• 11.795 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels en Frans

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Into the Storm

"Churchill at war"

We volgen Winston Churchill in de jaren volgend op de film The Gathering Storm. De Tweede Wereldoorlog is daar en Churchill zal een enorm belangrijke rol moeten spelen in het tegengaan van de nazi's. Hij ontpopt zich meer en meer tot een charismatisch leider en inspireert velen tot actie tegen de Duitsers. Zijn karakter bleek uitermate geschikt als oorlogspresident, maar ditzelfde karakter werkte tegen hem in de rest van zijn politieke carrière alsmede zijn eigen huwelijk, waar meer nodig bleek dan one liners en kordaat optreden.

Winston Churchill

Major General Bernard Montgomery

Neville Chamberlain

avatar van dragonmaster

dragonmaster

indrukwekkende film over het leven van Winston Churchill. goed acteerwerk, maar verwacht geen oorlogsfilm.

avatar van -Casper

-Casper

Zeker indrukwekkende film. Je krijgt geen oorlogssituatie te zien maar het politieke verhaal erachter. Ofwel; Churchill die de zaken op orde probeert te krijgen. Ik moet zeggen dat ik te weinig van de geschiedenis weet om te zeggen dat alles klopt. Echter komt alles geloofwaardig over en wordt er goed geacteerd. Deze film zal nog lang in mijn hoofd blijven rondhangen.

avatar van Flash1494

Flash1494

Goede docu-drama film, heeft weg van een docu, maar is toch echt een speelfilm. Interessant, ongeloof en egoïsme van Churchill blijft bij mij hangen. 3.5*

stinissen (crew films & series)

Uitstekende indrukwekkende film die alles goed in beeld weet te brengen , Brendan Gleeson zet een geloofwaardige rol neer als Winston Churchill.

avatar van Driello

Driello

Aardige film met een paar memorabele scenes die het karakter Churchill goed weergeven. Echter, als geheel een wat oninteressante film met weinig hoogtepunten en erg weinig goed drama. Nu en dan wordt het allemaal wat rommelig en is het me gewoon niet duidelijk wat de regisseur met de film wil overbrengen.

Churchill was de juiste man op de juiste plaats bij aanvang van Wereldoorlog 2. Zijn leiderschap heeft Engeland hoop gegeven en door de oorlog heen gesleept. Dat komt er naar mijn mening gewoon niet zo sterk uit. En dat is toch wel het minste wat je van deze film mag verwachten. Verder is het acteerwerk prima en verzorgd en dat zelfde geldt voor de decors en de sfeer. Toch zat er volgens mij veel meer in.

scorsese

• 11972 berichten

Goeie film over Winston Churchill ten tijde van de tweede wereldoorlog en de daarop volgende verkiezingen. Ondanks dat de film zeker om Churchill draait is dit geen biopic over zijn leven. Een historisch drama waarbij het vooral draait om de politieke beslissingen tijdens de oorlog en in mindere mate over het persoonlijke leven van Churchill (die overigens prima wordt neergezet door Brendan Gleeson).

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Degelijke HBO-biopic, die vooral wordt gedragen door Brendan Gleeson als een humeurige, oerconservatieve en romantische Winston Churchill. Verder kleurt de film veilig binnen de genre-lijntjes: de iconische figuur was ook maar een man van zijn tijd, terwijl zijn publieke persona niet altijd recht deed aan de onhebbelijkheden die hem in de weg zaten in zijn naoorlogse carrière. Op zich geeft de huwelijksspanning met Clementine (Janet McTeer) een extra dimensie aan het geheel, waarin Churchill noodgedwongen terugvalt op zijn eega omdat zij als enige de man ziet achter zijn mooie speeches en kordate geopolitieke optreden.

avatar van Icer

Icer

Om de één of andere reden had ik er meer van verwacht. De bekende quotes worden wat overbelicht en belangrijke keerpunten in de oorlog krijgen weinig tot geen aandacht. Een oorlogsfilm is het zeker niet, maar meer een beschrijving van Churchill's politieke rol en gedrag tijdens de oorlogsjaren. Denk aan de relatie met zijn ega, de monarchie, Stalin en Roosevelt. Meer documentaire dan film zou ik zeggen.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Brendan Gleeson hoofdrol.

Apart dat de hoofdrol juist door een Ier wordt gespeeld, uit Dublin notabene, (de republiek) een stad die zoveel lijkt op Rotterdam, onze stad. De rivier de Liffey in plaats van de Maas....Een heerlijke stad om te zijn....

Vaker over Churchill gelezen, dat de pos. eigenschappen gedurende de oorlog juist tegenwerkten daarna, ook privé. We gaan het zien: niet dol op films over WO 2, wel goede acteurs uit Ierland!

avatar van cornelis2

cornelis2

Ik denk dat bij de lijst van films op tv vandaag 11-4-2021 een verkeerde film geplaatst is, gezien de andere programmagidsen. Op tv komt een film met dezelfde titel, maar dan uit 2014.

avatar van Banjo

Banjo

• 1952 berichten

Deze Into the Storm (2014) film komt vanavond op tv in plaats van waar in Winston Churchill in speelt helaas .