MENU

2,42

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Jaden Smith, Will Smith en Sophie Okonedo

Duizend jaar nadat catastrofale gebeurtenissen de mens gedwongen hebben om de Aarde te verlaten is Nova Prime de nieuwe thuishaven van de mensheid geworden. De legendarische generaal Cypher Raige keert terug naar huis na een lang dienst. Hij is vervreemd geraakt van zijn gezin, maar is klaar om zijn vaderrol voor zijn dertienjarige zoon Kitai op zich te nemen. Wanneer een asteroidestorm het vaartuig van Cypher en Kitai beschadigt, maken ze een noodlanding op de voor hen onbekende en gevaarlijke Aarde.

307 BERICHTEN40 MENINGEN

avatar van RuudC
geplaatst op 23 juli 2014, 17:16 uur, permalink
hehe, thanks, maar vergissen is menselijk. Ik schaam me er niet voor dat ik in het enthousiasme van het schrijven fouten maak.

avatar van DaniŽl44
geplaatst op 26 juli 2014, 21:01 uur, permalink
Geen slechte film en ook niet slecht geacteerd. Maar het was nou niet echt bijzonder. Af en toe saai en voorspelbaar. Het vond wel plaats in een mooie omgeving. Een redelijke Science-Fiction film.

avatar van Elineloves
geplaatst op 13 augustus 2014, 10:03 uur, permalink
Gaap.

Mijn hemel, zelfs op de poster trekt dat kind een geslagen honden gezicht, alsof 100 minuten kijken naar zo'n gezichtsuitdrukking niet erg genoeg was.

Niet wat ik verwacht had. Zie papa Will wel graag spelen, dus had niet verwacht dat het zo'n snoozefest zou worden, maar helaas dus wel. Het verhaal had potentie, maar de uitwerking.. een kwartier voor de aftiteling vielen mijn ogen dicht en had ik -achteraf teruggekeken- niks gemist wat de film nog had kunnen redden.

Het geforceerde vader zoon verhaal sprak me niet aan en in tegenstelling tot The Karate Kid werkte Jaden me op mijn zenuwen. Het gebrek aan emotie maakt hem ongeloofwaardig en hij was niet geschikt voor een rol als deze. De spanning ontbreekt ook volledig, waardoor de kijker nog verder weg komt te staan en volledig de binding met de personages verliest.

geplaatst op 1 september 2014, 21:24 uur, permalink
Kijk eens naar die filmpjes van YMS after earth op Youtube. want iedereen die zegt dat het een goede film is die is complete schijt aan het praten.

avatar van mcdaktari
geplaatst op 8 december 2014, 20:34 uur, permalink
Ik zie nu pas dat After Earth, een film is van M. Night Shyamalan.

avatar van Tanita
geplaatst op 22 maart 2015, 1:13 uur, permalink
Captain Pervert schreef:
Eindelijk een misser van Will Smith. [...]
Hoort M. Night Shyamalan niet altijd een twist te verwerken in het einde van zijn films, of is hij daar van afgestapt?
Volgens mij was de twist de film zelf.

Best wel slecht geacteerd SF-C-filmpje met lachwekkende monsters en een ernstig infantiel script. 1,5* want het kan nog drie keer erger en het is wel een 'vermakelijke' zit.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 6 juni 2015, 22:03 uur, permalink
Erg matig. Toch vreemd dat M. Night Shymalan na zijn topper The Sixth Sense, en daarop volgend de redelijke films Unbreakable en Signs, zo ontzettend is afgegleden.
Leuk op zich dat vader en zoon samenwerken, maar dan is het wel erg jammer dat Jaden Smith niet in de schaduw van zijn vader kan staan. Hij acteert gewoonweg zwak.
Het verhaal is zwak, het acteerwerk is zwak, en de film mist spanning. Visueel ziet het er wel goed uit, maar meer dan dat bied deze zwakke film helaas niet.