11:59 (2005)

Thriller

geregisseerd door Jamin Winans
met Raymond Andrew Bailey, Laura Fuller en Megan Heffernan

De vermoeide fotojournalist Aaron Dougherty krijgt de nieuwsprimeur van het jaar. Na een wilde nacht vieren, wordt hij de volgende morgen wakker in een veld, zonder enig besef van waar hij is of wat hij de afgelopen 24 uur gedaan heeft. Aaron moet zijn leven herbestuderen als hij zich wil herinneren wat er afgelopen nacht gebeurd is. Dit leidt tot de ontdekking van grootschalige politiek complot.

avatar van otherfool

Plot doet een beetje denken aan het onovertroffen Nowhere Man.

avatar van Goldenskull
Dit maar eens opgezocht na eerder Ink van James Winans gezien te hebben. En hoewel die verre van perfect was, zaten er toch heel wat leuke (visuele) dingetjes in. Dit viel vooral in dat opzicht nogal tegen. Op een enkel aardig slowmo-shot na en deze heel aardige scène (staat ook beschreven in de synopsis) viel er niet veel te genieten. Nogal clichématig conspiracythrillertje.

Liz Cunningham is werkelijk een draak van een actrice, ik had er bijna een teiltje bij nodig.

2*, maar de film heeft denk ik het geluk dat ik deze in twee etappes heb gekeken.