The Other Guys (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

de film begon heel sterk en leuk, en heeft leuke acteurs maar naarmate de film verder kwam zakte hij helaas af. Er zater wel vette one-liners tussen wat me afentoe deed lachen maar voorderest werd het op het einde een beetje langdradig. Jammer het had echt een hele toffe film kunnen zijn
2.5 ster

avatar van Boddhi
bijna een b-film. Wat een triestigheid, dit is niet serieus te nemen zo'n slecht drama

avatar van Poppe
Boddhi schreef:

Met welke gedachte begon je aan de film? Ben je bekend met Will Ferrell?

avatar van SSeagal
Het eerste kwartier met Jackson en The Rock was nog het leukst, daarna verzand de film helaas in een doorsnee leuk voor een keer, maar niet om te hebben zo nu en dan leuke grap film. Jammer, had wat meer kunnen zijn. ** 1/2

Boddhi schreef:

Allejez... jij geeft vies veel 0,5 sterren. Niet serieus te nemen dus. Damn...

Heerlijke humor!! hou hier wel van 4..

avatar van Ninto
Blijf het zeggen: Will Ferrell is de king of comedy. Die gast maakt ieder woord grappig.

niks aan...**2.0

Leuke film met droge humor. Vond het zeer amusant om naar te kijken al was de rol van de bad guy wel heel erg flauw neergezet.
Ferrell en Wahlberg blijven tot het eind leuk om naar te kijken. Het verhaal is dun maar als comedy blijft het door het goede acteerwerk prima overeind.

avatar van deft0nes
Geweldige film! God wat houd ik toch van dit soort überdroge humor.

avatar van RickZ
Actiekomedie met overbekende acteurs, waarvan er snel een paar het loodje leggen (geweldige wending). Leuke chicks en de (rode!) Prius in deze film wordt weer lekker afgezeken maar houd het wel netaan vol tot het einde. Leuke humor door Ferrell.

Als je iemand vereert moet je z'n naam wel goed schrijven !

avatar van eppy
niet z'n beste film maar wel leuk.....
ben je fan van ferrell, verstand op nul en kijken maar...

avatar van james_cameron
Begint erg grappig, maar naarmate de film vordert wordt het materiaal steeds meer standaard en voorspelbaar. De bizarre dialogen en de maffe rol van Ferrell tillen het geheel net boven de middelmaat uit. Wahlberg is oké als zijn partner, maar ik heb hem wel eens beter zien spelen. Spectaculaire aktiescenes en een degelijke supporting cast zorgen dat de aandacht erbij blijft. Had meer ingezeten, dat wel.

Vooral heel hard vanuit de onderbuik gelachen.
Heeeeerlijke film voor de zaterdag avond met een bak chips en cola.

Will Ferrell For President!

avatar van De GeuS
Een aardige, flauwe actiecomedie alleen jammer dat er weinig chemie was tussen Ferrell en Wahlberg. Will Ferrell moet de film dragen en doet dit redelijk goed, Wahlberg is eigenlijk totaal overbodig.

avatar van peterjohn
De humor van Ferrell bekoord mij steeds meer, hoe vaker ik hem in een film ziet des te meer ontdek ik dat de man een aparte eigen stijl van humor heeft, en dat waardeer ik met 3.0,

cheerzz peterjohn.

Poppe schreef:

Met welke gedachte begon je aan de film? Ben je bekend met Will Ferrell?

Dat is het zelfde wat ik dacht toen ik zijn commentaar las ..
Erg leuke film ! Ferrel was weer helemaal in z'n rol

avatar van jedymaster
Veel humor en dus heel veel gelachen.

avatar van carlak
Wat is humor toch moeilijk. Waar het team Adam McKay en Will Ferrell schitterde in Step Brothers is dit weer een droef staaltje humorloze banaliteit. Een parodie op een aktiefilm kan leuk zijn, maar deze is niet origineel, heeft alleen maar platte, oversekste grappen en een slecht verhaal. Zonde, want er wordt goed geacteerd, maar het is zo niet-leuk....

avatar van paul83
De grap met 'aim for the bushes' kan niet anders dan van Ferrell afkomen. Slaat helemaal nergens op en daarom zo briljant.

Leuke comedy met een totaal overbodig verhaal natuurlijk. Wahlberg doet het inderdaad wat minder in deze film, maar niet echt storend. Aanrader voor de Ferrell fans, want de dialogen zijn weer bizar en hilarisch.

En petje af voor de openingsscene....

avatar van Blokland
Het verhaal slaat echt als K op D maar af en toe wel een leuk moment dus toch 2,5*

avatar van NoSleep
Erg leuke, humoristische en droge film! Meer ook niet.

Wahlberg vond ik het best goed doen naast ferrell. Ik heb Mark Wahlberg nooit eerder in een komedie zien spelen, kan dat kloppen?
Ik was in ieder geval blij verrast. Aanrader voor komedie(Ferrell) liefhebbers.

avatar van erpunited
Ik vond de film tegenvallen. Het begin was leuk en toen werd het minder. Ferrel speelt een aardige rol terwijl ik Wahlberg niet zo sterk in een komedie vindt spelen. Er zaten af en toe wat grappige stukjes in maar niets aparts. Jammer van zon topcast.

avatar van roebftb
Wat was dit nou weer?

hwwtje
Boddhi schreef:

Ha ha, hier moet ik op reageren! Bijna een B-film die je een halve ster geeft. Wat geef jij aan een film die echt een B-film is???

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Grappige actiefilm.

Dat zit hem met name in de idiote grappen en het feit dat de film zich zelf amper serieus neemt. Toch is het juist het plot wat de film weinig goed doet en nergens echt wil boeien. Ondanks dat het er niet echt toe doet, haalt het soms de flow uit deze aaneenschakeling van redelijke tot zeer goede sketches.

McKay's laatste film met Ferrell is niet zo sterk als de twee voorgaande, maar wel de moeie waard. De titelrol is tenekrommend onnodig. Het grapje erna is gelukkig wel weer leuk.

Goed.

avatar van RooieBloemkool
The Other Guys

Leuke komische actiefilm die helaas niet kan tippen aan andere Ferrell films zoals Step Brothers, Old School of Talladega Nights. De vrijheid die Ferrell wel heeft in zijn andere films lijkt in The Other Guys ietwat ondergeschikt. Desondanks zet Ferrell op hilarische wijze de sullige accountant Gamble neer, en niet te vergeten zijn rol als pooier Gator. Ik had de tranen in mijn ogen van het lachen, precies zoals ik het gewend ben bij een Ferrell film. Helaas bleef dit bij een keer of twee/drie en had ik het graag vaker gezien. Iets wat ik daarnaast ook gaaf vond is hoe ze het zuipavondje van Wahlberg en Ferrel in beeld hebben gebracht. Plot van het verhaal is helaas wat standaard en boeit niet erg.

avatar van IcU
IcU
Heb erg kunnen lachen om de humor in de film. Wil Ferrell staat altijd wel voor een glimlach op het gelaat. De actie was creatief en het zag er allemaal goed uit. Het scenario werd origineel door de aparte humor, maar haalt geen halsbrekende toeren uit.

avatar van Wilderness
Heerlijke film, Will Ferrell blijft een echte baas. Alleen irriteerde ik me af en toe aan Malk Wahlberg, weet alleen niet precies waar dat nou aan lag. Toch nog een aantal keer erg gelachen, al had ik gehoopt op iets meer van dat soort fragmenten. Al met al 4 sterren voor mij.