Blå Mænd (2008)

Alternatieve titel: Take the Trash

Denemarken

geregisseerd door Rasmus Heide
met Thure Lindhardt, Sidse Babett Knudsen en Mick Øgendahl

Jesper Jensen is een succesvolle IT vertegenwoordiger die nergens voor terugdeinst zijn succes te handhaven, zelfs ten koste van zijn beste vriend. Als nummer 1 verkoper van het bedrijf met een mooie vrouw en een groot huis lijkt Jesper het perfecte leven te hebben. Maar op een dag zorgen zijn arrogantie en overmatige zelfvertrouwen ervoor dat hij alles kwijtraakt en wordt hij veroordeeld tot gemeenschapswerk met zijn nieuwe ietwat vreemde collega's Dion, Theodor en Lotte. Aanvankelijk worden deze door Jesper geminacht en wil hij niet met ze geassocieerd worden maar na verloop van tijd ontdekt hij dat hij veel kan leren van hun integerheid en nuchtere levensfilosofie.

avatar van Bla
Bla
Redelijk goed acteerwerk, vooral Thure Lindhardt is goed, en af en toe wat zeer mooie effecten. Maar over het algemeen nogal flauw met uitzondering van een enkele goede grap. Toch redelijk uitgevoerd als je het gros van de komedies van tegenwoordig bekijkt. 3*