The Living and the Dead (2016)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Alice Troughton
met Colin Morgan, Charlotte Spencer en Malcolm Storry

Nathan Appleby, een vooraanstaand psycholoog die gespecialiseerd is in trauma's, is weer thuis uit Londen met zijn vrouw, Charlotte, die fotografe is. Ze werken aan de overname van de noodlijdende familieboerderij, maar Nathan wordt afgeleid van het landbouwbeleid, wanneer zijn hulp wordt ingeroepen door de plaatselijke dominee die zich zorgen maakt over zijn tienerdochter, Harriet.

avatar van knusse stoel
Uitstekende serie die zich afspeelt in het begin van de vorige eeuw, we zien een echtpaar, man is dokter en vrouw is een aardige boerin, terugkeren uit Londen. Nadat ze enigszins zijn gesetteld in het dorp, gebeuren er allerlei vreemde zaken die men in een normaal leven niet meemaakt.
We zijn inmiddels in de vierde aflevering beland maar met de kennis en het kijkplezier tot heden, durven wij nu al een 7,5 aan deze serie te geven. En dat is gelijk aan IMDb! Mochten de laatste 2 aflevering teleurstellend zijn, dan zullen wij dat zeker melden.
IMDb (7,5 / 2902)