Rene Hjerter (2006)

1 stem

Denemarken

geregisseerd door Kenneth Kainz
met Anders Matthesen, Laura Bro en Morten Suurballe

Autist Kriss ontsnapt met een vriend uit het gesticht als hij zijn favoriete film Pure Hearts, een fictieve Deense klassieker, niet meer op video mag bekijken. Op de vlucht voor de lange arm beeldt hij zich voortdurend scènes uit de film in, die in zijn hoofd min of meer overeen komen met wat er in het echt gebeurt. Tegen het einde zoekt hij een actrice uit de film op en er voltrekt zich een heftige climax.