Coeur Animal (2009)

Alternatieve titel: Animal Heart

Zwitserland

geregisseerd door Séverine Cornamusaz
met Olivier Rabourdin, Camille Japy en Antonio Buíl

Paul is een man die nooit echt veel van zijn eigen vrouw gehouden heeft. Zijn leven verandert echter plotsklaps wanneer zij een ziekte krijgt die haar langzaam sloopt. Wanneer ze in het ziekenhuis wordt opgenomen, begint Paul zich geïsoleerd te voelen en begint hij de echte waarde van zijn vrouw in te zien.

avatar van Movie-Addicted
Zeer sterk acteerwerk, goed drama vol met dominantie en sarcasme.

*3.5

avatar van wendyvortex
Mooi Zwitsers Alpen-landschap, het huwelijksdrama is helaas wel wat bekender en mede daarom niet zo geweldig interessant.
De relatie tussen de boer en zijn knecht houdt de film nog een beetje op de been.

Het zwaarmoedige, duistere en goed gespeelde huwelijksdrama tussen een opvliegende en dominante boer en zijn gepijnigde vrouw werd visueel sterk in beeld gebracht. Maar er was nauwelijks sprake van een interessant verhaal en dialogen waren nauwelijks voorhanden, zodat het voor mij een lange zit was.

Erg realistisch relaas over alles behalve liefde binnen het gezin, tot partnergeweld toe.
Sober en goed geacteerd. Meerdere mooie beelden van het ruwe landschap en het harde boerenleven.