Messages Deleted (2009)

Canada
Thriller

geregisseerd door Rob Cowan
met Matthew Lillard, Deborah Kara Unger en Gina Holden

Een vreemde stem uit het antwoordapparaat smeekt de schrijver Joel Brandt om de telefoon op te nemen. Hij neemt het echter niet serieus en verwijdert het berichtje. De beller wordt dood gevonden. Dan ontvangt Joel een bericht dat er nog meer moorden zullen plaatsvinden. Joel is al snel hoofdverdachte bij de politie. Hij doet de ontdekking dat er een psychisch gestoorde moordenaar achter hem aanzit, en niet zonder reden...

avatar van qwatje
lekker vermakkelijke 'doorsnee' thriller.
niks hoogdravends maar toch ook niet alleen maar cliché.
Wellicht het exact goede zinomtekijken moment voor mij geweest 3*

Alsof het op de hak nemen van cliché's het mogelijk moet maken om van de film een doorlopend cliché te maken. Alsjeblieft!

Wel een grappig begin. "Ik zit verkeerd "was de eerste reactie en ik wilde 'm al uit zetten omdat het me irriteerde.

Die opmerking over die geiten vond ik wel grappig, het soort humor waar ik wel van houd, maar daarmee was alle humor wel vergaan.

In en intrieste film.

avatar van l-d
l-d
Vond er niet veel aan..Te lange dialogen en saaie stukjes (lekker vooruit spoelen) en ik vond hem (in tegenstelling tot veel anderen) best wel voorspelbaar..Misschien komt het doordat ik al zo'n gigantische berg met dit soort films gezien heb, maar ik wist na de eerste 2 moorden al vrijwel zeker wie het gedaan had en waarom...

avatar van l-d
l-d
Oow en ik irriteerde me zoooo aan het slome gezicht van Lillard. Hij keek de hele film lang hetzelfde met zo'n scheve mond die open hangt.

Nancy1980
redelijk vermakelijke film, maar het einde, ik snap er nog steeds niks van.

avatar van bladerunner2007
De clichè's zaten er genoeg in, en dat is waar t om draait in deze film. Vond hem wel vermakelijk, en zag het einde al van verre aankomen, want een clichè natuurlijk.
Acteerwerk viel beetje tegen.

avatar van 606
Lillard vond ik al goed in scream film en ook hier doet hij het goed.
Cliche maar ja, wat wil je de spanning was goed en dader kon ik er niet heel goed uit halen.

3 sterren

avatar van _Moonwalker
Een gewoon thriller zoals zoveel anderen. Wist wel wie de moordenaar was, al probeerden ze het goed te verbergen.

Matig film, maar goed gespeeld door Lillard.

avatar van TimZor
net aan een voldoende dus een 3 was niet eens verkeerd om te kijken en Lillard is eigenlijk altijd wel leuk

leuk verhaal, keek lekker weg.

avatar van mipha
l-d schreef:

inderdaad.. flut acteur! cliche film.. bla bla

Ik heb met 1.5 uur prima vermaakt, maar vond het geen hooogstandje. Simpel verhaal. af en toe te lange dialogen ( vooral in de collegaezaal), kortom 1x zien en dan niet weer....

avatar van Madeliefje
Helemaal op het eind, toen Joel in zijn gevangenispakje zat, en al bekend was wie de moordenaar was, zegt Joel tegen die man iets als: "Milly is mostly me" met zo'n vreemd lachje.
Toen begon ik weer te twijfelen of Joel toch niet de moordenaar was, Of zoek ik er nu veel te veel achter? In ieder geval is de film best te doen, ik vond hem minder slecht dan de meesten hier. Best wat spanning, een goed sfeertje, maar ik vond de emoties van vooral Lillard heel erg tegenvallen. Wordt zijn vriendin vermoord, gaat hij gewoon door en vertelt het zonder blikken en blozen tegen die Milly. En die clichés, tsja, daar zit de hele film vol mee, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling denk ik (daar hebben ze het ook de hele tijd over).
Kortom, 2,5*

avatar van DjFrankie
Cliche film, maar leuk gebracht.
Onderhoudend en ook wel weer voorspelbaar.
Leuk voor 1 keer om gezien te hebben, en voor madeliefje hij was inderdaad zelf de dader, heeft dus zelf de mensen vermoord, en Millie was een denkbeeldig iemand

avatar van flaphead
Voor de verandering ben ik positiever over een film dan de gemiddelde meningen. Ik had deze film al eerder een waardering gegeven, toen een 6. Nu schaal ik hem duidelijk beter in, waar het verschil in zit weet ik niet precies.
De cinematografie is sterk, het scenario ook. Misschien lijkt dat niet zo omdat het speelt het clichés, maar het film-in-een-film-concept vind ik erg sterk. Alsof je zelf mee aan het schrijven bent hoe de film gaat verlopen. Uiteraard verslikt het zich daarmee enkele keren. Maar de spanning is constant aanwezig en ondanks dat de opbouw vrij standaard lijkt voor een thriller, houdt het je zeker bezig. Ik heb honderden thrillers gezien, maar ik denk toch dat deze ondergewaarderd wordt.

avatar van Daan258
Ik kan deze film alleen maar omschrijven als één hele grote, dikke cliché.
Nergens spannend, matig acteerwerk en een ook niet zo'n boeiend verhaal.
Naast dat nog aardig mee vermaakt maar goed was de film niet.

Flauw.

Sowieso geen al te grote fan van het film-in-film concept. De film zit vol clichés, terwijl het publiek ook de hele tijd op de clichés gewezen wordt. Dat wordt dan gebruikt in een poging om de twist te verbergen, maar het werkt eigenlijk voor geen meter.

Acteerwerk is redelijk pover, Lillard is geen beste acteur en ook de rest speelt nogal dik aangezet, me Holden en Zanni als negatieve uitschieters. Visueel is het saai en vooral functioneel, terwijl het plotje vooral erg trots is op zichzelf, zo lijkt het.

Vond het een redelijk vervelende film. Mist spanning, het cliché overlappen met clichés idee werkt niet goed en visueel wordt er niks gebracht. Eéntje om snel weer te vergeten.