Night Watch (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Hongarije
Actie / Thriller

geregisseerd door David Jackson
met Pierce Brosnan, Alexandra Paul en William Devane

VN-agent Mike Graham en Sabrina Carver worden door hun opdrachtgever naar Amsterdam gestuurd om de verdwijning van Rembrandt's Nachtwacht te onderzoeken. Het spoor leidt naar Hong Kong en betrekt hen in de smerige zaakjes van topcrimineel Martin Schraeder en Koreaan Mao Yixin.

avatar van Quentin
Aardig vervolg maar toch wat slechter als het eerste deel. Waar het andere deel vrij realistisch overkwam en uitzag, ziet dit er wat goedkoper en nepper uit.

avatar van sinterklaas
Heb hem gister gezien en vond hem redelijk tot goed.

Erg leuk dat Amsterdam er in voorkomt en dat het ook gedeeltelijk in Amsterdam is opgenomen. Alleen het minpunt hiervan is dat natuurlijk de meeste dingen in Hong Kong gebeuren en dat Amsterdam natuurlijk een kwartiertje de beurt krijgt

Wel leuk is dat je in de scene in die Amsterdamse scene dat er op pakken melk worden geschoten van je raad het nooit: MELKUNIE en er word nog vaag nederlands gepraat ook

Voor de rest is dit wel leuk. Gewoon es zien als je niks te doen hebt. Death Train moet ik ook snel es zien.