Semi-Tough (1977)

geregisseerd door Michael Ritchie
met Burt Reynolds, Kris Kristofferson en Jill Clayburgh

Big Ed Bookman is de chef van een footballteam in Miami dat de eindronde om de White Cup heeft gehaald. Billy Clyde Puckett en Shake Tiller zijn twee spelers in dit team en beiden hebben een oogje op Barbara Jane, de dochter van Big Ed. Barbara Jane kiest uiteindelijk voor Shake, die zijn aanstaande graag wil voorstellen aan zijn goeroe, Friedrich Bismarck. Dit bezoek heeft verrassende gevolgen.

avatar van Bandit
Ouwejongens-krentebrood-film met veel geouwehoer, afgewisseld met football. Er zit een strontvervelend stuk in de film, namelijk een gesprek van 10 minuten over een foto met een giraffe erop. Gelukkig blijven er genoeg leuke scenes over zoals Reynolds die een oude dokter bezoekt en het bezoek bij de B.E.A.T.-training.
De acteerprestaties verschillen nogal, zo kan Kristofferson beter zingen dan dat ie kan acteren, Clayburgh speelt redelijk en Reynolds steelt met gemak de show. Ik zat me flink te ergeren aan de muziek van Gene Autry (die de gehele film door te horen is).

avatar van zoutzak
Haha deze poster