• 8.900.118 stemmen

Dylan Dog: Dead of Night (2010)

Horror / Mystery | 107 minuten

• Google Play Bekijk via Google Play
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Dylan Dog: Dead of Night

"No pulse? No problem"

Dylan Dog (Brandon Routh), is een privédetective die gespecialiseerd is in paranormale verschijnselen. Hij wordt gedwongen de verdwijning van zijn vriend te onderzoeken in New Orleans. Dit doet hij samen met zijn collega Marcus (Sam Huntington). Het onderzoek van de twee begint al snel vreemde vormen aan te nemen, als bovennatuurlijke schepsels hun pad kruisen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van 606

klinkt erg leuk en ben benieuwd wat het wordt.

avatar van jipt

jipt

Klinkt interessant, mede omdat het een horrorfilm is wat geen remake of vervolg is. Laat maar komen.

avatar van eppo349

eppo349

Trailer:

Brandon Routh as Dylan Dog in the First 'Dead of Night' Trailer « FirstShowing.net

Lijkt wel een seizoen van de tv-serie "Buffy/Angel.

avatar van schram101

schram101

• 1950 stemmen

Nieuwe (Italiaanse) trailer;

Nieuwe Dylan Dog trailer - Video op FilmTotaal

avatar van bobbydigital01

bobbydigital01

Ik denk dat dit een toppertje word,ik kan niet wachten!!! trailer ziet er vet uit!!

avatar van eppy

eppy

Als dit Dylan Dog is waar zijn dan

- De onafgemaakte model scheepjes.

- Groucho, de partner van Dylan.

- De inktzwarte Humor waar de strip zo bekend om staat.

- London, en zijn sfeer.

- De altijd synisch en skeptische Bloch, mentor en oud collega van Dylan.

Ik weet niet wat deze film moest voorstellen maar het had niets te maken met Dylan Dog, het leek meer op de Goon en daar komt binnekort een film over uit.

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Geen kenner van de strips dus ook hier weer gezegend met een gebrek aan vooroordelen waar je later de zgn fanboys over zult horen huilen.

De film zelf begint best aardig. Een heerlijk traag beginnende detective film in de stijl van Humphrey Bogart.

De eerste helft is zowaar aangenaam, maar als eenmaal de (oh hoe standaard) love-interest geïntroduceerd is dan valt de hele film in elkaar van narigheid.

Erg jammer want het had met minimale inzet meer een leuke film kunnen worden.

avatar van koiboy

koiboy

Trailer was leuk en grappig. De film was leuk om te zien. Heb geen idee waar de comic over ging dus kan de film gelukkig met niks vergelijken.

Leuk om gezien te hebben vond ik.... meer niet.

avatar van killer13

killer13

straks eventjes kijken. de verschrikkelijk lage score voorspelt al niets goeds. nu ja, het is niet dat ik iets anders verwacht had hoor

avatar van eppy

eppy

Hier heb ik wat info...

In Italië is hij al sinds 1986 een cult-figuur. Hele volksstammen verslinden al jaren iedere maand zijn nieuwste aflevering. Zelfs Umberto Eco zei ooit dat hij hem dagenlang aaneen kon lezen zonder zich te vervelen - net als trouwens wat erudietere kost als de Bijbel en Homerus. Dylan Dog is ook de strip die ter inspiratie diende voor Mike Mignolas Hellboy.

En een linkje naar mijn lokale stripwinkel, tevens ook de nederlandse uitgever.

Dylan Dog strips

avatar van james_cameron

james_cameron

Had qua gegeven nog wel iets kunnen worden, maar helaas... De film zit rommelig in elkaar en overtuigt op visueel gebied absoluut niet. De houterige 'stoere' rol van Tom Cruise-wannabe Routh helpt ook al niet. De dik aangezette, ironische 'private eye' voice-over zorgt hier en daar wel voor een glimlachje, maar zombie sidekick Huntington verveelt vrijwel direct. Matige aktiescenes en special effects drijven definitief een houten staak door het potentiëel. Slappe hap.

Onderhond

Bah.

Naderhand even opgezocht en blijkbaar is dit gebaseerd op een strip. Could've fooled me, ik was er tijdens het kijken zeker van dat dit één of andere feature length special was van een populair Amerikaans reeksje.

De film heeft namelijk veel weg van een TV reeks. Erg korte scenes, veel plot, brak afgebroken oneliners, griezelig slechte voice-overs en een stelletje acteurs die zich maar beter tot het tv-scherm kunnen beperken.

Een compleet onboeiend verhaaltje over weervolveen en vampieren, al is dat het grootste probleem uiteindelijk niet. Het wordt gewoon zo brak gebracht allemaal dat hij mij na een goeie vijf minuten al sterk begon tegen te staan.

Laat Munroe aub iets voor TV gaan doen, de arme man is niet geschikt om films te maken, zoveel is duidelijk. Een droevige vertoning die aardig in het verkeerde keelgat schoot.

avatar van jerry r

jerry r

zoals de film is gemaakt is het meer een jeugdfilm .

avatar van barcam

barcam

Buiten de goede speciale effecten is het huilen met de pet op bij deze strip verfilming. Langdradig, saai en beroerde acteurs. Te mijden.

avatar van Jagged Edge

Jagged Edge

Ik vond het ook wel grappig wist niet wat het was lekker over de top

avatar van DDT

DDT

Leuk,beetje ala underworld,geen topper maar wel goed om eens te zien

Tarkus

Het is pas de 2de film die ik zie met Brandon Routh in de hoofdrol, de eerste was Superman Returns, maar deze valt me toch wel tegen.

Het verhaal is niet bijster boeiend en ook de vertolkingen zijn ondermaats.

Wel redelijk goede special effects en een puike soundtrack.

Maar in zijn geheel is de film een tegenvaller.

avatar van Noodless

Noodless

Flauwe film waarbij het genre horror of mysterie niet echt past.

Het is meer een komedie waarbij vele scènes de lachspieren niet echt weten te bereiken.

Maar dat kan bij een andere kijker misschien wel werken. Kwestie van gevoel voor humor.

Het verhaaltje zelf stelt niks voor en ook de personages kunnen mij niet echt boeien. 3/10

avatar van Justice4All

Justice4All

Slaapverwekkend!?

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Vermakelijk mix van Buffy en Blade. Routh voelt zich hier ook duidelijk meer thuis dan in Superman.

avatar van ramonbrenda

ramonbrenda

niet mijn soort film maar wel redelijk als je er van houd 2 sterren waard

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Goed bedoelde onzin die veel te lang duurt maar zich totaal niet serieus neemt. En Huntington is een held. 3,0*

gauke

Het uitgangspunt van het verhaal over een geheimzinnige moord was niet eens slecht, maar Kevin Munroe had niets nieuws te bieden en de verschillende elementen werden niet met elkaar verbonden, zodat het zelden boeiend en onderhoudend genoeg was en de aanwezige humor niet bepaald grappig. Bovendien zagen in deze actie-horrorfilm met bovennatuurlijke krachten, zombies, weerwolven en vampiers de kostumering en speciale effecten er goedkoop uit.

avatar van Decec

Decec

Een matige actie/komedie/fantasie/horror/mysterie/SF/Thriller film...

Matige verhaal (saai)...

Redelijk acteerwerk...

Goed breedbeeld, geen HD aanwezig...

Goed achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Niet te moeite waard...

avatar van W.V.

W.V.

Zag deze onlangs op tv voorbij komen, ik vind een matige uitvoering van een in beginsel goed idee. De film pakte mij in het begin best wel door een verhaallijn a la Mickey Spilane neer te zetten, nu getransfereerd naar de bovennatuurlijke wereld. Maar jammer genoeg ontbreekt het daarna de film eigenlijk aan alles, de acteerprestaties zijn het allemaal net niet, behalve Huntington als sidekick. De special effects en make up waren gedateerd, beetje uit de tijd van Buffy the vampireslayer. Wil je een dergelijke film maken dan moeten de effecten en make up sowieso top zijn en het helpt ook niet dat de hoofdrol werd vertolkt door iemand met een diepgang van een schemerlamp. De film kent wel een leuke soundtrack, daarom en om het idee toch nog 2,5.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige horror die lekker wegkijkt.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een blade aflevering met Tom Cruise?, dat schoot meteen door mijn hoofd na enkele minuten.

Brandon Routh heeft jaren lang voor de spiegel geoefend hoe hij zo goed mogelijk Tom Cruise kan imiteren, en daarmee mij irriteren. Afschuwelijk hoe het ventje alles heeft overgenomen van Tom. Houdingen, bewegingen, haar, de blikken en zelfs de stem lijkt geoefend. Werkelijk een stalker eerste order, wansmakelijk en gelukkig is hij niet echt doorgebroken in de filmindustrie.

Daar waar ik altijd blij van de Blade en de Underworld franchises wordt, minimaal eens paar jaar een kijkbeurt, werd ik in het geheel niet enthousiast van deze opzet. Een low budget prent die ook flink door het ijs is gezakt, terwijl dit niet had gehoeven. Want het verhaal had best wel iets, ik houd er wel van dat gejaag op vampieren en weerwolven. Origineel?, nee dat niet maar dat hoeft voor mij de pret niet te drukken.

Waarom deze prent het gewoon niet doet voor mij is vooral Routh en daarnaast Anita Briem waar ik niet veel mee kreeg in de rol van Elizabeth. Dylan moet cool overkomen en Elizabeth stoer, voor beiden een fail. Maar ook de regie laat het soms zitten, vooral tijdens de vechtscènes. Deze prent zal hoogst waarschijnlijk wel de eerste en laatste film zijn die ik van Munroe zie, zijn CV boezemt geen echt vertrouwen in, de man is maar in de animatie gegaan.

Naast dat de actie dus niet sterk in beeld is gebracht kampt de prent ook met het feit dat de humor niet uit de verf komt. En helaas voor alles, dat waren juist de twee kapstokken waarop het verhaaltje leunde. Daarmee is de film gedoemd tot de beoordeling dat het hier en op IMDB krijgt, een jammerlijk stuk falen van bijna alle facetten, nogmaals... het had niet gehoeven.

2,5**, een milde beoordeling maar ik heb zeker veel slechter werk geien.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

In Dylan Dog had ik nog best zin, afgaande op de poster hier op MovieMeter. Die ziet er best fantasierijk en speels uit. Als de film er zo uit zou zien, een soort Scooby-Doo aflevering, dan kom ik er in ieder geval makkelijk doorheen. Helaas waren dat de verkeerde verwachtingen.

Routh is qua uitstraling en look erg geschikt voor de hoofdrol, qua acteerwerk dan weer totaal niet. Hij kan zijn punchlines en humor gewoon niet echt goed afleveren in deze film. Dan zie ik hem toch liever als Superman. Wel jammer, want Dylan Dog moet juist een uniek personage kunnen zijn met behoorlijk wat charme.

Strips heb ik verder nooit gelezen, maar stripverfilmingen in dit kaliber zijn vaak relatief fantasierijk en speels. Dylan Dog blijft daarin erg beperkt en regisseur Munroe laat bijna geen sprankeltje creativiteit zien in een verhaal waarin dat optimaal van belang is. Dat is dan ook meteen mijn grootste kritiekpunt, waar blijft de creativiteit?

Zoiets als die ledematenwinkel zijn ideeën die erg nodig zijn in dit soort universums. Verder ratelt de film wat door over zombies, weerwolven en demonen die er op z'n beurt allemaal niet uit zien. De make-up is erg suf, ouderwets vooral. Verder mis ik goede cinematografie en sfeer. Die zijn er beide gewoon niet.

De CGI is daarnaast ook niet bepaald on-point. De film pakt hier en daar groots uit maar de matige CGI in die beelden verraden dat de film te ver boven zijn league is gegaan. Erg vlot loopt de film verder ook niet en het duurt allemaal ontzettend lang in een verhaal dat niet zo veel zegt buiten een aantal degelijke uitgangspunten.

Gelukkig kent de film wel een aardig tempo en aardige beelden hier en daar. Het idee van die ledematenwinkel vond ik erg leuk bedacht en die korte minuten vormen voor mij meteen het hoogtepunt van de film. Dylan Dog was achteraf best een teleurstelling.