me popcorn zat te eten... En wat betreft de 'vele' seksscènes: heb ik waarschijnlijk toch een andere film gezien.

avatar van cjufc

cjufc

Stephan schreef:

Aangezien er voor de Amerikaanse markt zo'n groen bord voor moet, heb ik de trailer van Caged maar even in overleg aangepast zonder al die "zwarte gaten"

Iemand naar de keel grijpen en in het gezicht slaan is ok. Ook vastgebonden liggen op een marteltafel, maar wee o wee als er een blote borst in beeld komt.

Jij reageert echt heel erg veel in deze film topic, zeg maar, een beetje tomuch........

avatar van Simon Smith

Simon Smith (crew films)

Tomuch....?

avatar van Zandadder

Zandadder

Het zou zijn eigen film maar zijn

cjufc schreef:

Hoezo nou weer, zeg maar, too much? (pardon, 'tomuch') Ik vind het juist altijd boeiend als een regisseur reageert op zijn eigen films.

avatar van neo

neo

Ik zou zelfs een hoop willen uiten dat we bij elke film in contact kunnen treden met één van de makers, en het .altijd iets toevoegt, ongeacht de gekleurde mening van zo'n maker.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

In deze topic...? Moet trouwens nog steeds Lotgenoten zien, heb ik op dvd. Thanks for the reminder.

avatar van neo

neo

Waarom niet? Tenminste als de maker zich enkel uitlaat over deze film....

narva77 schreef:

In deze topic...?

Ik ging het een keer níet zeggen, maar fijn dat de opmerking alsnog gemaakt is

avatar van narva77

narva77 (crew films)

neo schreef:

Waarom niet? Tenminste als de maker zich enkel uitlaat over deze film....

Dat was een reactie op het taalgebruik van user cjufc, Neo. Niet op jouw opmerking.

avatar van Stephan

Stephan

Kijk nou... reageer ik een keer NIET op een post breekt meteen de pleuris uit. LOL

BBarbie

Boeiende psychologische thriller over een assertieve vrouw, die uit verveling het keurslijf van haar huwelijk ontvlucht op zoek naar sensuele spanningen, deels uit nieuwsgierigheid, deels uit lustgevoelens. Haar nymfomaan gedrag leidt er echter toe dat ze op een dag wakker wordt een soort bunker.

Ik ben doorgaans niet erg geporteerd van overdadig bloot in een film, maar deze keer heeft het mij minder gestoord dan anders omdat het meestentijds in het verhaal past. Maar… die scènes in de martelkamer hadden van mij niet gehoeven. Dat soort vernederingen staan mij erg tegen.

Mede door de schakeling tussen heden en verleden een spannende film met een beklijvende hoofdrol van Chantal Demming, die alles aspecten van haar gevarieerd personage (de nymfomane, het slachtoffer en de patiënt) met overtuiging over het voetlicht brengt. Ook de rest van de cast en de regie zijn dik in orde. Een prima film.

avatar van De wind

De wind

Deze film is in sommige opzichten zó verschrikkelijk slecht (zo Nederlands-slecht geacteerd), maar blijft toch boeien. Het sensuele zal hierin waarschijnlijk een groot aandeel hebben gehad.

avatar van princesspeach

princesspeach

jordorientje schreef:

Ik ben het hier mee eens hoor want ik moest de volume erg hoog zetten om haar te verstaan, vooral in het begin.

avatar van princesspeach

princesspeach

Prachtige shots die meestal wel echt lijken, op verschillende momenten vond ik de actrice niet heel goed spelen en soms onverstaanbaar. Het plot met Christina zag in aankomen, maar waarom moest die man ineens zo snel weg? En kwam die weer terug waarvoor? En werd Stella gered of was het gewoon een droom… echt een kut einde. Ik vond de film ook nergens spannend ofzo.

avatar van umbra

umbra

Beetje povere Nederlandse thriller, die vooral amper spanning en vrij lauw gevoel creëerde.