L'Hôtel de la Plage (1978)

Alternatieve titels: Holiday Hotel | The Beach Hotel

Frankrijk

geregisseerd door Michel Lang
met Myriam Boyer, Michèle Grellier en Guy Marchand

Een aantal gezinnen brengt jaarlijks de vakantie door in een hotel in een Bretoense badplaats, maar ook door de opgroeiende kinderen zijn er toch weer onvoorziene verrassingen en amoureuze complicaties. Ze bezinnen zich over wat ze in hun gedachten hebben en observeren met grote interesse hoe anderen dit bereiken.

avatar van gi30171
Zalige film....

Cupido heeft zijn handen vol, met jong en minder jong.
Opdringerige liefdes en onmogelijke romances vormen inderdaad het thema van deze vakantiefilm, zonder pretentie en louter als zorgeloos vermaak bedoeld. Ondeugend en schalks zoals de Fransen ervan houden en ook zijn.
Hoofdpersonages zijn er niet, maar acteurs als Guy Marchand, Daniel Ceccaldi zetten, net als de rest, hun beste beentje voor in een rol die hun in vele komedies werd toegemeten.