ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Paul Andrew Williams

Met onder meer: Rachael Blake, Tom Butcher en Jennie Jacques

Over Cherry Tree Lane

"No warning. No mercy. No escape."

Christine en Mike zijn doodnormale ouders die samen een tienerzoon, genaamd Sebastian, hebben. Het is vroeg in de avond en ze moeten nog eten. Dan wordt er aangebeld en verandert de avond in een ware nachtmerrie; ze worden gegijzeld door een groep tieners, tot Sebastian thuiskomt. De tieners willen wraak nemen voor iets dat Sebastian een familielid van hen geflikt heeft.

imageimage

avatar van 606

Horror, echt dus niet he bij horror denk ik wel aan heel wat anders.

Dit is gewoon een thriller met een beetje misdaad.

Was allemaal helaas wat traag met aantal goede scenes.

2,5 ster

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Zal 't genre even aanpassen, is i.d.d. geen horror.

avatar van MarcusViridis

MarcusViridis

Matige film, waarbij een gedeelte uit A clockwork wel heel erg wordt uitgerekt.

avatar van renjen

renjen

Oh Oh, wat een slechte film! Er wordt geprobeerd een soort spanning op te bouwen alsof er heel wat te gebeuren staat, maar helaas...De momenten dat er wat gebeurd worden niet in beeld gebracht, dus moet je maar raden wat er gebeurd. Ook acteerwerk is onder de maat en het einde liet mij onbevredigd achter, nee dit had ik niet hoeven zien.

avatar van dwid

dwid

Wat een zaad-dodende film

Het was een korte film, maar na het begin was al te zien dat het erg matig ging worden en na een half uur had ik de neiging hem uit te zetten. Totaal niet spannend en erg matig geacteerd, ik had soms het idee dat ik naar een toneelstuk zat te kijken ! Toch de laatste 3 kwartier maar even uit gekeken, maar ja helaas, weer 1 uur en een kwartier tijdverspilling al met al !

avatar van chocodillen

chocodillen

Dun verhaaltje. Begin en een eind, dat is t dan ook.

avatar van Remke86

Remke86

dwid schreef:

Wat een zaad-dodende film

Helemaal mee eens! Had het niet beter kunnen omschrijven..

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

De film kon me de eerste 40 minuten eigenlijk nauwelijks boeien. Het tempo was erg laag en er gebeurde te weinig. Maar de laatste 20 minuten waren zeker de moeite waard. Het werd eindelijk echt wat groffer en aangrijpend. Het einde was dan weer erg abrupt. Had wel wat langer mogen duren

avatar van madmax1

madmax1

Heb hem gezien en geef dan ook mijn mening.

Waardeloos.

avatar van Reinbo

Reinbo

Lekker bruut filmpje dat het midden houdt tussen Funny Games en Eden Lake. Film moet het niet hebben van de cinematografische kwaliteiten, want het is allemaal erg sober gefilmd. Nu past dat erg goed bij de film, want het gaat hier immers om een erg realistisch portret van een woningoverval. Film duurt gelukkig net echt lang en behoud daardoor een fijne spanningsboog. Wel moet het even op gang komen, maar de finale met de wraak van de vader voelt daarna extra lekker aan. Voor wie deze film beviel is Horseman, The (2008) een aanrader.

Ruime 3,5*

avatar van degrotemul

degrotemul

Knap om van een film van 77 minuten toch zo'n lange zit te maken. en er zitten ook een paar behoorlijke fouten in, bv vlak voordat de zoon thuis komt, komt één van de drie criminelen terug en de deur wordt niet afgesloten, maar de zoon staat toch voor een gesloten deur En gebeurt er eindelijk wat gebeurt het buiten beeld. Slecht slecht slecht.

avatar van erik1677

erik1677

saai en slap,en absoluut niet te vergelijken met het briljante Eden lake.

Nee een verspilling van mn tijd was deze film.

avatar van melvddonk

melvddonk

Een film die een beetje traag op gang kwam. Toen de overvallers eenmaal in het huis waren duurde het zelfs nog een tijdje voordat het écht spannend werd. Het was wel allemaal watchable en ik heb me ook zeker niet verveeld, maar ze hadden er in het begin van de film wel wat meer spannende gebeurtenissen in mogen stoppen.

Toen de girls eenmaal in het huis waren werd het echt leuk. Er was steeds wel iets te beleven en toen de zoon thuiskwam zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Dat je net zoveel informatie hebt als de vader heeft op dat moment, maakte alles alleen maar spannender. Het einde en de wraak van de vader was geweldig.

Ja, ik heb me prima vermaakt.

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1997 stemmen

Aardige film, niet slecht.

Opzich ook goed geacteerd, helaas was het echt standaard een punt waar het verhaal plaatsvond. Voor zo'n verhaal is 77 minuten eigenlijk precies goed.

Toch 2.5*

avatar van Elineloves

Elineloves

Ik was al moe, had zin in een fijne horror om nog enigszins wakker te blijven, maar foute keuze dus. Oh god, wat was dit traag. Wat gebeurde er weinig. Wat waren de personages vlak en oninteressant. De korte speelduur voelde aan als het dubbele, waardoor ik telkens traantjes van het gapen wegveegde uit mijn ogen.

och heb ik, de bikkel die ik ben, de film wel afgekeken want vroegtijdig afzetten doe ik niet vaak. Ik hoopte dat het naar het einde toe beter zou worden, dat was ook wel zo maar nog steeds kon het me niet bekoren.

Heb ik de film op het verkeerde moment gekeken? Misschien. Ik was in ieder geval blij met de aftiteling.

avatar van Phantasm

Phantasm

Wat een gepraat allemaal, allen de laatste 10minuten gebeurt er eindelijk wat, veel te traag, niet mijn soort.

Ik ben het met bovenstaande commentaren eens. Het begin is langdradig, je zit echt te wachten op... ja wat? In ieder iets meer spanning.

De actie komt maar is ook weer even snel weg. Ik vond hem voornamelijk overbodig gewelddadig.

De film is saai maar je blijft toch kijken om te zien of het dan toch nog spannend wordt.

Helaas,de film was voorbij en ik bleeff met een onplezierig gevoel achter.

Nee, geen aanrader dus.

avatar van james_cameron

james_cameron

Zwakke thriller, met als enige pluspunt de erg korte speelduur. Desondanks duurt het allemaal toch nog te lang. Het script is erg saai en regisseur Williams weet het geheel niet onderhoudend te maken. Het slappe einde dient de definitieve nekslag toe.

avatar van Trouble's

Trouble's

Walgelijke zieke film!!

Ik kon alleen maar denken, "WAAROM maak je zo'n film?!!"

Totaal geen meerwaarde voor wat dan ook.

Alleen maar ruw, hard en uit op shockeren...

Bah!

avatar van kenza81

kenza81

Dit soort verhalen maak je ook alleen maar mee in Engeland.

Regisseur laat zien hoe ziek bepaalde mensen daar zijn..... Lijkt ook een beetje op Eden Lake

avatar van perceived

perceived

Aardig.

Valt best mee. Het probleem van deze film is dat de dialogen simpelweg niet interessant genoeg zijn en/of er te weinig actie is om te blijven boeien. Iets dat meestal broodnodig is voor een geslaagde single-location film. Een enkele brute scene brengt daar weinig verandering in. De acteurs ook al niet, die zijn (te) weinig overtuigend. Al met al goed te doen als tussendoortje. 5/10*

avatar van iggybiggie

iggybiggie

nee, geen film voor verwende poppetjes

maar realistischer dan dit is onverschillig geweld niet vaak in beeld gebracht

bij funny games tillen de kekke tennispakjes het geheel nog iets uit de werkelijkheid omhoog

maar dit is hoe het zou kunnen zijn

in de aanloop is het geweld nog op utopische afstand (let op de verbale vonkjes uit de tv)

(maar ook dat gebeurt toch...ergens met... iemand)

en dan ineens...

een nachtmerrie op je bord

nu keurig mijn tanden poetsen en mijn tuttige auping bed in

thank god!!!

avatar van tattoobob

tattoobob

Trouble's schreef:

Walgelijke zieke film!!

Ik kon alleen maar denken, "WAAROM maak je zo'n film?!!"

Totaal geen meerwaarde voor wat dan ook.

Alleen maar ruw, hard en uit op shockeren...

Bah!

dus gewoon een goede film

avatar van jipt

jipt

Raar die lage score. Vond het een rauw en hard filmpje dat door z'n realistische benadering en sterke spel extra beangstigend is. Einde is goed maar een slecht eind (vader / moeder / zoon dood) had denk ik meer inpact gehad.

avatar van tattoobob

tattoobob

Ik hou wel van shockerende films....zo ook deze.

Degelijk acteerwerk en een goed en spannend script.

Van mij mag zo'n film altijd heftiger maar over het algemeen ben ik best tevreden.

avatar van leatherhead

leatherhead

Schromelijk ondergewaardeerd inderdaad. Zo te zien een hoop horrorfans azende op een avondje vetzakkerij. Worden dit soort films steevast slachtoffer van.

Vond het een behoorlijk sterke film. De volle speelduur boeiend, realistisch spel van de acteurs, audiovisueel ook op niveau. Vooral de duistere ambient drones die soms de kop opstaken wisten het nijpende sfeertje te bevorderen. De film doet verder ook aan legio andere titels denken. Eden Lake, Great Ecstasy of Robert Carmichael, en ook Funny Games vergelijkingen kwamen in me op. Maar niettemin heeft de film genoeg identiteit om op eigen poten te staan.

Voor een 4* had de film wat mij betreft nog wat meer door het lint mogen gaan. Nog net dat beetje intenser mogen zijn. En hoewel de allerlaatste scene sterk is, is de aanloop ernaartoe toch net iets minder. De introductie van de twee meisjes voelt ook aan als ietwat opzichtige filler. Wel een ruime 3,5* voor een kort maar krachtig filmpje.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Kort maar krachtig inderdaad, maar ook weer niet zo krachtig. Het voordeel is vooral dat het erg kort duurt, terwijl home invasion films regelmatig de neiging hebben om diens speelduur uit te rekken. Williams heeft daar gelukkig lak aan en gaat gewoon voor een snelle speelduur.

Al tikken die minuten niet al te snel voorbij. De eerste 10 minuten zijn werkelijk doodsaai, met een koppel die toch wel 1 van de minst interessante personages vormen die ik heb gezien. Williams kiest er ook voor om veel close-ups te gebruiken wat ik vooral erg lelijk uit vind pakken.

Verder wel degelijk en precies geschoten. Heel intens is het nergens, maar soms best spannend. De toon wordt uiteindelijk redelijk abrupt gezet en laat de kijker daarna ook niet echt meer los. Het geweld wordt wel redelijk in toon gehouden, maar kent ook wel genoeg schokkende stukjes om de kijker geboeid te houden.

Verder worden de echt schokkende momenten enkel geïmpliceerd, geweld wordt nooit expliciet in beeld gebracht en het tempo ligt redelijk laag. Inderdaad een film die vooral op dialoog leunt, maar dit niet eens zo slecht doet. De inbrekers zijn namelijk interessant genoeg en de film blijft voor een groot deel ook boeiend genoeg. De echte vaart breekt pas echt in de laatste 10 minuten uit, maar dan heb je ook wel een leuke sequentie.

Verder is het acteerwerk ook heel degelijk. De film is misschien niet de meest bijzondere variant in zijn soort, maar wel aardig entertaining hier en daar. Het had wat brutaler mogen zijn soms, maar weet voor wat het nu is best te boeien. Belachelijk laag gemiddelde trouwens, ondanks dat mijn eigen cijfer ook niet de meest hoge voldoende is.