ad

Genre: Film noir / Drama

Geregisseerd door: Jean Negulesco

Met onder meer: Ida Lupino, Richard Widmark en Cornel Wilde

Over Road House

"There's nothing like a woman to come between men !"

De psychopaat Jefty Robbins is de eigenaar van een kleine nachtclub en een bowlingbaan. Lily Stevens, een zangeres in Robbins' nachtclub, begint een relatie met haar manager Pete Morgan. Om van Morgan af te komen, beschuldigt de jaloerse Robbins hem van een roofoverval, maar laat Morgan vervolgens op borgtocht vrij komen. Robbins grijpt daarna elke gelegenheid aan om op sadistische manier controle over Morgan te krijgen, maar zijn gedrag versterkt alleen maar de relatie tussen Morgan en Stevens.

imageimageimageimageimageimageimage

Policeman (onvermeld)

avatar van Haaswijk

Haaswijk

Stom verhaal..

Ik vond het best wel een henniefilm!

avatar van stephan73

stephan73

2 September komt deze uit in de Fox Noir collectie!

stephan73 schreef:

2 September komt deze uit in de Fox Noir collectie!

Waar gelezen? Gegoogled, maar niets gevonden...

avatar van stephan73

stephan73

Gelezen op het Criterionforum, maar ook te vinden op DVDempire!

Dogie_Hogan

Met een zingende Ida Lupino... Nou, ja, Lizabeth Scott, Ritha Hayworth, Jane Russell en Gloria Grahame zongen ook in Noirs. Allemaal gedubbed zover ik weet.

*DVDreview: link

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Heb hem gekocht en zopas bekeken. Tot wat jaloezie allemaal leiden (en lijden )

kan. De spanning werd geleidelijk aan opgebouwd en zat er naar het einde toe erg stevig in. Andermaal met een erg psychotische Richard Widmark. Een genietbare maar wel melodramatische film-noir.

Niet te verwonderen dat Miss Ida Lupino een hese stem heeft, ze rookt de ene sigaret na de andere.

BBarbie

Vlotte film noir waarvan je de ontknoping mijlenver ziet aankomen en daarom helaas minder spannend dan verwacht. Het gebruikelijke cynisme en sinistere van Richard Widmark is ook hier weer overvloedig aanwezig. Kijkt al met al lekker weg.

avatar van clubsport

clubsport

• 2037 berichten

Widmark speelt weer een sde gladjakker badguy en dat alleen maar omdat hij jaloers is op zijn vriend en de vrouw die hij al voor zichzelf had toegeeigend .

Ik vind dat thema wel goed uitgewerkt in deze film al had de film wel iets langer mogen duren om het iets beter op te bouwen , dat had de film zeker goed gedaan .

Toch was ik wel een beetje verrast door de richting van het verhaal , ik had eerder gedacht dat Lily bewust een wig tussen de 2 vrienden zou drijven , dat leek even die richting op te gaan gezien haar arrogante koele houding in het eerste deel van de film