Det Som Ingen Ved (2008)

Denemarken / Zweden
Thriller

geregisseerd door Søren Kragh-Jacobsen
met Anders W. Berthelsen, Maria Bonnevie en Ghita Nørby

Kwakkelende artiest Thomas Deleuran probeert met zijn reizende poppenkast het hoofd boven water te houden. Zijn vrouw wil van hem scheiden en hun dochter is niet onder de indruk van haar vaders optreden voor de plaatselijke jeugd. Zijn leven verandert radicaal met de dood van zijn zus Charlotte, die onthullende informatie over hun vader had. Ze heeft de informatie nooit aan hem kunnen vertellen, want ze werd verdronken teruggevonden op de plaats van afspraak. Thomas is vastbesloten de waarheid over zijn familie te achterhalen, maar heeft geen idee van het doodenge en gevaarlijke web waarin hij vast komt te zitten. De camera’s zoemen overal, zijn stappen worden nagegaan en niemand is meer veilig, ook zijn dochter niet…

Vanaf 31 augustus verkrijgbaar op DVD (Lumière).

Raffael77
Goed onderhouden film die lekker weg kijkt.

Acteer werk is goed.
Verhaal is prima
Effecten waren niet veel aanwezig maar redelijk.

Redelijke thriller voor een regenachtige dag.

avatar van RickZ
Deens of zweedse thriller over een complot, niet spannend en matig acteerwerk.

RickZ schreef:
Deens of zweedse thriller over een complot, niet spannend en matig acteerwerk.

Deens.

niets bijzonders.

Wat een lauwe reacties, ik vond het zelf een goede film!
leuk verhaal en spannend.

Wat mij betreft dus het kijken waard

avatar van qwatje
hele goede thriller, suspense is een genre.
Zonder al te veel aktie en spektakel toch een hele spannende film maken is nl een kunst.
Het verhaal zit aardig in elkaar en het wordt gewoon goed geacteerd.
met name de regie is geweldig, de camerastandpunten en manieer van filmen zorgt dat er een bepaalde sfeer in de film komt.
Liefhebbers van de Millennium trilogie zullen ook door deze scandinavische film waarderen en als dank getracteerd worden op een zeer onderhoudend en spannende film.

Als er al een minpunt te noemen is is dat dit ook geen trilogie is... ik wil wel weten hoe zaken verder gaan

Goed gespeelde typisch Deense thriller, maar ongeloofwaarig, vaag en conservatief, zonder al teveel spanning en verrassingen. Op een gegeven moment duurt de film zelfs te lang.

avatar van Darbie
Bij mij duurde de film na 25 minuten al te lang.

Er was ondertiteling bij, maar ik voelde de Taal van de Film Zelf niet.

avatar van wendyvortex
Aaah kunnen die Scandinaviërs toch wel goed, lekkere spannende films maken.
Iets realistischer (of zo U wilt) wat ingetogener dan die Millennium-films, maar enigszins in dezelfde league.
Gladio-achtige toestanden en de overheid die de vuile was liever niet buiten gebracht ziet worden en heel ver gaat om alles in de doofpot te houden.
Mooi linkje ook hoe al die camerabewaking en persoonsgegevens misbruikt kunnen worden als de overheid dat zou willen.
Prima thriller.

avatar van Toontje35
Redelijke thriller. Kon me maar matig boeien. Waarschijnlijk omdat de film niet echt spannend wilde worden. Tikje ongeloofwaardig

avatar van Cleanshot
Best goeie zweed/deense spionage, vermakelijk.

Aardige thriller, die op sommige momenten best spannend is. Het verhaal heeft wel wat verwantschap met de Stieg Larsson-trilogie (Millennium), maar mist de finesses daarvan. Jammer, want met zo’n sterke rolbezetting had dit een veel betere film kunnen zijn.

avatar van Atheistus
Aardige film maar het einde is gewoon kut.

Leuke film , er gebeurt nogal veel in heel korte tijd, moet kunnen!

avatar van Onceuponanytime
Mooie opbouw, een thriller waarbij je geen tijd verspeelt