Ondine (2009)

Ierland / Verenigde Staten
Drama / Fantasy

geregisseerd door Neil Jordan
met Colin Farrell, Stephen Rea en Alicja Bachleda

Het verhaal over Syracuse, een doodnormale Ierse visser die op een dag een vrouw verstrikt in zijn netten krijgt. Hij vist de mooie en mysterieuze dame uit de zee en krijgt al snel het idee dat het hier een zeemeermin betreft. Langzaam maar zeker blijkt er echter een veel duisterder kant aan de vrouw te zitten.

avatar van xgogax
Colin Farrell

avatar van LotusBlossom
lijkt me mooie film! ff wachten tot hij uitkomt

avatar van Phoenix
Bachleda-Curus? Hoor ik die naam ook niet aldoor bij het schaatsen terugkomen? Is dat niet Wocieska?

Vandaag in de sneak gezien.

Ik vond de film sterk geacteerd, meeslepend, mooi, origineel, goed gevoel en Alicja Bachleda is betoverend.

Ik vraag me af waar dit gemiddelde vandaan komt?

Een heel mooi fantasy verhaal, min of meer verteld door het sterke geloof van een ziek meisje. Deze krijgt van mij gewoon 4*. Gedurende de film was ik zelf niet zeker waar de film heen ging en vond de ontknoping daar heel mooi op zijn plek vallen

avatar van j_u_u_l
Ik vond de film allesbehalve betoverend. Ik vond de sfeer veel te grauw, wat toch eigenlijk een meer 'sprookjessfeer' had moeten oproepen. Uiteindelijke clue vond ik ook maar slap. Nee, deze film deed echt niks met me.

avatar van Lexcoaster
j_u_u_l schreef:

Hoezo had dat per sé gemoeten? Als dat je persoonlijke voorkeur is, alá, maar er het is niet een gouden regel voor fantasyfilms o.i.d.

Ik heb hem zojuist op dvd gezet

hij is erg mooi, en ik zou het iedereen aanraden

avatar van l-d
l-d
Leuke film en goede Farrell.

avatar van breedbeeld
Alleraardigste film. Leuk script. Behoorlijk gemaakt en goed geacteerd. Een bijna viertje .

Erg leuke en mooie film! Simpel maar echt een pareltje!

avatar van Grotehaas
eboman21 schreef:
Erg leuke en mooie film! Simpel maar echt een pareltje!

Eens

avatar van RickZ
FantasieThrillerDrama met een rustig verhaaltje over opgeviste meid, onderhoudend maar meer niet. Met mooie beelden van Ierland.

Het geheel kwam een klein beetje over als het veel slechtere "Lady in the Water".

avatar van Fuentes
Zelfs de Sigur Rosklanken en de cameravoering van Christopher Doyle kunnen niet voorkomen dat dit sprookje verre van overtuigt. De eendimensionale zoetsappigheid druipt er vanaf. Voor mensen die toch een mooie film over Selkies willen zien, zou ik eerder de (jeugd)film The Secret of Roan Inish aanraden, eenvoudiger gemaakt maar een stuk overtuigender.

avatar van Ari..
Leuke film,
mooie beelden, beetje mistiek, en wel mooi verhaal..

Niet groots, maar lekker om avondje voor te zitten..

Dik tevreden.....

avatar van pietpuk
Leuk sfeerfilmpje

avatar van nush
Matige film, vaag verhaal.De mooie beelden van Ierland maken veel goed maar verder kon ik er weinig mee.

Vond 'm erg mooi en heb ervan genoten! Ik schrijf er een recensie over voor school en moet een vergelijking maken met twee andere films in dit genre die er een beetje op lijken. Iemand toevallig een idee? Zou super zijn, vind het zelf nog best lastig.

avatar van nush
Safira schreef:

Ik vond persoonlijk the lovely bones erg mooi, past wel bij dit genre. Ook een beetje fantasy. Succes !

avatar van Tag84
Het verhaal zelf vond ik heel mooi, maar de uitwerking was vrij vlak en niet magisch zoals je bij een sprookje verwacht. Ik vond het einde best ver gezocht en het gaf eigenlijk een onnodige wending aan het verhaal.

Safira: the new world misschien?

Matige film. Weinig diepgang, en het einde was teleurstellend. Avondvullend filmpje voor op de bank, maar zeker geen film om voor naar de bioscoop te gaan. Die centjes kan je beter bewaren voor een betere film.

avatar van lil'angel
mooie film, ik was even bijna teleurgesteld toen ze geen selkie bleek te zijn,.. daarom was de film goed,
het einde snapte ik niet helemaal, omdat ik geen ondertiteling had, dus dat deed wat af aan de film, maar verder was het een mooie film, met een ontzettend slim en schattig meisje!

avatar van Cosworth
Riel schreef:
Vandaag in de sneak gezien.

Ik vraag me af waar dit gemiddelde vandaan komt?

Ja je geeft een 4, en verbaast je over het gemiddelde van 3,28
?!
Keek leuk weg,maar 4 sterren waard? nee het gemiddelde is een goede indicatie.

avatar van Hectometerpaal
Let me guess; sexy, diepgaande maar doch hardwerkende vent komt mysterieuze mokkel tegen en het begint leuk en dan krijgen ze trubbels en dat komt dan weer goed en dan gaan ze kussen, leuke plotwendinkie en klaar is kees.

avatar van Redlop
Hectometerpaal schreef:

Je vergeet alleen nog dat hij een drankprobleem heeft Kees. Maar een aardig filmpje. Christopher Doyle verzorgde het camerawerk en daarmee is het sterkste punt gemaakt: de Ierse kustsfeerbeelden. 3*

avatar van wyatt earp
Lekkere wegkijkfilm . Vorige week in de bios gezien, en ik heb echt ervan genoten. Heerlijke film waarbij je lekker weg droomt. Niks mis mee wat mij betreft. Mooie beelden van de kust, romantisch verhaaltje erbij, en je hebt een film waarbij je je geen seconde hoeft te vervelen. Een aanrader voor iedereen die gewoon een simpel filmpje wil kijken (met z'n vriendin ofzo) en de zaal gewoon met een glimlach wil verlaten. Er draait op et moment zoiezo niet zo veel interessants, dus pak je kans, en laat je bij deze film lekker wegdromen. Heerlijk, 3,5* van mij .

redelijke film, er had bij het begin wat meer mogen gebeuren van mij apart... maar omdat dat niet zo was was het nogal een traag begin
wel een erg leuk einde

daarom geef ik het 2.5 *

avatar van voskat78
Afgaande van het verhaal was het niet de bedoeling om deze film te kijken. Maar goed aangezien ik moest werken besloot ik deze film toch maar het voordeel van de twijfel te geven...
Het was voor mij typisch een film om te kijken met verstand op 0 en mar kijken wat het brengt. Nou moet ik zeggen dat de beelden bij vlagen ok waren,maar het verhaal... Ik kan daar gewoon niks mee. Ook dat kind begon ik me na verloop van tijd een beetje aan te irriteren.
Tot slot Colin F...tja ik heb hem betere rollen zien vertolken.
Alles bij elkaar genomen een lichte 3*

zeer langzame en saaie film.

avatar van blurp194
Prachtig dromerig sprookje, dat toch net weer niet helemaal een sprookje is. Mooie beelden, goed geacteerd, goeie cast met geloofwaardige invulling van de rollen. En een paar grappige en voorzover ik dat even weet originele vonsten in het verhaal, dat zoals het hoort bij sprookjes goed afloopt.

Met veel plezier naar gekeken, en dat ga ik beslist nog wel eens doen.

avatar van Charmbracelet
Persoonlijk had ik de film leuker gevonden als het daadwerkelijk als een sprookje was geëindigd. Vond de wending stom, jammerrr