The Wrath of Cain (2010)

Alternatieve titel: Caged Animal

Actie

geregisseerd door Ryan Combs
met Ving Rhames, Nipsey Hustle en Gillie Da Kid

Cain (Ving Rhames) zit opgesloten in een zwaar beveiligde inrichting, terwijl zijn enige zoon Ricky (Nipsie Hussle) buiten de poorten hetzelfde te wachten staat. De gevangenisbewaarder Dean (Robert Patrick) vormt een sterke band met Cain en helpt hem over zijn slechte levensstijl uit het verleden heen te komen. Ricky, die al van Cain vervreemd is sinds zijn jeugd, wordt later ook opgepakt en naar dezelfde gevangenis overgebracht. Cain probeert om de vader-zoon relatie te herstellen en hem te overtuigen om op het rechte pad te blijven. Ondertussen wordt de rivaal van Ricky, JD (Gillie Da Kid) opgesloten in hetzelfde cellenblok. In de cel leren zowel Cain, Ricky als JD dat ze meer overeenkomsten hebben dan ze ooit dachten en Cain heeft er alles voor over om de twee jongens dichter tot elkaar te brengen.

Wat is filmkenner1 een trol zeg. Wat een bud film. Geen reet aan.

avatar van FelixTheCat
Kom op jongens, het was eigenlijk wel bizar slecht Ik had er meer van verwacht. Omdat het een echte gevangenisfilm was kon ik het nog wel waarderen maar verder vond ik het soms slecht acteerwerk etc.

avatar van Frenetic
had er eigenlijk meer van verwacht, jammer. Het acteerwerk vond ik nogal slap, sommige scenes waren zo slecht dat het nog lachwekkend ook was. Er speelde niet veel bekende acteurs in voor en het verhaal vond ik ook maar zwakjes vooral het einde van het verhaal vond ik beetje zwak, had er eigenlijk meer van verwacht en dat er meer vechtscenes inkwamen.

Buiten the The Shawshank Redemption de beste gevangenisfilm ooit!

redelijk goede wegkijk film. Was vanmiddag vrij en heb deze opgezet verveelde me niet. Was wel een beetje veel het zelfde zoals in alle andere gevangenisfilms maar, verder oke.

Vandaag deze film gekeken maar helaas komt het verhaal toch niet goed uit de verf. Er zit te weinig diepgang in het verhaal en de karakters waardoor de film maar een beetje voortkabbelt en nooit tot een hoogtepunt komt. De muziek is op bepaalde momenten wel heel sterk, maar voor de rest gewoon een matige film.

Wat betreft den_hannes zijn opmerking:
Buiten the The Shawshank Redemption de beste gevangenisfilm ooit!

Zeker nog nooit Papillon, The Green Mile of Escape from Alcatraz gekeken? Zelfs het overdone 'The Last Castle' van Robert Redford kan nog meer boeien dan deze film.

Frodootje schreef:

Wat betreft den_hannes zijn opmerking:

Die heb ik allemaal gezien behalve Papillon,meningen kunnen nu eenmaal verschillen...

avatar van killer13
Frodootje schreef:

felon en celda 211 zijn ook erg aardige gevangenisfilms

Leuke gevangenisfilm voor een door de weekse avond. De film viel me best mee na de vele negatieve reacties hier. De film is een beetje voorspelbaar. niet te vergelijken met de Shawshank Redemption zoals sommige hier zeggen.

avatar van Pazmaster
"Badass" B film met bijna in elke zin het woord "nigga". Matig verhaal, matig acteerwerk en een beetje weinig actie. Dit neigt toch echt meer naar drama i.p.v. actie. Het einde is ook teleurstellend. Nipt 2,5 ster