Kandidaten (2008)

Denemarken
Thriller

geregisseerd door Kasper Barfoed
met Nikolaj Lie Kaas, Tuva Novotny en Kim Bodnia

Jonas Bechmann is advocaat en trouw onderdeel van het rechtssysteem, tot hij zelf op een dag wordt beschuldigd van moord. Hij neemt het recht in eigen handen door een groep mensen te achtervolgen die hem als moordenaar dreigen te ontmaskeren. Maar dingen zijn niet wat ze lijken; er blijkt een verband te zijn met de mysterieuze dood van Jonas' vader, anderhalf jaar ervoor.

Nikolaj Lie Kaas is weer eens top deze Deense acteur is op het moment een van de beste acteurs van Scandinavie. Deze geraffineerde thriller wist de aandacht goed vast tehouden.

avatar van Toontje35
Deze film zat prima in elkaar. Goed script. Spannend

Vond het een goede film. Veel spanning en mooie opnames! Vond Nikolaj Lie kaas inderdaad erg goed spelen!

een kleine 4,0 sterren

Ik kan niet snappen waarom deze film zo'n lage rating op imdb heeft. Lijkt een beetje op de rating van 'the kid', top film, maar op imdb kloterating..

Een Deense film noir/thriller, stijlvol en solide gemaakt, met spannende scènes en een uitstekend, aangenaam spelende cast. Het plot is niet altijd even logisch of geloofwaardig en enigszins volspelbaar, maar als het verloop van een verhaal je pakt, is dat minder erg.

avatar van witboek
Deense film ja, maar ontzettend voorspelbaar. Het enige wat ik goed vind is de muziek.

avatar van Leo1954
Fijne Scandinavische thriller. Helemaal geloofwaardig, nee. Maar voor mij helemaal niet voorspelbaar, integendeel. Goede cast, goed gespeeld en spannend.

avatar van ZenZin
Onderhoudende en stijlvol-snel gemonteerde thriller.
Raffelt soms iets te snel door het verhaal waardoor het geheel niet meer dan oppervlakkig weet te raken. Wel met verrassende maar soms ook iets te voorspelbare wendingen.

avatar van hutsekluts
Viel toch iets tegen maar dat kan aan het verwachtingsniveau liggen na een aantal uitstekende Deense (en andere Scandinavische) producties te hebben gezien. Het is uiteindleijk het wat ver gezochte plot waardoor de film niet echt boven het gemiddelde uitstijgt. Toch fijn vermaak.

avatar van Kuwiel
Zeer Goede Film !!

Spannend tot aan het eind , met verrassende plot wendingen.
Prima acteer weerk !!!!

Redelijke film waarin een advocaat wakker wordt in een hotel en een afschuwelijke ontdekking doet. Geloofwaardig is het plot zeker niet, maar het houdt de film wel gaande en levert genoeg spannende momenten op. Solide en leuk om te kijken, maar meer ook niet.

avatar van Filmkriebel
Als je je blauw ergert aan ongeloofwaardigheid in films kan je deze gerust overslaan. Kandidaten is anderzijds vreselijk onderhoudend en redelijk spannend, ondanks dat het visueel geen potten breekt. Er zijn heel wat turns en twists, maar op het einde begint het wat doorzichtig te worden. Uiteraard weer maar eens lof voor acteur N.L. Kaas; dit soort rollen waarin hij in een onbegrijpelijke situatie belandt, lijkt voor hem geschreven.

(verwijderd)
Aardige thriller, die alleen al vanwege de Deense/Scandinavische elementen een voorsprong heeft. Zeker niet de beste film wanneer het gaat om de genoemde regio, maar wel rap met leuke twists. Echte minpunten heeft Kandidaten niet echt, simpelweg niet bijzonder genoeg voor een hoger cijfer.