• 10.538 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Aluizio Abranches

Met onder meer: Rafael Cardoso, João Gabriel Vasconcellos en Júlia Lemmertz

Gesproken taal: Portugees

Plot Do Começo ao Fim

Thomas en Francisco zijn 2 Braziliaanse halfbroers, en groeien op in een liefdevol gezin. Ze zijn elkaars beste vrienden en zo close met elkaar dat dit tot opmerkingen uit hun omgeving begint te leiden, hoewel hun liefde compleet onschuldig is. Vijftien jaar later als hun moeder overlijdt, vinden de 2 inmiddels volwassen mannen meer dan dan alleen maar troost in elkaars armen... Is liefde sterker dan conventie?

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

gauke

Prachtige, eerlijke, vaardig gemaakte, poëtische film! Tussen de beide hoofdpersonen spat de chemie van het scherm en de liefdesscènes zijn zeer intens. Het probleem is dat je bijna vergeet dat het onderwerp van deze film omstreden en gedurfd is (ik denk zeker voor een Braziliaanse film): een incestueuze liefdesverhouding tussen twee broers. Het is echter ook een film over acceptatie, vrije keuze en liefde zonder voorwaarden.

Het zal mij niet verbazen als deze film meerdere filmprijzen gaat winnen.

avatar van Gnocci

Gnocci

Heel erg goede film, je verlaat met een goed gevoel de bioscoop. Hoewel het onderwerp inderdaad omstreden is. Halfbroers die een relatie beginnen... De oudere is eigenlijk vanaf de dag dat zijn jongere broer geboren is verliefd zou je kunnen zeggen. Geweldige mooie scenes. Vond de film ook erg goed gecast. De moeite van het kijken waard!

avatar van Keane1983

Keane1983

Een schitterende film, met een prachtige score eronder.
Acteerprestaties waren erg goed neergezet en met volle overtuiging. De settings ook. Het verhaal is boeiend hoewel (wat ook mijn voorganger al aangeeft) het behoorlijk dubbel is wat je ziet. Een relatie tussen twee halfbroers.
De film had van mij 5.0* sterren kunnen krijgen als de montage beter afgewerkt zou worden.
Zo worden zowel muziek als scenes soms abrupt afgebroken en dat is jammer.
Met name het einde een mooie ophelzing, maar vanuit dat...ineens beeld weg, en nee dat lag niet aan de dvd speler...Had dan deze scene wat mooier weg gefade!! Maargoed, dat was ook het enige waar ik iets op aan te merken had.
Verder is dit een sublieme film die je wel met een goed gevoel achter laat, maar wel tot nadenken zet.
Van mij een 4.0*

avatar van missl

missl

Omstreden relatie tussen 2 broers die heel erg van elkaar houden. Het kon mij eigenlijk niet heel erg bekoren, vond de film niet specifiek heel mooi of mooi geschoten. Wel 2 mooie mannen. Een liefdesverhaal wat net een beetje anders is omdat het 2 broers zijn maar verder is het niets nieuws onder de horizon.

avatar van Robi

Robi

Een film over het leven van twee broers en hun broederliefde die steeds extremere vormen gaat aannemen. Een bijzonder en best wel controversieel onderwerp. Maar boeiend gefilmd en erg sterk geacteerd. Nog in het bijzonder als ze klein zijn. Die twee jongetjes spelen echt bijzonder natural. Maar ook de oudere broers spelen erg mooi.

avatar van AnyaH

AnyaH

Controversiële romantische dramafilm over de incesteuze relatie tussen twee halfbroers. Van jongs af aan zijn de broers onafscheidelijk en hun broederliefde gaat steeds een stapje verder. Dit wordt versterkt door het verlies van hun moeder, waardoor ze nog meer op elkaar aangewezen zijn. Pas als ze een tijdje gescheiden leven doordat de ene voor zwemtraining naar het buitenland moet, blijkt dat ze echt niet zonder elkaar kunnen. Vroeger werd aan het hof heel vaak een familielid getrouwd en bij het krijgen van (levensvatbare en gezonde) kinderen leverde dit natuurlijk wel eens problemen. Maar bij gelijk geslacht speelt dit natuurlijk geen rol.........