MENU

2,44

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Jaden Smith, Will Smith en Sophie Okonedo

Duizend jaar nadat catastrofale gebeurtenissen de mens gedwongen hebben om de Aarde te verlaten is Nova Prime de nieuwe thuishaven van de mensheid geworden. De legendarische generaal Cypher Raige keert terug naar huis na een lang dienst. Hij is vervreemd geraakt van zijn gezin, maar is klaar om zijn vaderrol voor zijn dertienjarige zoon Kitai op zich te nemen. Wanneer een asteroidestorm het vaartuig van Cypher en Kitai beschadigt, maken ze een noodlanding op de voor hen onbekende en gevaarlijke Aarde.

avatar van Noodless
geplaatst op 18 november 2013, 18:22 uur, permalink
Zeer matig verhaal waarbij de intro je volledig weg blaast met al die info. De beelden zijn best wel mooi, maar dat kan het gebrek aan spanning en een saai verhaal niet verdoezelen.
Ook het acteerwerk wringt door het gebruik van mimiek die veel in herhaling valt.
Het slot stelt ook wat teleur. 5/10

avatar van fritsje
geplaatst op 28 november 2013, 20:20 uur, permalink
wat een bagger ! duf,saai en voorspelbaar.en dan dat semimilitaire gewauwel tussen vader en zoon, de SS meets afro-americain.vind die zoon het nog ongelooflijk dat hij niet bevorderd wordt tot de elite rangers ,ja nogal wiedes, wat wil je met zo een huilebalk !!!nee absolute flop.

avatar van Drifter
geplaatst op 2 december 2013, 23:48 uur, permalink
Geweldige film. Leuk idee over back to earth, zeker als je het vanuit de emigranten bekijkt.
Effecten zijn best aardig, vreemd genoeg kan alles niet in werkelijkheid, misschien is het een film?

Waardeloos dat iedereen hier gaat oordelen over de zoon van... , probeer het wat los van elkaar te zien.

avatar van arno74
geplaatst op 3 december 2013, 15:34 uur, permalink
Going down with bingo power

Ontzettend slechte dialogen en teksten, ontzettend slecht acteerwerk, slechte regie, slecht en leeg verhaal, traag, saai en voorspelbaar verloop, eentonig, flauw, en niet meeslepend.

Een knappe prestatie om zo'n slechte film te maken.

geplaatst op 10 december 2013, 10:45 uur, permalink
Wat een tegenvaller dit zeg....... Slecht uitgewerkt. 2 sterren omdat de soundtrack wel goed hard was.

geplaatst op 16 december 2013, 23:27 uur, permalink
Gewoon zeer matig.

avatar van Sammetje73
geplaatst op 29 december 2013, 10:54 uur, permalink
kijkt lekker weg, maar niet hoogstaand

avatar van DjFrankie

geplaatst op 4 januari 2014, 22:22 uur, permalink
Kleine rolbezetting buiten de fam Smith.
Mooi zijn de natuurbeelden, maar dit is geen kaskraker.

geplaatst op 12 januari 2014, 14:42 uur, permalink
'k Geef het toch nog een 3,5. Omwille van Will Smith en ook z'n zoon Jaden, die doet het wel goed, maar wat is er met z'n taal , lijkt wel een spraakgebrek? Smith is één van m'n favoriete acteurs. Het begin van de film was niet nodig en langdradig, ze hadden dit beter met een paar korte flash- backs uitgewerkt , ook het crashen. Beter was geweest om de film te starten na het crashen. Bijvoorbeeld Will Smith wordt wakker van de pijn en beseft nog niet goed wat 'm overkomen is......Want 'k vind dan ook dat de tocht en het avontuur van z'n zoon veel te abrupt eindigt, 't zou een heel stuk langer mogen geweest zijn, Dat met die vogel mocht er uit , leuker was geweest een mens of een of andere alien die hem te hulp komt.

avatar van raizeredge
geplaatst op 12 januari 2014, 22:40 uur, permalink
Weinig soeps deze film! een halve ster extra van wegen de soms toch mooie beelden. Misschien had ik beetje te hoge verwachtingen voor de film maar hij kon me niet echt pakken.

avatar van schram101
geplaatst op 13 januari 2014, 22:51 uur, permalink
Bij velen heeft Night Shyamalan zijn status ondanks enkele toptitels als The Sixt Sense al verspeeld. Zover was ik nog nooit gekomen omdat hij dat niet verdiende. Vond ik. Misschien moet ik daar maar van terug komen. After Earth is namelijk niet matig, het is een debacel. Ondanks de aanwezigheid van Will Smith, wat ik over het algemeen een prima acteur vind, is het helemaal niets. Leeg. Zielloos. Slecht. Een flauw plot, dat geen seconde spannend wordt, matige effecten, doelloze flashbacks, crappy diaologen en een Razzie-waardige rol voor Smith junior.

Achteraf is het trouwens onbegrijpelijk dat dit maar 100 minuten geduurd heeft, waar het als minimaal twee uur speelduur voelde.

geplaatst op 4 februari 2014, 9:53 uur, permalink
In het vliegtuig gezien...heb mijn vlucht zeker niet dragelijker gemaakt.
Het zoontje moet maar lekker een ander vak gaan leren. Niets aan!

geplaatst op 5 februari 2014, 12:26 uur, permalink
Ondanks de lage beoordeling op IMDB heb ik me prima vermaakt, ik vond alleen het einde raar

avatar van Velazques
geplaatst op 15 februari 2014, 12:01 uur, permalink
Een 1 voor de moeite. Film toont aan waar Will Smith problemen mee heeft. Slecht script, camera werk matig.

avatar van aspers
geplaatst op 25 februari 2014, 11:50 uur, permalink
Had echt het beste voor met deze familie Smith film van Shyamalan. Ik wou het de beste man zo graag gunnen... maar helaas.

Kort samengevat:
over-acting van junior (die wenkbrauwen...
), langdradig, voorspelbaar, flashbacks die totaal geen lading/doel hebben en blijkbaar was er geen budget meer voor een normaal einde.

avatar van Filmkriebel

geplaatst op 2 maart 2014, 7:52 uur, permalink
Topkandidaat voor de razzies

avatar van Mochizuki Rokuro

geplaatst op 2 maart 2014, 8:55 uur, permalink
Ze zijn zelfs al uitgereikt vannacht...
Razzies voor vader en zoon Smith - NOS Nieuws

avatar van arno74
geplaatst op 2 maart 2014, 10:22 uur, permalink
Ouch, da's toch een harde klap voor vader en zoon, het zal ze niet koud laten, net als alle kritiek op deze film. Hoop vooral dat Jaden daar een beetje mee om kan gaan, vast niet makkelijk voor een tiener. Deze film heeft zijn carriere vast ook geen goed gedaan.

avatar van Decec
geplaatst op 29 maart 2014, 10:10 uur, permalink
Uitstekend Actie/Avontuur/SF film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Will Smith...
Uitstekend mooi gemaakte SF....
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Mooi landschap...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digtial 5.1)...
Heerlijk genoten...
SF is voor mij meer goede smaak!