• 8.484.092 stemmen

Geregisseerd door: Alan Poul

Met onder meer: Jennifer Lopez, Alex O'Loughlin en Eric Christian Olsen

Releasedatum: 17 juni 2010

Plot The Back-Up Plan

"Fall in love, get married, have a baby. Not necessarily in that order."

Zoe (Jennifer Lopez) wil graag moeder worden en is van mening dat het veel te lang duurt om op een juiste man als vader te wachten. Ze besluit zich kunstmatig te laten bevruchten. Juist op de grote dag ontmoet ze ene Stan (Alex O'Loughlin), een man die wel eens de ware zou kunnen zijn. Om hem niet af te schrikken besluit ze haar zwangerschap geheim te houden.

imageimageimageimageimage

avatar van diaan11

diaan11

Prima filmpje, standaard romcom maar dan net even anders verteld.

Geen bulderende lach, wel een glimlach. Geen tranen met tuiten, wel natte ogen.

Prima chemie tussen O'Loughlin (smakelijk !!) en Jlo, werd er wel in mee genomen.

Jlo was ook lang niet zo slecht als in andere films die ik van haar heb gezien.

Kortom, fijn voor tussendoor.

avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

Probeer zoveel mogelijk romantische komedies te ontlopen maar had deze nog liggen en Jennifer Lopez is wel oké, en als je even geen zin hebt in al die diepgaande films, is the back-up plan een prima uitweg, om hersenloos vermaakt te worden.

Het is een prima filmpje wat net ietsje anders is, verwacht niet een buitenbeentje in deze romcom-wereld, want zó anders is het ook alweer niet. Afentoe wat geslaagde grappen en gelukkig niet van dat flauwe gezeur wat je vaak tegen komt in deze films als het even niet lekker gaat. De film daalt wat naar beneden in het midden als er wat emotie uit geprobeerd word, maar gelukkig neemt de film je niet te diep naar beneden om regel recht de afgrond in te gaan, een kleine come back zorgt voor een redelijk einde om tot een zeer vermakelijke film te komen. Prima te doen, en Jennifer is natuurlijk leuk om te zien, evenals de gehele cast. Altijd grappige en leuke en mooie mensen. 3 sterren.

avatar van Birger

Birger

Geen slechte film. Een degelijk scenario al hadden de makers er meer mee kunnen doen. (ik denk aan de biologische vader) Af en toe heel grappig (trouw van de grootmoeder en de Conga dans) en al bij al vermakelijk. Maar heeft niet dat extra'tje dat de film tot must to see maakt

gauke

Weer zo'n voorspelbare komedie, vol cliché's, situaties waar je je best voor moet doen om ze komisch te vinden, afwijzingen voor het gebruikelijke happy-end; en dat allemaal zonder enige inspiratie. Wie kan dit nog leuk vinden?!

avatar van CintjeB

CintjeB

Hele leuke film, en diene Alex altijd leuk om naar te kijken

avatar van Bramislief

Bramislief

De film is wel oké, maar het wordt erg frustrerend doordat ze meerdere malen ruzie krijgen om zinloze dingen. Bijv. wanneer ze uit elkaar gaan, omdat Alex zich verspreekt. Dit maakt de film toch wel ongeloofwaardig.

avatar van Vogel18

Vogel18

Ik vond het echt een leuke film!

Met leuke stukjes erbij dat je echt wel even moet lachen!

Die 2.77 vind ik dus ook veel te laaaag!

avatar van kanjertje

kanjertje

Mooie leuke film.

Ondergewaardeerd

avatar van soom

soom

Ik had met een schuin oog naar the Runaways gekeken, maar eigenlijk had ik meer behoefte aan iets luchtigers. Even rondkijken in m'n bakken vol dvd's, bracht de aankoop van the Back-Up Plan weer boven, en ik ging er maar eens goed voor liggen. Echt oprecht een leuke romantische film, waar ik altijd van kan genieten, hoe meer hoe liever. De meeste films hou ik wel in gedachten, over het algemeen genomen, en soms kom ik een film tegen op dat gebied, die niet helemaal goed uitpakt voor wat betreft de chemistry. Dat is in elk geval niet het geval met deze film. Vanaf minuut 1 dat Jenny from the Block en Alex elkaar treffen in die taxi viel me in hoe ongelooflijk schattig het was gesteld met de chemistry. En zweefde ik mee op de avonturen van J-Lo. Ze is een beetje een diva, probeert althans te doen alsof ze een diva is, en ik vind haar niet altijd even leuk, als ik terugdenk aan sommige andere films (The Wedding Planner was niet echt een goeie), maar hier was Jennifer toch wel errug leuk, en Alex was helemaal leuker de leukleuk ! Ik genoot echt met volle teugen van het geweldige verhaal en de ontwikkelingen die ik zag gebeuren, het was hartveroverend en met recht een pakkie beter dan sommige andere romantische films. Dik verdiende 4,5*. Dit is echt gewoon leuk!

avatar van otherfool

otherfool

Lopez speelt een vervelende troela die *kuch* haar bloeiende carrière als succesvolle zakenvrouw opgeeft om hondenartikelen te verkopen *kuch*, en volkomen terecht geen leuke man aan de haak kan slaan. Helaas komt ze op een dag de arme, arme kaasboer O'Loughlin tegen die tussen het melken door elke dag 5 uur in de gym zit. Waarom deze hunk geïnteresseerd is in La Lopez is onduidelijk; haar karakter is zo'n beetje een kruising tussen Hannibal Lecter en Pol Pot. Wat een vervelend mens zeg, houd uw kotszakjes bij de hand.

Intussen is ze nog zwanger geworden ook, wat haar schijnbaar het recht geeft nog onsympathieker te worden dan ze al was. Het is dan ook tot het laatst hopen dat het kaasboertje gaat switchen naar het blonde marktvrouwtje, maar helaas helaas dat past niet in de standaardformule van dit levenloze werkje. Een aanslag op de zintuigen, weerzinwekkend.

0,5*.

avatar van igotcrabsatcarls

igotcrabsatcarls

Ik vond dit echt een hele saaie film, mede dankzij J.Lo

avatar van Tun-89

Tun-89

Super grappige komedie

met een zeer vermakelijke en mooie Jlo.

Alex mag er ook wezen..

Best een origineel verhaal,

leuk uitgewerkt, kijkt prima weg.

3,5 *

avatar van Rodger

Rodger

Soms heb je wel dat van deze soort films(waarvan er zoveel van zijn gemaakt), er wel wat leuke tussen zitten.

Maar deze is dat niet, erg oppervlakkig, geen leuke humor.. (alleen de bruiloft scene)..

Jammer.. maar voor mij is deze niet geslaagd.

1.5**

avatar van aburex

aburex

Leuke romkom zonder hilarische toestanden en nog meer van dit gedoe. Lopez (ze mag er nog altijd zijn) speelt niet de pannen van het dak (zij we ook van haar niet gewoon) maar ze weet toch iets bij te dragen aan de film. Een aanrader voor een herzenloze avondje film kijken.

avatar van linda--89

linda--89

Een vermakelijke romkom met twee hele aantrekkelijke hoofdrolspelers, waartussen een leuke chemie aanwezig is! Sommige zwangerschapsshots (vooral bevallingsbeelden) mochten van mij wel wat minder, maar dat neemt niet weg dat er een aantal grappige stukjes in zaten en de film kijkt gewoon wel lekker weg.

avatar van gitmoose

gitmoose

Best een leuke film, geniaal verhaal met grappige momenten. Ben alleen niet zo'n fan van het acteerwerk van Jennifer Lopez. Al met al best een leuke film voor een meidenavondje.

avatar van leijsten

leijsten

Ik vind Lopez altijd leuk om naar te kijken, het verhaaltje is mager. Toch uitgekeken.

avatar van Masterbrain

Masterbrain

totally Not cool [ Unrealistic}

avatar van NLW

NLW

Leuke romantische komedie.

Uiteraard ook deze vol met clichés, maar ik heb me zeker vermaakt.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vond het helaas maar een gemiddelde romcom. De personage's spraken me niet zo aan. De beginscène was heel sterk. De manier hoe Zoe op de gynaecologenstoel lag en de interactie met de dokter was erg grappig. Helaas weet ze dit de rest van de film niet vast te houden waardoor ze een beetje een nietszeggende persoonlijkheid kreeg. En ook Stan zei me niet zoveel. Hoe heerlijk de man ook is.

Het verhaal weet ook weinig te bieden. De relatie gaat vanaf het begin eigenlijk wel op rolletjes en op een kleine breuk op het einde na gebeurd daar eigenlijk ook weinig in. Erg fijn als een relatie gelijk goed verloopt maar als verhaal in een film word dat best wel saai. Een beetje een spannende gebeurtenis of iets dergelijks had de boel wel wat interessanter gemaakt.

Op zich is het geen draak van een film maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel betere romcom's heb gezien.

avatar van shrink

shrink

• 2022 stemmen

Vond het een trage en weinig interessante film. Weinig gelachen en de romantiek was ver te zoeken. Heb vele, vele betere films in dit genre gezien. Kon geen feeling met de twee acteurs krijgen.

avatar van fivipat

fivipat

auw auw auw... dat doet pijn aan de ogen.

avatar van missl

missl

Mijn god, ik hoop dat ik nooit zo'n baby-driven vrouw word, wat een geklaag over kinderen en andere toestanden. Bijna irritant om hier deel van uit te maken, voor alle mannen; sorry voor dit soort vrouwen.

avatar van DragQueen

DragQueen

Niet erg origineel, en het geheel barst van de nodige cliches. Maar toch valt er wel enigzins te genieten van deze romantische komedie. Het verhaal kent een voorspelbaar verloop, maar is aangenaam uitgevoerd, en kent zo zijn leuke momentjes. En het is natuurlijk ook nooit een straf om Jennifer Lopez te zien. 2,5 Ster.

avatar van shrink

shrink

• 2022 stemmen

Mijn vriendin vond hem erg goed. Voor mij, en ik denk voor heel veel mannen, niet interessant.

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/romantiek film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Bekende actrice Jennifer Lopez...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid met Dolby Digital...

Goed camerabeweging...

Geen top, gewoon goed...