Gentleman Jim (1942)

geregisseerd door Raoul Walsh
met Errol Flynn, Alexis Smith en Jack Carson

San Francisco, 1880. De bokssport, nog verboden door de wet, heeft vele aanhangers. De jonge bankbediende James J. Corbett is één van hen. Door tussenkomst van Vickey Ware wordt hij toegelaten tot de Olympic Club. Zijn bokstalent verbaast de leiders van de club, maar zij ergeren zich aan zijn voortvarendheid en ambitie. Om hem op de proef te stellen moet James het opnemen tegen een Engelse kampioen.

FisherKing
Het viel me weer eens op dat Errol Flynn toch een acteur is met een enorme flair. Indrukwekkend speelt ie hier een bokser in een onderhoudende film.

avatar van Chr.s
Zeer vermakelijke film. De tijd vloog voorbij, aan het eind had ik zoiets van; Hij mag van mij best nog een uurtje langer duren. 4*

onderhoudende vermakelijke film inderdaad.

avatar van Dogie_Hogan
Eindelijk op DVD; verwacht op 27 maart a.s.

avatar van Wataru
De scene tussen Ward Bond en Eroll Flynn op het feest na de wedstrijd is één van de ontroerendste die ik ooit heb gezien.