Luster (2010)

Thriller

geregisseerd door Adam Mason
met Billy Burke, Tommy Flanagan en Holly Valance

Thomas Luster is een verontruste zakenman die probeert om zijn leven te begrijpen dat uit de hand loopt door een kracht die dichter bij hem staat dan hij in eerste instantie realiseert. Wanneer hij ontdekt dat de man die hem tegenwerkt een andere kant is van zijn persoonlijkheid wordt hij gedwongen om te vechten tegen zijn manipulatieve alter ego die moord, waanzin en vernietiging gebruikt om Luster een bizar en angstaanjagend leven te laten lijden.

Nogal vaag filmpje van Mason.

Het lijkt een redelijk straightforward "man met twee persoonlijkheden" filmpje te zijn, maar gezien het nogal brede landschap en weirde en bijna-komische personages valt de film gewoon erg lastig te plaatsen.

De hoofdmoot is redelijk serieus, het verhaal van Thomas is inderdaad prima thrillervoer, maar het volk dat hij onderweg tegenkomt is vaak gestoord. Grappige typetje die normaal gezien niet in een film als deze thuishoren.

Het zorgt voor een redelijk interessante combinatie die de film aardig levendig houdt. Een slimme keuze want kreeg het gevoel dat het anders maar een wat flauwig genrewerkje zou geweest zijn.

Echt super is deze film nu ook weer niet, daarvoor is het net allemaal iets te karig, maar een vermakelijk tussendoortje is het zeker wel. Beetje gekke film, eentje waarvan een aantal scenes wel gaan blijven hangen vermoed ik.