ad

Drama / Sciencefiction | 120 minuten

Genre: Drama / Sciencefiction

Geregisseerd door: Douglas Barr

Met onder meer: Elizabeth Perkins en Scott Paulin

IMDb beoordeling: 4,9 (274)

Releasedatum: 28 september 1997

Over Cloned

In het jaar 2008, verliest een gezin hun zoon van acht bij een ongeluk. Maar op een dag ziet de moeder een kind dat sprekend op haar zoon lijkt. Ze gaat op onderzoek uit en ontdekt dat haar zoon is gekloond en probeert erachter te komen hoe dit mogelijk was. Dan ontdekt ze dat een bedrijf illegaal dit soort kloonpraktijken uitvoert.

avatar van neo

neo (crew)

op zich een goed idee, maar de uitwerking is behoorlijk knullig.

avatar van PeterNL

PeterNL

Ik ga hem vanavond kijken (na The perfect storm)

avatar van ex_uva

ex_uva

Wat blijkt, de dag vóór ik hem kocht kwam hij op tv: koninginnedag 30 april 2004... wat een bagger zeg.

Dustyfan

Dus jij koopt de DVD terwijl je weet dat je bagger koopt

avatar van Waku

Waku

Het komt er gewoon niet uit...

De film raakt niet en is te oppervlakkig.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

Oppervlakkige, voorspelbare en knullige film met een redelijk uitgangspunt. Kijk liever het "vergelijkbare" The Island van Michael Bay, dan krijg je nog een portie echte actie en prachtige vormgeving op de koop toe.

Nog erger is dat deze film wordt gebruikt als voorlichtingsfilm op het Christelijk Lyceum Delft voor het vak Algemene Natuurwetenschappen. Deze film heeft de educatieve inhoud van een Schwarzeneggerfilm.

avatar van BarbarianLover

BarbarianLover

Tukkerstein,

Ik snap niet wat jij aan te merken hebt op deze prachtige film. Zeer educatief en past naadloos aan op ANW. Deze film zet aan tot nadenken over goed en kwaad, normen en waarden binnen de genetische manipulatie. Daarnaast is er ook nog drama, actie, thriller en psychologische mindfuck (wiens zoon is dit?!). Deze movie toont ook mooi de krachtige, carieremakende vrouw van de toekomst die zich door niets en niemand laat misleiden,

Dit is niet te vergelijken met I'm a neural learning processor. Doctor Spittel heeft er zeker goed aan gedaan deze film te tonen

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

BarbarianLover,

je hebt grotendeels gelijk. Elizabeth Perkins zet een sterke rol neer van een krachtige vrouw die zelfs beslissingen kan nemen en rationeel kan denken, zelfs gedurende een rouwproces, immers, haar zoon is overleden. De film is weliswaar op bepaalde punten oppervlakkig, maar op bepaalde punten gaat "Cloned" inderdaad de diepte in. Regisseur Douglas Barr weet door interessante wetenschappelijke inzichten de kijker te overtuigen dat clonen heel slecht is. Je kunt niet elke wetenschapper vertrouwen. Ik denk dat dat ook de essentie van deze film is. Je hebt dan ook gelijk dat deze film bijna naadloos op het vak ANW aansluit.

Wat echter het probleem is, is dat ANW buitengewoon kut is. Dus 1 ster.