• 8.611.082 stemmen

Met onder meer: Raffiella Chapman, Eddie Marsan en Rosy McEwen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Vesper

"One seed can change everything."

Na de instorting van het ecosysteem is de aarde in een post-apocalyptische planeet veranderd. De dertienjarige Vesper maakt gebruik van haar overlevingstechnieken om samen met haar zieke vader Darius een bestaan in deze wereld te leiden. Op een dag stuit ze op Camelia, een vrouw die een vliegtuigcrash heeft overleefd. De vrouwen sluiten een deal: als Vesper mee op zoek gaat naar haar vermiste metgezel, brengt Camelia haar naar het Citadel. Dit is het hart van de oligarchen die technologieën gebruiken om de wereld onder de duim te houden.

imageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit zou zo maar eens een aardige sciencefiction kunnen zijn. Ben er wel benieuwd naar.

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou zal wel aan mij leggen ( ik heb hem gekeken omdat je denkt nou aan t eind word het wel duidelijk) iets met met zaadjes en plantjes, 1 of andere Jug ??? begreep er geen bal van ?

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Dat ligt echt aan jou DreamTech

Oef de stemmen die hier worden gegeven... Daar begrijp ik geen bal van! Gewoon een hele sterke film, goed geacteerd, fijn verhaal, de wereld is origineel en ook geweldig uitgewerkt.

avatar van Waku

Waku

Klinkt akelig woke achtig......

avatar van pegasuspiet

pegasuspiet

Begrijp de lage stemmen niet.

Goed camerawerk, goede soundtrack en goed geacteerd.

De film heeft een sinistere sfeer

avatar van Oxbmovie

Oxbmovie

Ben altijd wel te porren voor een leuke SF maar dit is toch wel een draak van een film.

Voor mij was dit er zo eentje waar je de hele tijd zit te wachten of er nog wat staat te gebeuren.

Flinterdun verhaal boring as hell.

Zal misschien publiek voor zijn, alleen ik ken dat publiek (gelukkig) niet.

Voor mij een stay away alert.

avatar van Shadowed

Shadowed

Teleurstellend.

Ambitieus en indrukwekkend op eerste glans, maar eenmaal de film vordert voel je je als kijker toch wel bedrogen. Zeker ik, omdat ik me na enige tijd gewoon begon te vervelen. Lijkt me niet bepaald de bedoeling met een film die deze poster draagt, maar de bijzondere voorwerpen die je daar ziet komen nauwelijks aan te pas.

Irritante hoofdpersonages en de acteurs die wel een aardig eind op weg zijn worden verdrongen naar de ondankbare achtergrond. Een Marsan en een Brake worden compleet verwaarloosd. In plaats daarvan krijgen we wat vervelende kinderen evenals oninteressante volwassenen in de hoofdrol. Die Chapman ben ik zo in een mum van tijd weer compleet vergeten.

Een aantal interessante effecten en wat indrukwekkende pogingen om een wereld te scheppen die op die van ons in de toekomst lijkt. De regisseurs kiezen voor een bosrijke omgeving en benutten deze best aardig. Het verhaal zelf klinkt best intellectueel, maar wordt vervolgens nogal terughoudend en boring gepresenteerd. Iets met virussen kan uiteraard interessant zijn, maar daar is hier nooit sprake van. Kwam eerder over als een gedramatiseerd onzinplotje.

Ik werd gewoon nergens gestimuleerd om een fuck te geven over het verhaal. Het kon me gewoon totaal niet bommen, maar ik kan er niet omheen dat er een zekere passie heerst. Denk gewoon dat de regisseurs niet echt sterk gepromoot hebben en de betere elementen achterwege hebben gelaten. Ergens is het een interessant project, maar gewoon totaal niet boeiend. Helaas.

avatar van pmeester

pmeester

NOPE!!!

avatar van Drifter

Drifter

Apart.

Geen standaard film, reset van je hoofd en dan gaan kijken.

Het had wat beter gekund maar ik heb geen 5 sterren gegeven. Bijzonder gegeven, en dit is een film waar niet alles tot in de kleinste details wordt uitgewerkt, dit is meer hoe het leven is in deze film.

Aanrader om te kijken, en dan ook te beslissen of je het niks vind of toch apart.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

DionneDarko schreef:

Dat ligt echt aan jou DreamTech

Dat ligt niet aan hem, dat ligt aan de slechte film.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

weerwolf79 schreef:

Dat ligt niet aan hem, dat ligt aan de slechte film.

Hoe kan het dan zijn dat mijn vriend en ik het hele verhaal wel prima konden volgen? De film niet waarderen is nog iets wat met smaak te maken heeft. Er niets van begrijpen.... dat volg ik op mijn beurt totaal niet. Hoe kun je hier niets van begrijpen?

Onderhond

DionneDarko schreef:

Hoe kun je hier niets van begrijpen?

Teveel op het scherm van je smartphone kijken, te weinig naar het TVscherm? Of gewoon dat beetje moeite niet meer willen doen om mee te gaan in een originele setting?

Het zijn maar gokjes, want ik kan er verder ook geen zinnig antwoord voor verzinnen.

avatar van amenmalek

amenmalek

Wauw... dit was fijn. Maar echt..

avatar van macrobody

macrobody

mwah, beetje verspilde moeite. Er zitten wat leuke dingetjes in maar daar wordt verder niets mee gedaan. Zo krijgen we nooit een beeld van hoe het in de citadel er aan toe gaat en ontging mij het nut van de bouwsel aan het einde. Ik vermoed dat hier geen giga budget achter zat.

avatar van macrobody

macrobody

DreamTech schreef:

Bijna iedereen weggevaagd van de planeet aarde en dan zeggen ze dat er niet genoeg eten is voor iedereen, maar dat is natuurlijk onzin. De kleine groep wil controle houden over de meerderheid dus houden ze de productie beperkt. Vervolgens zorgen ze eerste goed voor zichzelf en geven dan wat overblijfselen aan het plebs om ze rustig te houden en zodat ze met elkaar overhoop blijven liggen. (er was een andere uitleg maar goed, het komt hier al duizenden jaren op neer dus dat gaat niet veranderen)

En als je dan geen eten hebt dan ga je met ijzer lopen leuren en maak je een toren of je gaat bloed aftappen van kinderen want blijkbaar is daar dan weer een tekort aan in de citadel. Duidelijk?

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Een post-apocalyptische film waar er al zo veel van zijn. Met mensen die in de modder wonen en restante infrastructuur. Met good guys en bad guys en een upper class en lower class. Veel herkenbaar uit andere films maar de kleurrijke fauna en flora geeft het iets extra's. Ziet er verder grauw en grijs uit... maar het zal daar in de zomer ook vrolijker zijn... net als hier.

avatar van mrklm

mrklm

De mensheid heeft de Aarde zo verkloot (zucht) dat de menselijke bevolking is gedecimeerd. Wat resteert zijn kleine gemeenschappen die gevestigd zijn in ‘citadels’ en afhankelijk zijn van het binnenhalen van bepaalde zaden. Vesper [Raffiella Chapman] is de 13-jarige dochter van de ernstig zieke Darius [Richard Brake] die met behulp van een zonderlinge vluchteling [Rosy McEwen] haar bio-hackingvaardigheden moet inzetten om te overleven. Eddie Marsan speelt de leider van citadel van wie het nooit helemaal duidelijk is hoe zuiver zijn motieven zijn om Vesper te helpen. Traag SF-drama komt nooit echt op gang. De fraaie vormgeving en sterk spel van McEwen en Marsan zijn de voornaamste pluspunten in de eerste film in 10 jaar van Buozyte en Samper.

avatar van james_cameron

james_cameron

Indrukwekkend vormgegeven, sfeervolle low budget science fiction-film, dun qua plot maar rijk aan ideeën. Door het lage tempo dreigt de boel soms wat saai te worden, maar door het sterke spel van hoofdrolspeelster Raffiella Chapman en de voortdurend verrassende visuele aspecten blijft het geheel stevig op de rails. Mooie, subtiel dreigende bijrol ook van Eddie Marsan. Het moet gek lopen wil het regisserende duo Kristina Buozyte en Bruno Samper niet opgemerkt worden door Hollywood. Wat men hier bereikt met een miniscuul budget grenst aan het ongelooflijke.

avatar van joolstein

joolstein

Goede post-apocalyptische sciencefictionfilm! Na een ecologische catastrofe (genetisch gemanipuleerd voedsel, organismen en virussen hebben grote schade aangericht aan de wereld en zijn de bevolking) probeert het jonge meisje, Vesper, te overleven, terwijl ze droomt van een betere toekomst. Het is geen ingewikkeld verhaal, het gevestigde idee van de haves en have-nots. Maar door sfeer en een gepolijste wereldopbouw evolueert het uiteindelijk naar iets eigens. Veel van dit is te danken aan soms subtiele praktische effecten en geweldige CGI. De hoofdrolspeelster Raffiella Chapman is geweldig in de titulaire rol. Haar personage is goed geschreven en opmerkelijk volwassen. Daarnaast zijn ook de fijne acteurs Richard Brake en Eddie Marsan te zien. Ook door de sfeervolle cinematografie van Feliksas Abrukauskas (Tsjernobyl miniserie en Martin Koolhoven werkte met hem in Oorlogswinter) en de onberispelijk productieontwerpen door Ramunas Rastauskas (eveneens Tsjernobyl miniserie) en Raimondas Dicius (De slag om de Schelde, Defiance) was het meer dan waard om gekeken te worden! Hoopvolle post-apocalyptische verhalen komen niet zo vaak voor, wat deze film tot nog een bijzondere kijkervaring maakt .