The Violent Kind (2010)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Mitchell Altieri en Phil Flores
met Cory Knauf, Christina McDowell en Joe Egender

Een aantal bikers vertrekt naar hun stulpje diep in de bossen van het noorden van Californië om de verjaardag van de moeder van één van hen te vieren. Het wordt een ruig feestje, maar wanneer het voorbij is, begint er echter een ander, nogal bloederig feestje. In een nabij gelegen huis speelde zich namelijk iets gruwelijks af en de 'rockabillies' die daarbij betrokken waren, komen al snel naar het huis van de bikers. Ze zijn op zoek naar iets dat van hen is, en ze hebben er alles voor over om het te krijgen...

avatar van IcU
IcU
Regisseurs Mitchell Altieri en Phil Flores zijn The Butcher Brothers. Regisseerde dus niet samen met The Butcher Brothers.

Meneer Bungel
Is inmiddels aangepast, ook bij 'The Hamiltons'.

avatar van kniteforce
De film begint aardig. Na een tijdje krijg je pas door welke richting de film op gaat. Blijft tot het einde een beetje vaag en onduidelijk allemaal. Mooie cast

avatar van Spartaan1986
De eerste 3 kwartier vond ik er eigenlijk niks aan. Het was standaard,saai en eigenlijk niet spannend. Laatste 3 kwartier maakt een hoop goed. Zeker geen standaard slasher.

Twijfel tussen 2,5* en 3* maar gezien het acteerwerk vind ik 2,5* wel op zijn plaats.

avatar van dutchtuga
Spartaan1986 schreef:
Zeker geen standaard slasher.

Sterker nog, het is helemaal geen slasher.

De regie is niet alleen amateuristisch, maar ook uitermate zwak, ondoorgrondelijk, onduidelijk en naïef. Het heen en weer zwalkende script is zo nodig nog rampzaliger. Zelden een meer stompzinnige, vervelende film gezien.

avatar van ralfsjam
Een film zonder verhaal, want wat is er nu eigenlijk aan de hand? Acteerwerk: was aardig, verhaal: minimaal dus, sfeer: onsamenhangend, diepgang: probeerde ze wel, maar sloeg nergens op, Horror: kwam niet uit de verf. En als je met veel bloed werkt is dat moeilijk en dat kan niet iedereen. zo ook hier. Elke shot zat het bloed anders.
Wel leefde het op het einde een beetje op met de 3 gasten, maar het bleef een film die ik zuchtend en gapend uitzat...
2 voor het af en toe leuke camerawerk.

Pure tijdverspilling!
Ik ben een absolute fan van horror/slasher films, maar dit ging zelfs voor mij te ver!
Echt niet aan te raden, meer kan ik echt ni zeggen!

Total waist of time!!

na 15 min uitgezet...... geeuw wat een onzettend saai gebeuren zeg

avatar van ralfsjam
jeandb schreef:
na 15 min uitgezet...... geeuw wat een onzettend saai gebeuren zeg

in veel films gebeurd er weinig in de eerste 30 minuten.... dus 0.5 geven voor 15 minuten film is in mijn ogen een domme zet...

avatar van mcdaktari
Pure tijdverspilling wil ik nou niet zeggen want zo erg vond ik het toch ook weer niet.
Af en toe vond ik het wel wat hebben en voor mij zeker niet onbelangrijk, ik heb me er niet bij verveeld.
En je weet halverwege de film nog steeds niet wat er nu precies aan de hand is in tegenstelling tot andere films, waar je vrijwel meteen weet waar het op uitdraait.
Ik vond het toch wel minimaal 2.5 ster waard.

avatar van barcam
Waw.
Vond dit echt geweldig.
Begint als een geweldadige film over een motorbende, daarna plots horror en op het einde sf.
Alles overgoten met knotsgekke en over de top personages.
Aanrader.

avatar van mixmaster
wat een bagger , ik geef een ster voor de mooie dames.

avatar van kooiboy
geinig filmpje dat wel,beetje stephen king idee

avatar van jippie2010
Eerst dacht ik dat ik em helemaal niks zou vinden, tot het einde de film enigzins redde. Nog stees geen aanrader. 2.5

Best tof.

The Butcher Brothers maken films die vlot thuishoren in het rijtje films als DeadGirl en Grace. Omdat het genrefilms zijn die expliciet spelen met genreclichés en voor een resoluut andere uitwerking kiezen vallen de scores doorgaans laag uit, ook hier weer zo te zien.

Al moet ik zeggen dat het eerste half uur inderdaad niet echt super is. De personages zijn iets te sleazy, niet echt een groepje waar je snel sympathie voor kweekt. Maar eens het feestje begint (en dat is wanneer het in de film afgelopen is) begint de eigenlijke fun.

De film keert zowat alle kanten op.Van demonic possession tot bijna Funny Games-achtige taferelen (maar dan zonder moraal), de regisseurs maken er een fijne bende van. Film gaat lekker over the top en weet te vermaken, met veel smerig-bloederige shots en een eigenzinnig sfeertje.

Maar beste van al is dat het uiteindelijk om een alien invasion film blijkt te gaan. Die had ik niet zien aankomen, kon er absoluut wel om lachen. Hoe smerig en bloederig het er soms ook mag uitzien, an sich willen de Butcher Brothers niet veel meer dan wat ouderwetse horror fun in deze film. Daar slagen ze erg goed in. Met de visuals en soundtrack zit het verder ook best goed (al blijft het low-budget natuurlijk), dus best geslaagd deze film. Interessant regisseursduo.

avatar van Bottleneck
aliens

Het vermaakt wel, alleen jammer dat het te lijden heeft onder wannabe stoerheid, vooral in de eerste helft. Heb je overtuigende figuranten-bikers, gooi je er twee doetjes in (van de groep van de drie jongens)... Later heb je meer van dat soort scenes zodra de vijand er is, al zijn die kerels en meiden
wel geinig en gelukkig staat er dan meer goeds tegenover. Het wisselt veel af en dat maakt het onvoorspelbaar.

Naar het einde toe wordt het boeiender en er zijn nog best aardige beeld- en geluidseffecten op de momenten dat de aliens bovennatuurlijk gaan doen
Gelukkig maar, anders zou de film ten onder gaan aan de nep-coolness. Het einde is ook prima, dat tilt het weer op.

avatar van perceived
Aardig. Best een rommeltje maar wel vermakelijk. 5.5/10*

avatar van henkula
met de muziek zat het wel snor, behalve op een bepaald punt, waardoor een hele scene door een dip in de muziek ten onder ging.

avatar van Lefgozer
Vond dit nog wel een leuke wegkijker. Aantal leuke scènes met het nodige geweld en wat verrassende wendingen. Film verdient het in ieder geval om minimaal een score van 2* te halen vind ik.

erik1677
Tja het begint leuk, met die drie bikers in het begin.
Maar op het feestje kakt de boel behoorlijk in vind ik persoonlijk.
En zo gauw het bebloede bezeten meisje word binnen gedragen word het nog niet veel beter.
Totdat de 60ies personen binnenkomen, dan ztijgt het niveau van de film wel weer.
Die gasten maken de film nog aanzienbaar, met hun over de top acteerwerk.
Soms op het hilarische af.

avatar van Boeikens
Geen hoogvlieger.

Wazig verhaal met veel plotwendingen.
Lekker bruut en passende gore momenten.
Acteren viel best mee, vreemde genre-mix die toch niet verveelt.
Nadien had ik wat het gevoel een onafgewerkt geheel gezien te hebben.

Meneer Bungel
Be-bop-a-Lula.

Al met al best leuk. Violent, zoals beloofd, en lekker maf. Echter waren de rockabillies niet meteen overtuigend, met de voorman als een wat mindere uitvoering van een Ribisi dan wel Bremner voorop. Ook de bikers waren okay, maar niet veel meer dan dat.

Op de cover stond ''Sons of Anarchy meets The Exorcist''. Sons of Anarchy heb ik wegens saaiheid al een tijdje niet meer gezien, maar dit is gelijk een stuk leuker. The Exorcist zit er ook wel een beetje in, maar er komt nog meer... pure sciencefiction. Lijkt me dat dit zich ergens nabij Roswell afgespeeld moet hebben en dat Les Claypool in de buurt was om de afsluiter te verzorgen is niets minder dan logisch... Lights in the Sky...!

Helaas zwalkt het 'verhaaltje' wel wat traag en onduidelijk heen en weer, maar een voldoende heb ik hier de eerste keer wel voor over. En misschien in de toekomst nog wel meer. Speciale vermelding voor de prima gore en gedurfde saucy moments...

3,0*.

avatar van Noodless
Onsamenhangend verhaal met een paar goede bloederige momenten...meer ook niet.
Redelijk saai verloop en weinig spanning. Zwak acteerwerk ! 3/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Slim schommelen.

Een aardige griezelfilm die met name door de invalshoek, de hoge dosis mysterie en het 'rockabilly'-soundtracksausje zich onderscheidt van de gemiddelde genregenoten. Er wordt sowieso slim geschommeld tussen allerlei subgenres. De ietwat tegenvallende CGI neemt de kijker daarom vanzelf wat sneller voor lief.

Goed.

avatar van Keane1983
Een film die schiet van het ene gerne naar de andere.

Geslaagd zeer zeker, maar op de een of andere manier voelde het soms "amateuristisch" aan.
Of het nou kwam door het acteerwerk (wat in mijn ogen matig was en daardoor minder kon inleven in de personages met gevolg dat ik wat voor ergs er allemaal met hun gebeurde niet erdoor geraakt werd.... dat wil misschien ook wel wat zeggen over mij!!!), of door het camerawerk ( wat B-film overkwam) of door de matige SFX.
Gore zit er voldoende in als ook de nodige vechtscenes ( die naar mijn mening erg nep uitzagen)Maar toch wist de film mij te boeien, je wordt heen en weer geslingerd door verschillende gernes en dat houd het wel spannend en liet mij als kijker de hele rit uitzitten.
Wel wordt de film goed ondersteund door een lekkere soundtrack. Misschien wel een missertje tijdens de scene waar "the exorsist" wordt vastgebonden. Dat liedje was niet gepast ( in de trand dat het er niet bij paste).
Normaal zou ik me echt gruwelijk ergeren aan dit soort dingen, maar de film komt er op de een of andere manier goed mee weg.
Ik heb me echt wel geamuseerd tijdens het kijken, vandaa dat deze film van mij een 3,0* krijgt.

avatar van Fryce
Prima! Heb mij erg vermaakt met deze low budget film.

avatar van jeroentjuhhhhh
Heb veel werk van Altieri (en Flores) al een tijdje op DVD liggen. Violent Kind is er daar één van. Samen met Holy Ghost People mijn favoriete werk van de beste heer/heren. Niet zonder toeval beide met Joe Egender in een geweldige rol. Hij maakt het laatste half uur tot wat het is: een compleet freaky, over de top alles-kan festijn. Prima kop voor zo'n onberekenbaar personage. Snap wel waarom Altieri hem terug liet komen voor Holy Ghost People

Wisselt echter wel een beetje in kwaliteit. Begint niet helemaal lekker (je vreest het ergste), maar de mengelmoes aan subgenres die volgt en de vele liters bloed, het sci-fi ''randje'' en het bevredigende einde maken het tot een bovengemiddeld filmpje. Het type werk dat de ''butcher brothers'' als genrefilmmakers doet opvallen. Snel de rest van zijn / hun oeuvre(s) afmaken.

avatar van SmackItUp
Weinig van verwacht, maar het viel me niet tegen. Bij tijd en wijle wat slordig waardoor het wat amateuristisch overkwam, maar het idee is zo slecht nog niet. Je kan in ieder geval niet zeggen dat er soortgelijke films zijn gemaakt. Dat einde toverde een glimlach op mijn gezicht.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.