The Other Guys (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

Redelijk.

Beetje gek om Jackson en The Rock er na een kwartier al uit te gooien, maar kon er best om lachen. Verder werkt het duo Ferrell/Wahlberg wel, al is Ferrell wel duidelijk de sterkste schakel.

Voor een comedy vond ik dat er apart veel actie inzat. Die actiescenes waren ook niet eens zo slecht uitgewerkt. Zo zitten er nog een aantal aparte scenes in (de barscene) die je eigenlijk niet in een film als deze zou verwachten. In dit geval ook niet echt negatief bedoeld.

Film duurt alleen iets te lang en naar het einde toe wordt het allemaal wat flauwtjes. Het bekende riedeltje moet weer eens gedraaid worden, los daarvan blijft ook het einde redelijk lollig.

Geen geweldige film, maar best amusant en Ferrell is hier aardig op dreef. Een stuk beter dan z'n vorige probeersel.

PS: Keaton ziet er echt schrikwekkend oud uit. Had hem eerst helemaal niet herkend.

avatar van Movielicious
Voor het verhaal hoef je deze film niet te kijken, voor de droge humor des te meer. Ferell en Wahlberg zijn goed op dreef en zetten leuke rollen neer. Al met al goed vermaak voor de zaterdagavond. En ook een stuk beter dan de laatste film die ik van Ferell heb gezien: Step Brothers.

avatar van stanthegunman
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, maar ik heb me verbaast over de humor in deze film.

Ik vond het een smakeloze hap en heb hem echt proberen uit te kijken.

Na een uur en een kwartier heb ik hem toch maar uitgezet.

Ben er voor mezelf wel achter gekomen dat ik Ferrel vergelijk met Chevy Chase, waar ik ook al geen fan van ben

Dit soort comedy is aan mij dus niet besteed

Ik vond het een film met hele leuke momenten, maar ook hele zwakke momenten. Het begin was echt heel vet gedaan (maar ook net iets te veel over de top), Will Ferrell was heel grappig. Vooral die lange verhalen en antwoorden op retorische vragen... Maar ik had persoonlijk Samuel L. Jackson en Dwayne Johnson een grotere rol gegeven, ipv. die dikke en die donkere man, die totaal niet grappig waren.

al met al vermakelijk

avatar van Partyboooi
Pff, wat een baggerfilm is dit zeg. Komedie?? Geen 1x kunnen lachen. Actie, ja een beetje...Ferrell in een rol waarin we hem altijd zien, maar helaas nooit grappig. Wahlberg totaal mis-cast vind ik. De film gaat helemaal nergens over en dat met een aardig goeie cast. Plank totaal misgeslagen in mijn ogen.

avatar van GGG
GGG
Wat een slechte film... Mark Wahlberg how low can you go man... Na de super geweldige film Shooter is dit wel je grootste aanfluiting. Slecht, slecht... Ik wou dat heel de cast was gesprongen in het bosje... Zonde van je geld om hier naar toe te gaan. Snap niet dat IMDB hem nog vrij hoog heeft staan overigens.

avatar van mrwhite
Kheb me nog eens gewaagt aan een Will Ferrell film ik versta niet dat deze man zo populair is in america ik vind hem echt niet grappig.

Ik heb niet één keer moeten lachen in de film.........ach wacht eens één keer denk ik(al is lachen een groot woord) met iets wat Michael Keaton zij over zijn zoon, ik weet niet meer wat hij juist zij . maar ok.

Euhn eigelijk weet ik niet wat zeggen over deze film aja Eva Mendez zag er weer goed uit.

En Will Ferrell(pardon my french) sucks.

avatar van Minority_Check
heb deze film vooral gekeken om mark wahlberg
vindt will ferral helemaal niks
(de gast heeft de hele tijd de zelfde rechte gezicht ook als die een grap ofzo maakt, ik kan daar echt niet om lachen)
het begin was leuk en er zat best goeie actie in

Ik heb me best vermaakt met deze film, al gaan ze iets te vaak door met dezelfde grappen.
Actie scenes zaten goed in elkaar, dus op gebied is de film goed te kijken.

Zolang je geen hoogstaande buikspier verkrammende humor verwacht, kan ik iedereen aanraden om deze eens een keer te kijken op dvd ofzo

3 sterren van mij

avatar van fam3000
met pijn en moeite afgezien, samuel l jackson was wel goed

leuke actiefilm met vele bekende acteurs. leukste vond ik dat Ferrell de mooiste vrouwen heeft en dit totaal niet zo ziet. over the top actie.

avatar van Mischa
Paar keer erg hard gelachen, vooral om Ferrell (Bad Cop-Bad Cop!)natuurlijk. Verder vrij standaard.

avatar van Beloki
Hilarische komedie, maar wat wil je ook met zo´n cast. Echt regelmatig moeten schateren. Toppertje. Mark Wahlberg verastte me in zijn rol.

Mwaha, enorm droge film wel.

TLC quotes, Prius achtervolgingen, Derek Jeter en een enorm rare aanklacht tegen de financiele wereld in de eind credits .

avatar van SaNDuTjE
Best aardige film die het van z'n momenten moet hebben. Er zitten wat goeie grappen in, zoals de scenes op kantoor, maar bevat ook een behoorlijk aantal te flauwe en niet leuke grappen. Na Cop Out is dit toch weer een typische politie komedie.

De combinatie Ferrell en Wahlberg blijkt toch nog wel redelijk te werken en zorgen samen voor een redelijke film.

Aan het begin lijkt het allemaal nog wel aardig te worden.
De vaart zit er gelijk in. Een combinatie van humor en actie lijkt te gaan zorgen voor anderhalf uur zorgeloos kijkplezier.
Samuel Jackson en Dwayne Johnson lijken een soort "Lethal Weapon"duo neer te gaan zetten en dat belooft wat leuks.
Echter deze 2 acteuers verdwijnen al na een minuut of 10 uit de film en dan gaat het snel vervelen.
Mark Wahlberg en Will Ferrell die water en vuur moeten zijn en elkaar niet liggen irriteren al snel.De grappen zijn geforceerd.
De vele bekende namen waaronder Michael Keaton en mooie Eva Mendes voegen niks to aan deze actiekomedie.
Misschien dat er liefhebbers zijn voor deze rolprent maar ik vond hem voornamelijk strontvervelend.

avatar van lau12345
Niet afgekeken dus zegt genoeg .

Vond het hele Jackson/The Rock gebeuren anders veruit het minste van de film.

avatar van angus
niets bijzonders

avatar van bassie200
Helemaal met Waku eens, echt een ontzettend flauwe film!

Echt nog geen greinsje op mijn gezicht kunnen bespeuren, bah, zulke bekende namen en dan zo'n film afleveren.....

Ook stikt de film van overbodige scene's, die werkelijk helemaal niks toevoegen aan deze film!

Bah, wordt gewoon weer chagerijnig als ik alleen maar aan deze film denk, snap niet dat er mensen zijn die dit grappige humor vinden!

0,5* omdat het niet lager kan!!!!

avatar van henkpsv
Vanavond in de Burgers Beer & Blockbusteravond. Op basis van de trailers lijkt me dit wel een leuk filmpje te worden

avatar van mauzst
11 november in de bioscoop en nu al 199 stem. Allemaal naar de sneak geweest zeker

avatar van Fortune
Genoeg te lachen in The Other Guys.
Wahlberg en Ferrel maken een fantastisch duo tevens Jacksen en The Rock.
Genoeg actie en komedie om er een geslaagde film van te maken.

mauzst schreef:

Maar natuurlijk

avatar van mer1973
De combi Mark Wahlberg/ Will Ferrell vond ik niet prettig.

avatar van Spetie
Best een leuke film, al zakt de film soms ook wel wat in. De combinatie Ferrell/Wahlberg is een aparte en werkt ook niet altijd, want de chemie tussen de twee ontbrak soms wel eens.

Er zit veel actie in de film en ook best verrassende momenten. Het moment dat Jackson en The Rock springenen het niet overleven, is onverwacht, maar wel leuk. Ferrell is daarnaast soms heerlijk op dreef met zijn soms echt idiote oneliners. Soms flauw, maar vaak ook wel leuk en dat red toch mede de film. Wahlberg vind ik persoonlijk wat tegenvallen.

Verder zit er nog een verrassend leuk visueel hoogstandje in de film op de wijze, waarop het zuipnachtje in beeld is gebracht. Erg leuk gedaan. Voldoende wat mij betreft.

Als je van flauwe humor houdt, moet je deze zeker zien.

avatar van vierkante ogen
Vond deze film rommelig, en niet echt boeiend. helaas ik had hier echt meer van verwacht. Het deed mij denken aan Bruce Willis in een komedie, dat moet hij niet doen. dat vind ik ook van Wahlberg afblijven van komedie.

vierkante ogen schreef:

Cop Out