• 8.351.792 stemmen

Much Ado about Nothing (1993)

Komedie / Romantiek | 111 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Kenneth Branagh

Met onder meer: Emma Thompson, Kate Beckinsale en Kenneth Branagh

Releasedatum: 16 december 1993

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Much Ado about Nothing

"Romance. Mischief. Seduction. Revenge. Remarkable."

Jonge geliefden Hero en Claudio zullen binnen een week gaan trouwen. Om de tijd te doden zetten ze samen met Don Pedro een val op voor Benedick, een arrogante vrijgezel, en Beatrice, zijn favoriete sparringpartner. Ondertussen probeert de slechte Don Jon het huwelijk dwars te bomen door Hero vals te beschuldigen. Op het eind blijkt het allemaal 'veel gedoe om niks' te zijn.

imageimageimage

avatar van Filmhoek.nl

Filmhoek.nl

Helemaal gelijk Mochizuki en Darbie! Excuus

avatar van ThomasVV

ThomasVV

gauke schreef:

Maar zowel het verhaal als het gezwollen taalgebruik zijn niet meer van deze tijd.

Moet dat dan?

Nee, voor mij was dit over heel de lijn een schitterende Shakespeare-verfilming: cast, regie, decors, taal, dialogen, muziek... allemaal zeer geslaagd. Ik sluit me dan ook aan bij het commentaar van wibro van 21/09/2010.

avatar van Movsin

Movsin

Het is inderdaad een verhaaltje van niemendaal, maar de Shakespeare-teksten en vooral de acteerprestaties zijn verbluffend.

Even wat wennen, maar dan is het genieten van setting, costumering, muziek en dans, uitbundigheid en passie en niet te vergeten de dialogen en monologen, vooral van een Kenneth Branagh. Eigenlijk boeiend tot het einde.

avatar van Katharina

Katharina

Leuk verhaal en leuk geacteerd! Helemaal niet wat ik ervan verwachtte, maar prima te doen!

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Heerlijke film, maar thank god voor ondertiteling.

avatar van IH88

IH88

“I do love nothing in the world so well as you. Is that not strange?”

Leuke film. Dat komt vooral door de cast en het plezier waarmee ze aan de haal gaan met de Shakespeareaanse monologen/dialogen. Met mindere acteurs en een te serieuze toon kan dat al snel faliekant misgaan, maar Branagh kiest met Much Ado about Nothing duidelijk voor een luchtige insteek. En door onder andere Branagh zelf en acteurs/actrices als Thompson, Washington, Leonard, Beckinsale en Reeves is het een feest om naar te kijken.

avatar van macrobody

macrobody

Niet te doen met de originele Engelse ondertiteling. Misschien nog eens proberen met de vertaling.