Prowl (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Bulgarije
Horror

geregisseerd door Patrik Syversen
met Ruta Gedmintas, Joshua Bowman en Courtney Hope

Amber droomt ervan het kleine stadje waar ze woont te verlaten, en haar vrienden helpen haar met het zoeken naar een appartement in de grote stad. Als hun auto het begeeft, krijgen ze een lift aangeboden, die ze dankbaar accepteren. Maar dan weigert de bestuurder te stoppen en ontdekken ze dat hij bloed transporteert. Hierdoor slaat de paniek snel toe. Dan stopt de vrachtwagen, en komen de vrienden erachter dat ze zich in een donker pakhuis bevinden. Hier worden ze opgejaagd door een groep wezens, die moeten leren jagen op mensen.

avatar van ItsFemkee
Persoonlijk vind ik dit geen goede film. Het is voorspelbaar..

1 Ster voor het acteerwerk.
Voorspelbare film met een verhaaltje dat al in de basis tig keer vaker is verteld.
Dit was een uitvoering dat mij persoonlijk allerminst kon boeien en vasthouden.

avatar van John Lee Hooker
Ik ben aangenaam verrast door deze horror, iets wat ik niet verwacht had toen de vrienden nog stonden te liften. Je kunt het een en ander wel aan zien komen en dat zal altijd zo blijven met een groepje jongeren die uit is op plezier maar het tegenovergestelde voor de kiezen krijgt. Het gegeven met een vrachtwagen is nog best origineel en ook het slachterhuis heeft gewoon iets 'eigens'. De cast is overtuigend genoeg. De terugverwijzing naar het gesprek tussen Amber en haar moeder was er goed ingestopt want zo kom je te weten dat de adoptie niet zomaar een willekeurige gebeurtenis was maar dat er wellicht nog meer achter zat. Deze dame blijkt namelijk precies hetzelfde te zijn als haar vijanden en ondanks dat ze haar vrienden heeft verloren kan ze niet anders dan aan zichzelf te denken. Redelijk onverwachte wending dus, en het einde wordt ook niet mooier gemaakt dan het is. Ik vond het trouwens ook wel heerlijk dat Amber de chauffeur van de vrachtwagen helemaal fijnstampte...tenminste een keer niet zo'n slap gedoe met één keer een klap uit te delen en dan bang wegrennen. Verder blijft het bijna continu donker en grauw, iets wat altijd wel op z'n plaats is bij zo'n slasher, en het camerawerk is lekker rauw. Eigenaardig, sfeervol werkje.

avatar van david bohm
Onsamenhangende film met vrij zwak acteerwerk en een tamelijk belachelijk plot. Schrikmomenten ontbreken vrijwel volledig in dit voorspelbare formulewerkje. Pover.

avatar van SuperSideSwipe
Geheel waardeloze film.

Dit was gewoon prutswerk van een script schrijver waarvan halverwege de ideen op waren.

Camerawerk, acteerwerk, effects, allen zwaar onvoldoende.

Nu te zien op Film 1, ik zou hem echter overslaan.

orbit
Zelden zo'n in en in slechte horror gezien, dit deed eerder denken aan een deja vu uit de jaren 70/80 toen de horror net opkwam als commercieel aantrekkelijk en er tal van rotzooi de markt opgespuugt werd. Dingen die dan weer cult waren op nacht van de wansmaak. Maar helaas bevat dit ook niets dat het cult of geestig zou kunnen maken.

Een absoluut belachelijke film!
Niet geheel voorspelbaar, want ik had niet verwacht dat de film zo een wending zou krijgen. Daarmee bedoel ik dus het moment dat dat meisje die sprong maakt en ook 1 van hen blijkt te zijn... Verder acteerde iedereen slecht en vond ik Veronica heel ongeloofwaardig. Toch jammer, had er nl. meer van verwacht toen ik begon met kijken. Sowieso heel appart dat als je een lift krijgt, je jezelf dronken drinkt en rookt in andermans voertuig. Zou nooit in me opkomen. Gelukkig was 'ie gratis On Demand, had er nl. geen cent voor over gehad.

Redelijk voorspelbare film, met slechte acteurs...
Zelf geef ik voor deze film maar een 1.

avatar van Elineloves
Ik vond het reuze meevallen. Na een half uur zelfs spannend, wanneer ze in de vrachtwagen zitten en doorhebben dat er iets niet pluis is, hangt er een lekker guur sfeertje. Ook het acteerwerk heb ik veel slechter gezien, het is niet hoogstaand en sommige personages verdwijnen veel te snel uit beeld om er iets voor te gaan voelen, maar dat hoeft bij films als deze ook niet, mijn inziens. Maar de film heeft inderdaad ook een aantal minpunten, waaronder het camerawerk en de spanningsopbouw. Zodra ze in aanraking kwamen met de wezens zakte de film steeds wat verder weg, helaas kent de film geen hoge spanningsboog.

Al met al heb ik me er vooral de eerste helft prima mee vermaakt.

avatar van Jessen0wnt
Prowl kijkt wel lekker weg, begint ook geloofwaardig maar eindigt in een toch niet-meer-zo-verrassend filmpje. Camera loopt wel lekker mee, waardeer ik wel, maar op een gegeven moment is het dan weer te veel. Er zit niet echt dosering in, soms een beetje te veel van hetzelfde waardoor het wat langdradig word. Vermakelijk, maar niet zo heel goed. 2 sterren

avatar van MJP10
Nou Nou Nouu, waardeloos. Het is dat de film zo snel afgelopen was anders had ik de kracht niet om deze slechte film af te kunnen kijken. Het verhaal slaat gewoon nergens op. Het einde, daar kan ik beter niet over beginnen. afgeraffeld

avatar van nakada
Ik vond Prowl ook niet zo'n geslaagde film. Maar ik schrik toch wel van de commentaren hier. Waardeloos zou ik hem niet willen noemen. Er zitten best wel mooie momenten in, zonder dat het nou echt horror wil worden. De manier van filmen wanneer ze kennismaken met hun vijand in de loods, schept de beoogde verwarring, maar dat dan zo extreem dat het zijn doel voorbij schiet. Het was zo rommelig dat er geen enkele spanning meer in zat.
Op de acteerprestaties was niks aan te merken en de sfeer was prima. Maar dat kon uiteindelijk toch niet verbloemen dat het maar een matige horrorfilm was.

avatar van oemoemenoe
Best redelijke griezels die niet altijd goed in beeld komen.
Erg middelmaat dus.

avatar van mitsykat
Heb m vandaag gekeken. Vond t een vrij aardige horror en heb me ook best geamuseerd, maar eng? Nee niet echt. Vond t een redelijke film, maar zal hem niet nog een keer kijken.

avatar van Ronn040
Slechte film. Dramatisch acteerwerk en vooral dingen die mij verbazen in de film. Hoezo hebben ze geen bereik met hun mobieltjes als ze nood willen slaan en wordt er vrolijk verderop in de film gewoon gebeld door Veronica en de truckchauffeur?De vampiers vond ik wel erg griezelig en er zaten wel degelijk spannende momenten in.

avatar van daslekker
lekkere (g)rauwe vampierenfilm..echt mijn ding dus

avatar van umbra
niet slecht, niet goed, matig tot redelijk b-horrorfilmpje zonder meer, een 2.5/5* springt er op geen enkel moment boven uit, maar er is ook veel matiger spul dus...lekker tussendoortje ipv een tvfilmpje ofzo

avatar van knusse stoel
Film viel ons niet tegen en het verhaal boeide ook wel, niet dat het allemaal even sterk was. Er zaten her en der wel een paar stukjes in die beter hadden gekund maar ach, het is ook niet een miljoenenproject en er zaten ook wel echt spannende stukken in. Redelijk verhaal.

"Ronn040" verbaasde zich over het bereik wat weg was gevallen, terwijl Veronica en de truckchauffeur later bellen met elkaar? Nee "Ronn040", het was omgekeerd, dus dat klopte wel.
Omdat jij dat aan had geroerd in jouw recensie heb ik erop gelet en de volgorde was dus andersom! Dus daarover hoef je je niet meer te verbazen.