Blood on the Sun (1945)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Frank Lloyd
met James Cagney, Sylvia Sidney en Porter Hall

Nick Condon is een Amerikaanse journalist, die gestationeerd is in Tokio. Als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt, publiceert Condon een controversieel artikel over de Japanse politiek. De overheid eist dat hij het artikel terugneemt, maar als Condon hoort dat de schrijvers van het artikel zijn vermoord, weigert hij en gaat op onderzoek uit. Dan wordt hij zelf beschuldigd van de dubbele moord.

Erg cool plaatje van Jimmy Cagney!

neo (crew)
Dat wel maar de film weet maar steeds niet echt te boeien. Een geforceerd gebrachte stuk romantiek, maar he Cagney toont wat goeie vechttechnieken 2 sterren

avatar van Matchostomos
Het land van de rijzende zon was ten tijde van deze productie nog volop in oorlog met de VS, en dat laat zich dan ook blijken. Ware het niet dat Cagney, ondanks zijn intensieve training en gekende grimas, explosiviteit mist. En vervolgens niet kan verhullen dat het script op magere, oppervlakige en bovenal weinig overtuigende wijze aan de man wordt gebracht.

avatar van Dogie_Hogan
kos schreef:
Erg cool plaatje van Jimmy Cagney!
Vind dit plaatje meer cool....