Husk (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door Brett Simmons
met Devon Graye, Wes Chatham en C.J. Thomason

Een groepje vrienden raakt gestrand op een afgelegen stuk platteland. Al snel wordt hun wagen aangevallen door agressieve kraaien. Ook doen ze de ontdekking dat het maisveld bewaakt wordt door levende vogelverschrikkers, die hun slachtoffers dwingen zich bij hen te voegen.

avatar van boozebelly
Echt goed is het niet, maar ik kan ook niet zeggen dat ik mij heb verveeld met dit filmpje.
Een verassend verhaal(tje) dat mede door het rappe tempo en de korte speelduur wel blijft boeien.
Ook hangt er wel een aangenaam, duister sfeertje over de film en zijn de acteerprestaties best te pruimen.

Om een paar voorbeelden te geven, ik vond dit al een stuk beter dan films als 'Wrong Turn 3, Jeepers Creepers 2 en The Crazies'.
Redelijk horrorfilmpje om tussendoor even mee te pakken, maar je bent hem waarschijnlijk net zoals ik wel weer snel vergeten.

avatar van Naomi Watts
Zeker niet slecht maar ook verre van goed. De ingrediënten zijn er maar ook bij deze After Dark Original weet de regisseur het niet in een goed gerecht te laten resulteren.

Grootste probleem is de cast en de personages. Personages zijn voor slasher standards erg braaf en ook de cast weet weinig te doen met hun personages. Al hoeft dit niet gelijk debet zijn aan de cast. Eén dame en drie kerels, en de dame wordt al snel geloosd. Really? Een slasher zonder final girl? Nee, dan is het voor mij al gedaan.

Maar ook op die cruciale fout na is het allemaal niet zo best. De aanloop naar kills is echt zwaar onder de maat, de kills zelf zijn zo ongeïnspireerd en de 'killer' is een lachwekkende miet. Dan hou je bar weinig over. Hoe je zo'n horror kan maken met zo'n setting is mij een raadsel.

2 van de 8 originals gehad. 6 te gaan.

avatar van candymancandyman
Auwww. Dat zoiets uitgebracht mag worden. De poster is duisterder dan heel de film bij elkaar.
Ik sluit me aan met het commentaar van de meesten hier over deze film. Geen spanning, slechte kills, hak op de tak scene's, slecht acteerwerk, een verhaal die door een kleuter is bedacht en ook nog een slap einde. Gewoon poep dit. Er zijn tegenwoordig teveel van zulke shitfilms. Of het zijn remakes of het zijn slappe aftreksels van andere horrorfilms. Heb nu lake mungo, the graves, dread, autopsy, from within, unrest, wicked little things van after dark gezien. Vond ze eigenlijk allemaal bagger. Husk kan er ook bij. Als er na 8 films nog niets leuks tussen zit hoeft dat after dark voor mij niet meer.

avatar van El ralpho
Niet veel soeps..

Dit slappe aftreksel van de Jeepers Creepers reeks is absoluut niet om over naar huis te schrijven..

Ik had graag iets positievers willen vermelden dan de meesten hier maar ook ik kan niet anders concluderen dan dat deze film gewoon rotzooi is. En dat terwijl het verhaal -als het zich eenmaal begint te ontrafelen- best interessante materie voor een film is. Helaas weet de regisseur niet wat hij met het verhaal aanmoet en rommelt hij maar wat aan met een zeer standaard opbouw, een ''rare'' combinatie van personages en een totaal niet enge killer.

De geschiedenis van de killer wordt ook nog eens in een reeks van lelijk gemonteerde flashbacks getoond die een van de personages als het ware ''bijwoont''. Waarom wordt dit aan het personage geopenbaard en dan enkel aan hem alleen? Omdat hij eruitziet als Harry potter en verborgen mystieke krachten heeft misschien? lijkt me zeer onwaarschijnlijk.. en zo heeft de film nog wel meer puntjes die op een rare manier ingebracht worden.

Mijn eerste After dark original van 2011 en ik moet zeggen dat dit mij nu niet echt motiveert om de overige 7 te gaan bekijken..Maar wie niet waagt wie niet wint. Maar wat mij betreft mag deze film al diep in een maisveld begraven gaan worden..

avatar van LOTR-lover
Tja, in theorie had dit best een aardige film kunnen zijn. Dan moet je als regisseur zijnde echter wel iets van 't verhaal maken, een redelijke cast tot je beschikking hebben en vooral de killer enigszins overtuigend laten zijn. Hier slaagt Husk echter totaal niet in en dat is jammer. Vind 't gegeven op zich namelijk wel redelijk tof. Op een tweetal schrikmomenten na ook weinig angstaanjagend hoewel zo'n onoverzichtelijk maïsveld in mijn ogen altijd wel voor een bepaalde soort spanning zorgt.

Gemiste kans, 1,5*

avatar van Noodless
Mijn eerste After Dark film van 2011 is een redelijke film waarbij ik al slechtere heb gezien in deze serie. Negatief is al genoeg verteld hier en meestal zijn die minpunten ook wel terecht. Maar de film heeft ook zeker pluspunten : bv. de vriendin, het enige meisje, legt al snel het loodje.....verrassend goed, het is één keer iets anders. Ook de sterkste moet er nadien al volgen. Het idee met het naaien van het masker als een soort vloek was ook goed bedacht. De grote struikelblokken waren de flashbacks , de soms onoverzichtelijke actiescènes en het gevalletje met de aansteker. 5/10

avatar van nightbreed
Wat een tenenkrommend slecht script.

avatar van Fran
Op zich is deze film niet zo bijzonder maar voor een gemiddeld avondje griezelen vond ik het wel een voldoende. Er zaten genoeg schrikmomenten in. Niks bijzonders maar ook niet heel erg slecht. Daar is wat mij betreft ook wel alles mee gezegd.

avatar van david bohm
De kraaien vind ik het beste wat de film te bieden heeft. Het is allemaal nogal saai; de personages, het verhaal. De locatie, een maisveld met een verlaten boerderij erbij en gecrashte auto's, leent zich best voor een interessante film. Helaas is het de makers niet gelukt om dit de kijkers voor te schotelen.

avatar van Glaceon
ik vind de film, als ik zo de trailer zie, ook best wel lijken op 'Children of the corn'.

avatar van davincstyle

Waarom als horror liefhebber geef ik deze horrorfilm zo lage score? De film was één en al cliché en had een aantal vreemde momenten dat ik dacht....dat kan ook anders. Dan bedoel ik vooral de acties die de acteurs maken, erg voorspelbaar of dom, serieus dom.

De film heeft dan wel gewoon een aardig verhaal maar ook niet echt diepzinnig te noemen. De gore was soms aanwezig maar niet over de top. Beetje bloed spatters hier en daar, bijzonder was het niet. Had niet altijd de aandacht bij de film en dan maar niet over het einde te spreken... Erg jammer.

avatar van Mopestudio
Ha, eindelijk weer eens een orgineel verhaal met spanning tussen het maisdoolhof.
in de jaren 80 had je children of the corn, rn dat was toen ook al lekker rillen.
vond deze film lekker om te zien en goede schrik momenten.
er zal wel , hoop ik een vervolg worden.
en dat kan alleen maar nog beter.

avatar van Perry Meer
mwah geen klassieker dat niet maar wel te bekijken hoor
beetje rennen door een maisveld met een vogeverschrikker achter je aan, brr (af en toe) een echte niks aan de hand film, o nee!

2,5 sterretjes

soms beetje nep, langdradig & niets wordt uitgelegd; het verhaal is te mager!

avatar van Reinoir
Enkel en alleen een opsomming van pezige schrikmomenten. Wat moet ik met dit soort bagger?

avatar van oemoemenoe
voorspelbaar scenario , frustrerend open eind .
redelijk uitgevoerd.

avatar van mitsykat
Ik had voor dat ik ging kijken jullie reacties gelezen. Verwachte er niet veel van, maar wilde m toch graag kijken. Ik vond het een best leuke film, paar schrikmomenen en soms een beetje eng, maar idd echt een jammer einde, had echt zoiets van, zo is het dit? Ik kijk graag afterdark films, maar vond dit niet een van de beste.

avatar van John Lee Hooker
Deze slasher begint redelijk hoopvol met een mysterieus maïsveld en een leegstaand pand maar al snel vallen we in herhaling en wordt het duidelijk dat elk individu op dezelfde manier het loodje gaat leggen. Het fraaie lichtgebruik en de degelijke casting zorgen voor enige waarde zodat je je popcorn moeiteloos kunt oppeuzelen maar echt freaky vond ik het niet. De typische voorspelbaarheden en clichés verpesten het helaas weer.

avatar van Friday the 13 th
Ik had erger verwacht!

Bij momenten toch nog erg griezelig. Die stille momenten in de film zijn echt spanningsverhogend. De kills zijn ook nog vrij sfeervol. Het concept van de griezelige vogelverschrikker is erg goed gebruikt en het maïsveld is echt dreigend (iets wat vb. in the Children Of The Corn films soms ontbreekt). Soms deed het hele juten zakken masker gedoe mij denken aan Friday The 13th part 2, zeker de scènes met de riek.

Helaas wordt het naar het einde toe een beetje zombie achtig en te veel van hetzelfde. De talrijke ontsnappingspogingen beginnen wat saai te worden. Het verhaal slaat ook kant nog wal. Maar we houden ons vast aan de goede momenten die de film zeker had!

avatar van ibendb
Na het verschrikkelijke Scream of the Banshee had ik me voorgenomen geen After Dark Orginals te kijken. Dus ik wil een horrorfilmpje kijken en ik zie deze passeren. Ik begon te kijken en las dan pas de beschrijving waarin stond dat het een ADO was...

Het was alleszins beter dan SOTB. Er zaten een paar goede schrikmomenten in, maar de meeste zag je al van ver aankomen. De personages zijn ook erg stereotiep en maken de meest domme acties. De vogelverschrikkers zagen er best goed uit, maar die smiley op hun gezicht verpeste het. Af en toe werd het spannend. Ik zat wel soms eens te kijken hoelang hij nog duurde.

Vond het eigenlijk nog best vermakelijk met soms ook best een lekker creepy duister sfeertje. Het verhaal was opzicht leuk gevonden en de uitvoering was ook niet heel onaardig (zeker de vogelverschrikkers waren best fraai). Dat geldt helaas niet voor de onbekende cast want die was best waardeloos en kom me nergens overtuigen. Een ander nadeel van de film is dat hij nergens echt verrassend is, vol met clichés zit en eigenlijk ook best voorspelbaar is. Maar voor een keertje is deze film best goed te doen en zeker vanwege de duur van de film.

avatar van JacoBaco
Heb ze slechter gezien, heb ze beter gezien. Kortom, was wel aardig.

avatar van jeroentjuhhhhh
Alles overboord. Geinig concept met een sfeervolle locatie, geen van beide echter eer aan gedaan. Scarecrow design is aardig, maar het ontbreken van enig machtsvertoon is wel pijnlijk. Zie weinig reden om je druk te maken. Daarnaast veel te zweverig met die 'flashbacks' en de dude met die bril is ontiegelijk irritant. Het optimisme ebt langzaam weg tijdens het kijken van Husk. Alsof je een honkbal wedstrijd kijkt waarbij de bal continue gemist wordt. Hopeloze poging.

avatar van otherfool
Toch best enge dingen, die scarecrows. Die flashbacks waren jammer inderdaad, een wel erg goedkope manier om het verhaaltje erin te breien. Verder heb ik me hier wel mee vermaakt, een maisveld blijft toch een mooie locatie voor zoiets en van de cast bakte alleen het meisje er niet zo veel van.

Redelijk. 2,5*.

avatar van moviemafketel
Leuk idee, slecht acteerwerk en veel herhaling van zetten. Maisveld blijft een prima setting voor een horrorfilm, lekker claustrofobisch. De vogelverschrikker komt best eng over maar het naaien van dat masker begon erg te vervelen. Verder de domme beslssingen van de hoofdpersonen zoals we die gewend zijn in dit genre. Leuk voor 1 keer maar verder niet bijzonder.

Slechte film niet eng . het werd vervelend en saai ik heb de film maar na 45 min afgezet

avatar van Daan258
Matig horror filmpje.
Gelukkig duurde de film niet al te lang waardoor het nog redelijk was om naar te kijken. Maar verder was het allemaal niet veel bijzonder en was het voor mij ook geen voldoende.
Leuk voor 1x maar meer ook echt niet.

avatar van keimpeS
Haha volgens mij ben ik de enige die 'm best te doen vond, bij soms tijden ook best scary. Het was alweer zo'n vier jaar geleden dat ik de film voor het eerst zag, nou laat ik het gemiddelde dan maar wat opschroeven door 3 sterren te geven. Speelduur is inderdaad kort en het einde wordt weer aan je verbeelding over gelaten!