• 8.670.597 stemmen

Oorspronkelijke taal: Deens

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Det Som Ingen Ved

Kwakkelende artiest Thomas Deleuran probeert met zijn reizende poppenkast het hoofd boven water te houden. Zijn vrouw wil van hem scheiden en hun dochter is niet onder de indruk van haar vaders optreden voor de plaatselijke jeugd. Zijn leven verandert radicaal met de dood van zijn zus Charlotte, die onthullende informatie over hun vader had. Ze heeft de informatie nooit aan hem kunnen vertellen, want ze werd verdronken teruggevonden op de plaats van afspraak. Thomas is vastbesloten de waarheid over zijn familie te achterhalen, maar heeft geen idee van het doodenge en gevaarlijke web waarin hij vast komt te zitten. De camera’s zoemen overal, zijn stappen worden nagegaan en niemand is meer veilig, ook zijn dochter niet…

kappeuter (crew films)

Vanaf 31 augustus verkrijgbaar op DVD (Lumière).

avatar van Raffael77

Raffael77

Goed onderhouden film die lekker weg kijkt.

Acteer werk is goed.

Verhaal is prima

Effecten waren niet veel aanwezig maar redelijk.

stinissen (crew films & series)

Redelijke thriller voor een regenachtige dag.

avatar van RickZ

RickZ

Deens of zweedse thriller over een complot, niet spannend en matig acteerwerk.

stinissen (crew films & series)

RickZ schreef:

Deens of zweedse thriller over een complot, niet spannend en matig acteerwerk.

Deens.

avatar van dragonmaster

dragonmaster

niets bijzonders.

avatar van timelezz

timelezz

Wat een lauwe reacties, ik vond het zelf een goede film!

leuk verhaal en spannend.

Wat mij betreft dus het kijken waard

avatar van qwatje

qwatje

hele goede thriller, suspense is een genre.

Zonder al te veel aktie en spektakel toch een hele spannende film maken is nl een kunst.

Het verhaal zit aardig in elkaar en het wordt gewoon goed geacteerd.

met name de regie is geweldig, de camerastandpunten en manieer van filmen zorgt dat er een bepaalde sfeer in de film komt.

Liefhebbers van de Millennium trilogie zullen ook door deze scandinavische film waarderen en als dank getracteerd worden op een zeer onderhoudend en spannende film.

Als er al een minpunt te noemen is is dat dit ook geen trilogie is... ik wil wel weten hoe zaken verder gaan

gauke

Goed gespeelde typisch Deense thriller, maar ongeloofwaarig, vaag en conservatief, zonder al teveel spanning en verrassingen. Op een gegeven moment duurt de film zelfs te lang.

avatar van Darbie

Darbie

Bij mij duurde de film na 25 minuten al te lang.

Er was ondertiteling bij, maar ik voelde de Taal van de Film Zelf niet.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Aaah kunnen die Scandinaviërs toch wel goed, lekkere spannende films maken.
Iets realistischer (of zo U wilt) wat ingetogener dan die Millennium-films, maar enigszins in dezelfde league.
Gladio-achtige toestanden en de overheid die de vuile was liever niet buiten gebracht ziet worden en heel ver gaat om alles in de doofpot te houden.
Mooi linkje ook hoe al die camerabewaking en persoonsgegevens misbruikt kunnen worden als de overheid dat zou willen.
Prima thriller.

avatar van Toontje35

Toontje35

Redelijke thriller. Kon me maar matig boeien. Waarschijnlijk omdat de film niet echt spannend wilde worden. Tikje ongeloofwaardig

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Best goeie zweed/deense spionage, vermakelijk.

BBarbie

Aardige thriller, die op sommige momenten best spannend is. Het verhaal heeft wel wat verwantschap met de Stieg Larsson-trilogie (Millennium), maar mist de finesses daarvan. Jammer, want met zo’n sterke rolbezetting had dit een veel betere film kunnen zijn.

avatar van Atheistus

Atheistus

Aardige film maar het einde is gewoon kut.

avatar van Eibmoz

Eibmoz

Leuke film , er gebeurt nogal veel in heel korte tijd, moet kunnen!

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Mooie opbouw, een thriller waarbij je geen tijd verspeelt

avatar van AniSter

AniSter

Ik vond dit gewoonweg een super goede Deense thriller. Een onbevredigend einde? Ja en nee. Geloof maar dat er genoeg van dit soort clubjes zijn die de touwtjes in handen hebben.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een mooie thriller die zoals je ze vaker uit Scandinavië ziet, goed met de spanningsopbouw, prima acteurs en een geweldig verhaal.

En helemaal geen kritiek?

Ja, het einde. Dit had anders gekund en ook eigenlijk anders gemoeten.

Maar we laten ons niet op de kop zitten door het einde, de film is verder een goed geheel en daar gaat het uiteindelijk om! Ook de humor ontbreekt niet, heerlijke droge Scandinavische humor.

Jammer dat mijn favoriete acteur (Lars Mikkelsen) in deze film weinig aan bod komt.

Een goede tijdsbesteding van ruim een anderhalf uur!

Waardering een 7,5.

avatar van Rodger

Rodger

Prima tussendoortje..

Dus niet slecht.. ook geen topper..

2.5 .**

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Degelijke Deense film die mij wat deed denken aan Enemy of the States met Will Smith in de hoofdrol. Ook hier creëert de overheid een klopjacht op een vijand/klokkenluider door toedoen van hun eigen gesjoemel. Altijd leuk om dergelijke spionagetechnieken via veiligheidscamera's of afluistertechnieken te zien. Interessant om te bedenken wat je zelf zou doen als opgejaagd wild dat stilaan gek wordt van paranoia.

Niet altijd even diepzinnig, kon hier en daar wat beter uitgewerkt worden. Zo vond ik het einde nogal bruusk. Nochtans kon ik me wel vinden in het einde. Het is wat het is en het potje blijft mooi toegedekt. Goliath verliest niet altijd van David.

Goed acteerwerk doet de rest. Ook de spanning en het tempo vond ik best OK. Die typische Scandinavische flair en degelijkheid vond ik zeker hier terug. Geen topper, maar wel degelijk en aangenaam vertier voor anderhalf uur. Meer moet dat soms niet zijn.