5 Huajai Hero (2009)

Thailand
Actie

geregisseerd door Krissanapong Rachata
met Nantawooti Boonrapsap, Sasisa Jindamanee en Pimchanok Leuwisetpaiboon

Wut, Kat, Pong, Woon en Jib groeien op in een martial arts-school. Hun leven wordt drastisch omgegooid, wanneer ze betrokken raken in een ruzie waardoor hun jongste broertje in het ziekenhuis belandt. Hij zal een harttransplantatie nodig hebben om het te overleven. Dit wordt hen lastig gemaakt, wanneer het ziekenhuis waar het hart vandaan moest komen bezet wordt door een groep terroristen. Ze besluiten binnen te dringen en het hart te stelen dat bedoeld is voor hun broertje.

avatar van jeroentjuhhhhh
Niet goed genoeg.

Dit krijg je wanneer je films pindakaasd, je wilt een film zien, klikt op de link, en na 50minuten kom je erachter dat het niet de juiste is...
Begon me al af te vragen waarom de film zoveel goede reacties kreeg

Niet dat dit volkomen belachelijk is, maar gewoonweg te eenzijdig en kinderachtig om nog echt (zelfs de kleine 73minuten) leuk te blijven. Het verhaal is dom en de irritante semi-dramatische stukken zijn voor zulke jonge actuers/actrices moeilijk in te vullen zonder dat het slecht wordt, wat hier dus het geval is.

Ze zijn nog te beperkt om de actie fris te houden, je ziet veel van de zelfde moves meerdere keren langskomen en ook meerdere keren dezelfde in slowmotion, tsja ik wist er niet echt lang van te genieten.
Misschien leuk voor de aller kleinste wanneer ze een 'stoere' film willen zien waar hun leeftijdsgenootjes kont schoppen, helaas ben ik die periode net voorbij

dominion

avatar van Shinobi
Kinderachtig, maar toch weer niet.

Omdat ik opkeek van het harde geweld later in de film; normaal gesproken zie je geen vuurgevechten in een kinderfilm. Naast het feit dat er ook gescholden wordt.

Het verhaaltje zelf is te verwaarlozen, hierbij moet opgemerkt worden dat het nog betrekkelijk lang duurt voor de kinderen in het desbetreffende ziekenhuis zijn beland. Daarnaast is het acteerwerk met zulke jonge acteurs nou niet je van het. Overigens had het dramatische gebeuren met het rebellenmeisje van mij weggelaten mogen worden, het is te miniem om 'goed' over te komen.

Gelukkig wordt dat goedgemaakt met een paar aardige vechtscènes. De kinderen trappen en stoten er als een jonge Tony Jaa flink op los. Helaas is de choreografie ietwat aan de beperkte kant en zie je bepaalde moves meerdere keren voorbij komen. Maar ik moet zeggen dat het laatste gevecht mij wel erg positief heeft verrast, waardoor het geheel net tegen een voldoende aanschurkt.

Al met al een redelijke martial arts film om eens gezien te hebben. De korte speelduur zorgt er bovendien voor dat het redelijk snel wegkijkt. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Gang_Star
Enigszins op het verkeerde been gezet door de eerdere (minder positieve) berichten over deze Power Kids die ik als Force of Five tegenkwam op Blu-ray, waarna ik na het zien van de trailer toch besloot om deze film te bestellen. Hoe dan ook, werd mij duidelijk dat dit beslist geen kinderactiefilm is. Van de makers van onder andere Ong Bak en dat is dan ook heel duidelijk te zien. De moves worden echter uitgevoerd door kinderen die spectaculair te werk gaan zoals dat ook bekend is van onder andere de Tony Jaa films. Grootste minpunt is dat de opening vrij traag verloopt, en de actie eigenlijk pas echt halverwege de film begint. Daar tegenover staat dat die actiescènes ook zeer vermakelijk zijn en dat het stuntwerk en moves fijn is om naar te kijken.