Night Watch (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Hongarije
Actie / Thriller

geregisseerd door David Jackson
met Pierce Brosnan, Alexandra Paul en William Devane

VN-agent Mike Graham en Sabrina Carver worden door hun opdrachtgever naar Amsterdam gestuurd om de verdwijning van Rembrandt's Nachtwacht te onderzoeken. Het spoor leidt naar Hong Kong en betrekt hen in de smerige zaakjes van topcrimineel Martin Schraeder en Koreaan Mao Yixin.

avatar van davidov
pierce brosnans kleine film carriere voordat hij aan 007 begon stelde niet al te veel voor maar leverde wel een paar geinige filmpjes op zoals deze....van die goedkope (Tv) filmpjes met een wel-ok verhaaltje, maar die nog verdomd leuk te kijken zijn als je je verveeld en het is laat en de film komt toevallig langs op tv.

avatar van Mischa
Bagger!

avatar van Quentin
Aardig vervolg maar toch wat slechter als het eerste deel. Waar het andere deel vrij realistisch overkwam en uitzag, ziet dit er wat goedkoper en nepper uit.

leverafronny
Helemaal mijn genre, vond hem wel wat rommeliger en goedkoper dan de vorige, maar toch ontzettend leuk! Alleen einde was wat minder goed.

avatar van sinterklaas
Moet ik beslist hebben want Amsterdam krijgt een beurt in deze film. Of is het zoals meestal weer erg kort.

precies

avatar van sinterklaas
Heb hem gister gezien en vond hem redelijk tot goed.

Erg leuk dat Amsterdam er in voorkomt en dat het ook gedeeltelijk in Amsterdam is opgenomen. Alleen het minpunt hiervan is dat natuurlijk de meeste dingen in Hong Kong gebeuren en dat Amsterdam natuurlijk een kwartiertje de beurt krijgt

Wel leuk is dat je in de scene in die Amsterdamse scene dat er op pakken melk worden geschoten van je raad het nooit: MELKUNIE en er word nog vaag nederlands gepraat ook

Voor de rest is dit wel leuk. Gewoon es zien als je niks te doen hebt. Death Train moet ik ook snel es zien.

Mwah. Nogal standaard en karig allemaal. Brosnan is wel ok, maar door z'nn snor vanaf minuut1 al nauwlijks serieus te nemen.

avatar van eavymetal
Ik heb zeer genoten van deze film, waarin een voor mij zeer aanstekelijke soort van humor zit, en daar komt dan ook nog eens bij dat de acteerprestaties van Pierce Brosnan, Alexandra Paul en William Devane zeker door de beugel kunnen.