Camp Rock 2: The Final Jam (2010)

Familie / Muziek

geregisseerd door Paul Hoen
met Demi Lovato, Joe Jonas en Meaghan Jette Martin

Het vervolg op Camp Rock volgt het leven van Mitchie, Shane, Jason, Nate en hun vrienden wanneer ze terug gaan naar Camp Rock voor nog een geweldige zomer met muziek en plezier. Eenmaal aangekomen komen ze er al snel achter dat een nieuw kamp genaamd Camp Star is geopend. Dit nieuwe kamp ligt ook aan het meer en heeft veel instructeurs en bezoekers van Camp Rock meegenomen waardoor de toekomst van Camp Rock in gevaar komt. Wanneer de beste zanger van Camp Star Camp Rock uitdaagt om te zien welk kamp nou werkelijk de beste muzikale talenten heeft, bereidt iedereen zich voor op de ultieme wedstrijd. Alleen is er één probleem wanneer Nate op de dochter van de concurrent zijn baas valt.

avatar van clockwork72
Neeeeee toch he? Hier gaat echt GEEN 2e deel van komen!!

IQ160
Mijn dochter van 8 verheugt zich er anders op.

avatar van benthe
Hoe kan hier al op gestemd zijn?

Waarschijnlijk datum uitkomst USA: 30 juni

YouTube - Camp Rock 2 The Final Jam official extended trailer

Trailer. Uitkomst datum is niet waarschijnlijk 30 juni, maar 3 september!

avatar van skullcandygirl94
hahaaaa.....nou ja ewoon verstand op nul zetten en dan maar gaan kijken. maar dat heb je vaker bij disney films...deel 1 is altijd het leukst en daarna zakt het in.

AchmedATM
The Final Jam? laten we hopen dat het ook The Final Movie is.

avatar van Martijnnn
Volgens mij is de gitaar alleen voor de show of niet.

avatar van Elineloves
Alweer the Jonas Brothers? Meiske van mijn werk zal door het dolle zijn..

avatar van Martijnnn
OOh zijn dit dus de befaamde Jonas Brothers, hadden die niet een razzy gewonnen?!

avatar van Elineloves
Zou kunnen. Ze zingen best leuk, voor de doelgroep. Ik vind ze het leuks in die South Park episode, hehe.

avatar van Keane1983
gaat deze direct op dvd of komt hij eerst in de bios!!! Kan dat nergens op uit maken.

avatar van benthe
Hij komt direct uit op DVD. Maar hij is gelekt, dus heb hem net gekeken. Ik vind hem erg leuk, leuker als het eerste deel! De muziek is beter, de dans is beter, het verhaal is beter, alles eigenlijk.. Misschien verander ik mijn stem morgen nog een beetje, moet er altijd nog even over na denken, maar ik vond hem vet!

Downloaddiscussie verwijderd.

avatar van igotcrabsatcarls
Een heeeeeeeele leuke film!! Veel leuker dan deel 1. Zoals Benthe ben ik het eens over dat de muziek, verhaal en dans beter is. Alleen jammer dat Demi Lovato kattiger is dan in deel 1.

igotcrabsatcarls schreef:
Alleen jammer dat Demi Lovato kattiger is dan in deel 1.
Jammer ja. In deel 1 was ze een heel schattig verlegen meisje.

Maar gisteren Camp Rock 2 gezien op Disney Channel. Ik vind in deze film dat Mitchie (Demi Lovato) te veel liedjes zingt. In deel 1was het nog gevarieerder. Ook vind ik de liedjes nu minder. In deel 1 vond ik ze allemaal leuk.
Al met al is het een best leuke film en redelijk verhaal. Alleen hij is niet beter dan deel 1.

avatar van Jessica.
Ik heb hem als 18 jarige ook gezien, maar ik vond deel 1 echt leuk. Deze aanzienlijk minder. Jeetje, wat is het personage Mitchie verpest. Ze hebben van haar ineens de bitch gemaakt waar IEDEREEN naar luistert. Dat vind ik zo apart. Ze hebben allemaal toestemming van Mitchie nodig om akkoord te gaan met die Final Jam ding.
Ook vond ik de liedjes wat plots uit de lucht vallen. Het leek wel alsof ze dachten ''ow, we moeten hier nog een liedje tussen doen...''
Er zaten wel leuke liedjes in (en vooral die schattige van Nate xD), maar in deel 1 zaten leukere.
Wat wel erg leuk was in dit deel was de competitie met het andere kamp en de vele dans. En er zaten ook wel leuke scenes tussen. Leuk voor een keertje, als je er niet teveel van verwacht.

Voor de twaalfjarige onder ons zal de film wel te doen zijn ,persoonlijk vond ik het drie keer niets.

avatar van soom
stinissen schreef:
Voor de twaalfjarige onder ons zal de film wel te doen zijn.
. Nu is het officieël: Ik ben ergens blijven steken. Ik ben geen 24 maar 12, 13 en dat zal ik blijven ook. Want ik vond het wel leuk genoeg, allemaal.

We're like fire and rain.

Awwww, dat was een prachtig nummer. Hoewel ik Nate en Dana veel leuker vond dan Shane en Mitchie. Die Demi Lovato irriteerde me een beetje teveel, met overmatig, overdreven gedoe waar ik totaal niets mee kon. Ik vond haar in Camp Rock ook zoveel leuker overkomen. Het leek me dat ze echt een overdosis hyperactief had gestudeerd, en dat wilde overbrengen op celluloid oid. Nee, dan vond ik Dana en Nate net ietsje prettiger. Leuk ook dat de 2 overige Jonas broertjes meer naar voren werden getrokken, zodat het niet een Joe Jonas en Demi Lovato Show werd.

Al met al ben ik dus niet van de doelgroep, maar ik vond het nog wel aardig leuk, ik houd namelijk van die lekkere popdeuntjes, dus dat was wel een raak schot, midden in de roos.

3*, voor wat leuke scenes, Nate, Dana, Alyson Stoner en nog altijd leuke liedjes. (jammer dat de dvd soms wat haperde/bleef steken op sommige plaatsen. Zo heb ik het moment dat Mitchie Tess berispt en iets zegt over een spotlight, meerdere malen gezien, in de hoop dat 't beeld zou doorlopen. Dat gebeurde niet, dus gaf ik het na poging 22.000 op en keek ik maar gewoon wat ik kon zien).

kvond hem beter dan de eerste. Maar echt goed is deze film toch niet. Verhaal was redelijk flauw. De zing stukken zagen er veel te fake uit. Is toch veel te veel voor kinderen gemaakt. daarom wordt ik het ook allemaal wat dom.

daniel.oosterloo
Geinige film maar aanzienlijk minder dan deel één.

Jammer van de gejatte nummers.

I'm yours - Jason Mraz = Camp Rock 2 - Nick Jonas
Someone's watching over me- Raise your voice = Wouldn't Change A Thing

avatar van soom
daniel.oosterloo schreef:
Jammer van de gejatte nummers.
Dat heet coveren, niet stelen. Dat kan weleens gebeuren. Vanessa Hudgens in bijvoorbeeld Bandslam zong ook een nummer van Bread, Everything I own. Dat was dus echt geen jatwerk.

avatar van b00ts
Wat een baggerfilms zijn dit toch. Helaas willen mijn dochters van 12 (leeftijd goed geschat stinissen) dit zien, dus ik moet, nou ja moet, meekijken. Geeft me wel de kans om weer eens ergens op af te geven. Enfin, wil je je weekend niet goed laten beginnen, begin dan eens met dit gedrocht. Het enige dat er aan ontbrak was een Nederlandse synchronisatie. Vandaar dat ik mijn waardering van een halve ster toch maar verdubbeld heb.

ps voor wat het waard is, mijn dochters liepen ook niet over van enthousiasme.

avatar van queenie
Leuke film met flink wat mooie muziek erin. Erg leuk voor de kids.

avatar van miss_efron
Heb de film juist uitgekeken!!!! Super film!Heb er echt van genoten.

Film valt wel mee, ma eerste deel is beter.
De liedjes werden allemaal ver gezongen door Mitchie en dat irriteerde. Het is gewoon duidelijk dat deze film opgezet is om promotie te maken voor Demi Lovato (ze is beroepszangeres), om nummers te verkopen. En dat heeft de film wat verpest.

avatar van kobe bryant fan
Sorry voor de fans maar hier neem ik echt de moeite niet voor die trailer alleen al,vol clichés.

bobke90 schreef:
Film valt wel mee, ma eerste deel is beter.

De rest kan welicht toch niet zingen, dus hoezo???
En Duh, uberhoud is deze film enkel voor het geld, daarom zitten er ook zoveel liedjes in.

PS. Demi mag welleens live gaan zingen in de film.

Bij het eerste deel had ik regelmatig de neiging in slaap te vallen, bij deze niet.
Dit deel heeft buiten de muziek om duidelijk meer te bieden: dans, meer show, en het verhaal wat gewoon veel leuker omdat het dit keer ook echt ergens over ging: Camp Rock vs. Camp Star.
Het is ook beter zichtbaar dat het om een zomer kamp gaat.
Dit deel is gewoon wat vrolijker.
Normaal heb ik het niet op popmuziek in films, maar deze vond ik wel leuk.

avatar van juliegirlxoxo
Toffe film,goede muziek en de humor is helemaal mijn smaak!Het enige wat is best wel raar vond was de naam van Big Rob die dus Olivier in de film heet dat past nie echt bij hem
Ow ja de kleine kinderen in de film(ja dus Frankie ook) zijn kei schattig

avatar van xMilennx
- Ten eerste moet ik wel zeggen dat het veeeel te lang geduurd heeft eer dit tweede deel er kwam!
In mijn jongere tienerjaren was ik een enorme fan van het eerste deel en kon ik niet wachten op het vervolg, maar nu ben ik dit soort films eerlijk gezegd wel een beetje ontgroeid.

Maar toch moest ik hem per se eens zien vond ik, aangezien ik deel 1 nu ook al had (ben iemand die niet tegen onvolledige verzamelingen kan...) &aangezien ik er indertijd toch zo lang op gewacht had!
En ik moet toegeven, dit vervolg is zeker niet slecht. Vaak verwacht je dat het tweede deel minder goed is, maar ik vond dat bij deze film goed meevallen.
Eigenlijk net als bij de HSM-reeks; daar was het tweede deel ook nog goed (in tegenstelling tot het derde...)

- Kort gezegd: weer enkele leuke liedjes (ook al is Introducing Me ronduit plagiaat van Jason Mraz - I'm Yours als je het mij vraagt), weer genoeg 'ambiance' en de personages blijven allemaal zoals in deel 1, al is er nu niet meer zoveel geruzie, wat dan ook weer beter is! Qua humor & stijl is de film totaal gelijkaardig aan zijn voorloper.

Besluit: Voor wie fan is van het Disney-genre films, hij is het bekijken nog wel waard.

avatar van ibendb
Deze film is alleszins beter dan Camp Rock 1.
Wel een paar toffe liedjes, maar het verhaal was echt weer typisch Disneychannel.
Slechte film. 2*

Misschien een beetje stomme vraag maar kan je hier ook nog films zien, op de site?

avatar van m1701
pffff wat een lange zit...
verhaal zooo standaard, veels te veel liedjes (er werd meer gezongen dan gesproken)
Zo'n slap filmpje
Niet de moeite waard.
Waar deel 1 nog een beetje leuk was, was dit echt BORING

avatar van Miszmi
Als tienermeisje ooit eens deel 1 gezien en kwam deze nu tegen en wilde hem wel eens gaan bekijken. Mogelijk dat leeftijd een behoorlijke invloed heeft gehad. Ik heb deel 1 niet opnieuw gekeken voordat ik aan deel 2 begon.

Deel 1 herinner ik mij als een leuke (tiener)film, natuurlijk heel wat clichés, maar ik denk niet dat je iets anders kan verwachten van zo'n soort film. Deel 2 viel mij tegen. Veel te veel liedjes, die ik mij van deel 1 niet kan herinneren. Natuurlijk kwamen daar ook liedjes in voor, maar bij lange na niet zoveel. Tussen de 1:09 en 1:17 werden er 3 liedjes gespeeld. Dit verpest de hele film voor mij. Het verhaal opzicht was niet verkeerd voor de doelgroep, maar het begon mij uiteindelijk wel te vervelen en heb overwogen om de film stop te zetten.

Het pluspunt aan deze film: De contest loopt niet af zoals iedereen van te voren verwacht. Ik had uiteraard verwacht dat Camp Rock hem zou winnen en pas op het moment dat de presentatrice zei dat die man alles had omgekocht was het voor mij duidelijk dat het andere team zou winnen. Zulke dingen maken mij blij, iets redelijk onverwachts in een film. Dat + het stemgeluid van de meeste zanger(essen) maakt dat ik het alsnog met 2* kan beoordelen.