Nine Miles Down (2009)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Hongarije / Australië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Anthony Waller
met Adrian Paul, Kate Nauta en Meredith Ostrom

In de meest afgelegen delen van de Sahara woedt een zandstorm. Drie dagen eerder werd het radiocontact met een boorstation van een internationaal wetenschappelijk onderzoeksteam verbroken. Jack wordt gestuurd om te onderzoeken wat er is gebeurd en vindt vreemd genoeg geen levende ziel. Door de zandstorm wordt hij gedwongen te blijven overnachten. De volgende ochtend ontmoet Jack een adembenemend mooie Amerikaanse geoloog, JC, die het laatste overgebleven lid van het onderzoeksteam zegt te zijn maar ze lijkt iets te verbergen.

avatar van Noodless
Kate Nauta houdt deze film enigszins nog wat overeind met haar rol.
De locatie is goed gekozen. Maar spannend wordt het niet echt. Daarvoor zijn er teveel waanbeelden of veranderingen bij één van de twee hoofdpersonages. Zo wordt het naar het einde wel heel verwarrend wat beide personages allemaal doen. Het slot valt tegen.
5/10

avatar van erpunited
ik vond het maar een matige film. Nix aparts. Het werd geen moment echt spannend.

avatar van Bibelonseberg
Matig, op een paar goed opgebouwde schrikmomenten na.
Het einde is eigenlijk onbevredigend, teveel lose ends, geen plot.
Wel een leuke dame die JC (Kate Nauta) die houdt de boel overeind

Tja, erg matig eigenlijk, paar leuke (schrik)momenten. Einde raarrr, wat was nou de clou ?

avatar van voomzap
Makers van films over 'hogere machten' nemen zichzelf vaak veel te serieus en dat is hier niet het geval. Dat maakt het erg plezierig om naar te kijken. Vooral de hallucinatie / paranoia scenes redden de film. Goede opbouw en acteurs die er duidelijk zin en plezier in hebben. Niet voor iedereen dit natuurlijk.

Erg sterke film. Jammer alleen van die zinnetjes van ziel aan de duivel geven. Houd ik helemaal niet van. Voor de rest sterke en goede film!

avatar van SaNDuTjE
Best wel een aardige film nog met redelijke opbouw van spanning en een paar goed gelukte scenes. De plotomschrijving hier voorspelt een traag haast romantisch aandoend thriller, maar niets bleek minder waar. Het is vooral de mysterieuze sfeer die de film aan een voldoende helpen. Niet alleen goedkope schrikeffecten maar een aantal zorgvuldig opgebouwde scenes zorgen voor de nodige spanning.

Niet verkeerd.

avatar van DjFrankie
Vreemde film, die niet altijd boeiend is. Halverwege viel ik zelfs in slaap.

avatar van Boeikens
Een vrij matige film.

Sfeer en spanning vond ik eerder middelmatig en het verhaal soms best wat verwarrend. Verveeld heb ik me echter niet, kate Nauta was leuk om te zien

Aardige film, ruim voldoende

Rare film met een warrig verhaal.

avatar van Thorak
Goede film, ik hou wel van dergelijke storylines. De film deed bij vlagen heel erg denken aan The Thing, maar dat mag de pret niet drukken!

avatar van Thorak
Goede film, ik hou wel van dergelijke storylines. Het verhaal was goed te volgen, warrig was het zeker niet hoor!

avatar van VforVictor
vermakelijke b-film, leuk verhaal en degelijk geacteerd en een goed einde.