Bimilae (2010)

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hoon-i Ryoo
met Ji-tae Yu, Jin-Seo Yun en Ye-Jin Lim

Yeon-i’s man Jin-wu krijgt twee maanden na hun huwelijk een ongeval en raakt in een diepe coma. Op een dag keert Jin-wu's identieke tweelingbroer Jin-ho terug naar Zuid-Korea en hij lijkt qua uiterlijk sprekend op zijn broer. Langzamerhand wordt Yeon-i verliefd op hem, maar raakt verscheurd tussen twee liefdes als haar man onverwachts uit zijn coma ontwaakt.

avatar van Buzzzfuzzz
Wat een ongeloofwaardig einde zat hier in.
Niemand overleeft een val van zulke hoogte??

Het basismateriaal bevat voldoende ingrediënten voor een gepeperde film vol hartstocht. Helaas, het komt er deze keer niet van. Een paar scènes uitgezonderd vertelt de film een vlak verhaal over tweelingbroers, die beiden verliefd zijn resp. worden op dezelfde vrouw. Mij dunkt dat je over dat gegeven een vrij pittige film kunt maken. Niet dus, vooral door het matige, veel te wazige optreden van de beide hoofdrolspelers. Zonde.