Scooby-Doo! The Mystery Begins (2009)

2,58

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Familie

geregisseerd door Brian Levant
met Robbie Amell, Nick Palatas en de stem van Frank Welker

De tieners Fred, Velma, Daphne en Shaggy worden beschuldigd van een grap en geschorst van Coolsville High. En hoewel ze elkaar niet kennen en hun karakters ver uiteenlopen, besluiten de vier tieners hun naam te zuiveren en samen te werken om het mysterie op te lossen. En hierbij werkt het viertal samen met de pratende detective-hond Scooby Doo.

20 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Metalfist

Niet meer met de originele acteurs

avatar van lars-pixar

een nieuw gezicht en een beetje animatsi,
ben Benieuwd.

avatar van eltorro

Ik niet. Vorige films waren vreselijk zal deze ook wel zijn

waardeloos

avatar van Minority_Check
ik vond deze film best leuk
Leuk om te zien hoe ze allemaal bij elkaar kwamen
Scooby had wel wat vaker in beeld mogen komen
en had fred geen blond haar ?

Ik vond het een vermakkelijke film, en het faggy uiterlek van fred is echt weg idd, verbetering? ik weet et neit

avatar van mario_arnhem
Gezien wel leuk voor een keer..

avatar van wwelover
Ik ben een grote Scooby Doo fan, met name natuurlijk de originele tekenfilmserie was geweldig, en ik vond de twee films ook prima te pruimen, al was ik wel wat jonger toen en viel ik in de doelgroep. Zou leuker zijn geweest als alle films iets minder kinderachtig zouden zijn. Want dat was de originele Scooby nou ook weer niet. Maar ik had een hele slechte aftreksel verwacht en dat is reuze mee gevallen. Ik vind het leuk bedacht zo het begin van 'de gang'. Animatie was goed erin verwerkt, alleen zat Scooby er te weinig in. Het verhaal is typisch een Scooby Doo verhaal in tegenstelling tot de andere films. Wel jammer dat Fred niet echt leek, ze hadden hem ook zijn authentieke uiterlijk moeten geven.

En ik moet eerlijk zijn, de cast was helemaal niet slecht. Allemaal talentvolle acteurs en actrices, dat vond ik een groot pluspunt. Wat opvallend is dat die jongen die Fred speelde ook in American Pie: Beta house speelde. toch twee hele verschillende films:p En die jongen die Shaggy deed vond ik net als Matthew Lillard in de andere 2 films erg leuk, en hij deed de Shaggy stem erg goed.

Ik beoordeel de film met een oog op de doelgroep, 3.5*

avatar van JigSaw_Doll

Dit ziet er zeer fout uit....

avatar van movie acteurs

Dit ziet er inderdaad niet uit! Die Shaggey.

avatar van Lizardking
blijft lekker wegkijken met de kids op een zondagmiddag, 3*

avatar van hannes64
Nee, niets voor mij.
`T origineel was beter met Matthew Lillard, Freddie Prinze Jr. en Sarah Michelle Gellar..........en uiteraard de bijrol van Rowan Atkinson.

Deze shaggy was wel echt flut.

avatar van balosa
ik vond hem (onverwacht) toch wel stiekem leuk

avatar van krosnicky
ik ben een grote fan van Scooby doo maar deze film wist me niet e boeien het acteerwerk was slecht de jongen die fred vertolkte leek voor geen meter op die van de nakomende of voor gaande delen ( Scooby Doo en Scooby Doo 2 ) of op de fred uit de cartoons. en de special effects voor scooby waren bar slecht .voor kinderen tot 12 jaar is hij meschien nog boeien maar voor mensen van mijn leeftijd ( 16 ) totaal niet meer en bovendien klopt het nu totaal niet meer met de compleete verhalenlijn de 2 vorige films ( Scooby Doo en Scooby Doo 2 ) waren vervolgen op de origineel cartoon series en films maar volgens deze film leren ze elkaar kennen als ze tieners zijn maar er bestaat ook een cartoon serie die a pup named Scooby Doo heet en in die serie zijn fred velma daphne en Shaggy nog kinderen van tussen 8 en 10 jaar en is scooby nog een puppy dus deze film wijkt compleet af van de cartoon series en films en de voorgaande 2 films

avatar van Freckles
Ik hou het maar bij de tekenfilms

avatar van jorn2611

Is deze in de bioscoop geweest???

avatar van Sparkle
balosa schreef:
ik vond hem (onverwacht) toch wel stiekem leuk

Ik eigenlijk ook.

avatar van TheLionKingFan

Minority_Check schreef:
en had fred geen blond haar?

avatar van Gang_Star
De cast is ronduit vreselijk, Fred met donker haar.... Shaggy met zijn vreselijke stem... noem het maar op.

Wel leuk om te zien hoe de groep vrienden bij elkaar is gekomen.
Ondanks dat het niet allemaal echt best is, vond ik de film aardig wegkijken. Zo leuk als de serie is het niet, maar ik kan dit toch redelijk waarderen.

Aardige film, want je ziet een beetje het ontstaan. Daarnaast is de film wel wat amateurischer van opzet. Het kijkt allemaal niet zo perfect weg. Die geesten zien er gewoon niet uit. Daarnaast vond ik Shaggy juist wel grappig. Dat stemmetje is juist fijn.