Survivor (2014)

Sciencefiction

geregisseerd door John Lyde
met Danielle Chuchran, Kevin Sorbo en Rocky Myers

Tijdens hun zoektocht naar een bewoonbare planeet storten de laatst in leven zijnde mensen neer op een barre wereld, bewoond door bloeddorstige aliens en mysterieuze post-apocalyptische krijgers.

Mijn god, wat een troep was deze B-film. Het verhaal is opzicht leuk gevonden maar de uitvoering is helaas zeer beroerd en ook zeer goedkoop (waarschijnlijk is de hele film voor een appel en ei gemaakt). Dat laatste mede omdat vrijwel het hele verhaal zicht afspeelt in woestijn/rotsgebied (de zogenaamde barre wereld ), zonder verdere decors.

De hierboven genoemde bloeddorstige aliens (op een enkele uitzondering na, mensen in kostuums) en mysterieuze post-apocalyptische krijgers (gewoon mensen met een gasmasker op) moet je met een korreltje zout nemen, zeker wat betreft de het aantal ervan. Opzicht is de vaart best hoog en gebeurt er redelijk wat (wel allemaal zeer eentonig en saai), maar alle actie is totaal niet boeiend of spannend. Het meest spannende is nog de aftiteling, want dan weet je tenminste dat je uit je lijden wordt verlost.

Het enige noemenswaardige van deze film is Danielle Chuchran, die vrijwel 90 minuten inbeeld is. Acteren kan ze wel niet, maar ze ziet er wel aardig (gespierd) uit. De rol van Kevin Sorbo stelt in principe niet veel voor. Deze film kun je misschien nog het beste vergelijken met het eveneens waardeloze "After Earth (2013)". Danielle Chuchran in de rol van Jaden Smith en Kevin Sorbo in de rol van Will Smith.

Mijn advies voor deze film, gewoon lekker links laten liggen en naar een andere film gaan kijken of gewoon lekker naar bed gaan

avatar van MovieMind
Zojuist de trailer gezien, en ik laat deze maar even aan me voorbij gaan.

avatar van knusse stoel
Leuk om de tijd mee te verdrijven, tijd besteding is anders. De kostuums en de special effects zijn niet slecht te noemen maar het lijkt veel op voorgaande films.
We hebben hier ook een "held" in de vorm van een stoere meid die van alle krachtiger figuren niet het onderspit delft, nee, juist het tegenovergestelde. Ze loopt harder, ze klimt sneller en alles wordt bij "toeval" in de schoot geworpen. Vaak onlogisch, een paard wat rondloopt en gelijk een passagier accepteert zonder ooit bereden te zijn en 100 meter verderop, wat vinden wij daar? Een volledige uitrusting om een paard te berijden!?
Maar als je dit soort voorvallen met een korrel zout neemt is het een aardige maar toch oppervlakkige film. Een 5, dus 2,5*.

avatar van Noodless
Danielle Chuchran is zowat één van de weinige pluspunten in de film. Wat een atletische dame !
Ook het tempo zit wel goed, maar het komt allemaal zo nep over. De actiescènes zijn totaal niet boeiend en de krijgers met het masker en de aliens wisten mij niet te bekoren. 3/10

avatar van hanlochem
Helemaal met Noodless eens, de enige reden waarom je deze film zou willen zien is Danielle Chuchran, maar nu oordeel ik als hormonale man, in plaats van filmliefhebber....film is B kwaliteit..en die arme Kevin Sorbo komt die categorie maar niet uit..advies...laat gaan.

avatar van Phantasm
Had hier wel wat meer van verwacht, viel toch wat tegen, leuk om een keertje gezien te hebben.