The Losers (2010)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Sylvain White
met Jeffrey Dean Morgan, Chris Evans en Zoe Saldana

De leden van een CIA Black Operation team zijn in de Boliviaanse jungle op een 'search and destroy'-missie. Het team wordt echter verraden en voor dood achtergelaten. Ze besluiten achter de verantwoordelijken aan te gaan om wraak te nemen.

avatar van korenbloem02
Geinig zoals mijn bovenbuurman zegt. Leuke collage van verschillende stijlen en verwijzingen naar andere films, media en kunstvormen. Beetje pulp fiction, en dan zie je ineens de oude GTA 1&2 gefilmde scène.

avatar van boemboem27
Leuke film met alle spelers in het team zijn eigen specialisme.
De leider van de groep en alles daarom heen lijkt toch echt wel op een soort van A-team.
Zeker niet onvermakelijk maar wel eentje van 13 in een dozijn.
Gewoon lekker op de bank genieten met een zak chips ,kom je wel een regenachtige zondagmiddag mee door.

avatar van weerwolf79
Zeer matige film en niet de moeite van het kijken waard. Daarbij wordt wel weer duidelijk wat Jeffrey Dean Anderson toch een slechte acteur is.

avatar van Grindhouse62
Ben de hele dag al aan het Netflixen en kwam ik deze prima 13 in een dozijn actiefilm ook tegen en dus maar heb herzien. Gewoon verstand op nul en je hebt er een goede actiefilm aan met meer dan voldoende aan actie. Een 3.0

avatar van umbra
Matig actiefilmpje en blijkbaar niet echt fan van Jeffrey Dean Morgan, komt vaak irritant over.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

The Losers dankt veel aan zijn B-filmgehalte, al zou de cast met Zoe Saldana, Chris Evans en Idris Elba anders doen vermoeden. De film oogt weinig pretentieus en is gewoon simpel vermaak. Enig verstand wordt best uitgeschakeld bij het kijken van deze film. Met een gemakkelijk plotje van iets en niks en een speelduur die weinig ruimte laat om te slabakken, vind ik het uiteindelijk nog wel kijkbaar als simpele tussendoor.

Kleine 3

avatar van Shadowed
Saai.

Alleen gekeken omdat Marvel ook nog betrokken was bij de film, en dan kan het hier en daar nog wel leuke actiefilms opleveren. Iets wat dit totaal niet was. Bij vlagen nogal een opgave om doorheen te komen, en dat voor een film die maar 97 minuten duurt.

Alhoewel het allemaal wel leuk begon. Leuk flashy gedoe, degelijke actie in de opening. Leuke ideetjes. Al valt het direct op dat dit niet op heel volwassen kijkers gericht is, maar vooral voor de typische, brave PG-13 Amerikaanse actie kiest. Met 1 moment uitgezonderd, waar de helikopter vol met kinderen wordt opgeblazen.

Maar vooral standaard heroïsch America-Fuck-Yeah gedoe. Alle types die je normaal ook ziet keren hier wederom terug. De grapjas, de wijze leider, de knappe dame (die ik helemaal niet knap vond), de grumpy cat & de stille en talentvolle vechter. Ze zitten er allemaal weer in.

Gooi daar nog een saaie bad guy bij op die weinig indruk maakt, en je hebt een ongeïnspireerde actiefilm in de steigers. Alhoewel met zo'n cast het acteerwerk nog wel redelijk is. Evans, Morgan & Elba lijken plezier te hebben. Saldana blijf ik slecht vinden, en hier dus ook.

Ik zie nu pas dat de regisseur White was. Die lijkt niet een al te beste carrière achter de rug te hebben, en daar sluit dit bij aan. Saaie actie, brave actie, regie mist kracht. Er ontbreekt van alles eigenlijk. Door de film zitten er hier en daar aardige actiemomenten tussen, maar te weinig adrenalinevol of gaaf om echt indruk te maken.

Ook de editing had wat specialer gemogen, meer detail in de scenes, snellere montage. De opening geeft hints dat je een snelle film voor je kiezen gaat krijgen, maar dat valt vies tegen. Saaie film vooral. Suffe en saaie actie met een paar momenten uitgezonderd. De typische twistjes, de voorspelbare plotjes. Niks is meer origineel eigenlijk.

Stop er nog wat slechte CGI bij en je hebt een film die in bepaalde opzichten potentie heeft, maar gewoon geen goede film is. Hier en daar nog wel degelijke actiemomenten en een goede eerste 5 minuten, maar voor de rest kom je voor gave actie nogal bedrogen uit hier.

Het geheel had iets van een B-film maar dan met bekende acteurs