Boyfriends (1996)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tom Hunsinger en Neil Hunter
met James Dryfuss, Mark Sands en Michael Urwin

Tijdens Pasen brengen drie homokoppels een weekend door op een landhuis. Paul en Ben zijn al vijf jaar samen, al lijkt het veel langer. Matt en Owen zijn drie maanden bij elkaar. Matt denkt aan trouwen, maar Owen denkt aan hele andere dingen. Will en Adam zeggen elkaar de dag ervoor te hebben ontmoet, maar ze blijken elkaar al langer te kennen.

Moeilijk om deze film te waarderen: aan de ene kant is het een low budget film en behoorlijk amateuristisch opgenomen en aan de andere kant worden onverbloemd en realistisch alledaagse relatieproblemen van drie (alledaagse) mannenkoppels geanalyseerd. Met de emoties en reacties die daarbij horen. En deze keer eens niet suikerzoet en niet pretentieus.