Dylan Dog: Dead of Night (2010)

Horror / Mystery

geregisseerd door Kevin Munroe
met Brandon Routh, Sam Huntington en Taye Diggs

Dylan Dog (Brandon Routh), is een privédetective die gespecialiseerd is in paranormale verschijnselen. Hij wordt gedwongen de verdwijning van zijn vriend te onderzoeken in New Orleans. Dit doet hij samen met zijn collega Marcus (Sam Huntington). Het onderzoek van de twee begint al snel vreemde vormen aan te nemen, als bovennatuurlijke schepsels hun pad kruisen.

avatar van 606
klinkt erg leuk en ben benieuwd wat het wordt.

avatar van jipt
Klinkt interessant, mede omdat het een horrorfilm is wat geen remake of vervolg is. Laat maar komen.

bobbydigital01
Ik denk dat dit een toppertje word,ik kan niet wachten!!! trailer ziet er vet uit!!

avatar van eppy
Als dit Dylan Dog is waar zijn dan
- De onafgemaakte model scheepjes.
- Groucho, de partner van Dylan.
- De inktzwarte Humor waar de strip zo bekend om staat.
- London, en zijn sfeer.
- De altijd synisch en skeptische Bloch, mentor en oud collega van Dylan.
Ik weet niet wat deze film moest voorstellen maar het had niets te maken met Dylan Dog, het leek meer op de Goon en daar komt binnekort een film over uit.

Geen kenner van de strips dus ook hier weer gezegend met een gebrek aan vooroordelen waar je later de zgn fanboys over zult horen huilen.

De film zelf begint best aardig. Een heerlijk traag beginnende detective film in de stijl van Humphrey Bogart.
De eerste helft is zowaar aangenaam, maar als eenmaal de (oh hoe standaard) love-interest geïntroduceerd is dan valt de hele film in elkaar van narigheid.

Erg jammer want het had met minimale inzet meer een leuke film kunnen worden.

avatar van koiboy
Trailer was leuk en grappig. De film was leuk om te zien. Heb geen idee waar de comic over ging dus kan de film gelukkig met niks vergelijken.
Leuk om gezien te hebben vond ik.... meer niet.

avatar van killer13
straks eventjes kijken. de verschrikkelijk lage score voorspelt al niets goeds. nu ja, het is niet dat ik iets anders verwacht had hoor

avatar van eppy
Hier heb ik wat info...

In Italië is hij al sinds 1986 een cult-figuur. Hele volksstammen verslinden al jaren iedere maand zijn nieuwste aflevering. Zelfs Umberto Eco zei ooit dat hij hem dagenlang aaneen kon lezen zonder zich te vervelen - net als trouwens wat erudietere kost als de Bijbel en Homerus. Dylan Dog is ook de strip die ter inspiratie diende voor Mike Mignolas Hellboy.

En een linkje naar mijn lokale stripwinkel, tevens ook de nederlandse uitgever.
Dylan Dog strips

avatar van james_cameron
Had qua gegeven nog wel iets kunnen worden, maar helaas... De film zit rommelig in elkaar en overtuigt op visueel gebied absoluut niet. De houterige 'stoere' rol van Tom Cruise-wannabe Routh helpt ook al niet. De dik aangezette, ironische 'private eye' voice-over zorgt hier en daar wel voor een glimlachje, maar zombie sidekick Huntington verveelt vrijwel direct. Matige aktiescenes en special effects drijven definitief een houten staak door het potentiëel. Slappe hap.

Bah.

Naderhand even opgezocht en blijkbaar is dit gebaseerd op een strip. Could've fooled me, ik was er tijdens het kijken zeker van dat dit één of andere feature length special was van een populair Amerikaans reeksje.

De film heeft namelijk veel weg van een TV reeks. Erg korte scenes, veel plot, brak afgebroken oneliners, griezelig slechte voice-overs en een stelletje acteurs die zich maar beter tot het tv-scherm kunnen beperken.

Een compleet onboeiend verhaaltje over weervolveen en vampieren, al is dat het grootste probleem uiteindelijk niet. Het wordt gewoon zo brak gebracht allemaal dat hij mij na een goeie vijf minuten al sterk begon tegen te staan.

Laat Munroe aub iets voor TV gaan doen, de arme man is niet geschikt om films te maken, zoveel is duidelijk. Een droevige vertoning die aardig in het verkeerde keelgat schoot.

zoals de film is gemaakt is het meer een jeugdfilm .

avatar van barcam
Buiten de goede speciale effecten is het huilen met de pet op bij deze strip verfilming. Langdradig, saai en beroerde acteurs. Te mijden.

Ik vond het ook wel grappig wist niet wat het was lekker over de top

avatar van DDT
DDT
Leuk,beetje ala underworld,geen topper maar wel goed om eens te zien

Het is pas de 2de film die ik zie met Brandon Routh in de hoofdrol, de eerste was Superman Returns, maar deze valt me toch wel tegen.
Het verhaal is niet bijster boeiend en ook de vertolkingen zijn ondermaats.
Wel redelijk goede special effects en een puike soundtrack.
Maar in zijn geheel is de film een tegenvaller.

avatar van Noodless
Flauwe film waarbij het genre horror of mysterie niet echt past.
Het is meer een komedie waarbij vele scènes de lachspieren niet echt weten te bereiken.
Maar dat kan bij een andere kijker misschien wel werken. Kwestie van gevoel voor humor.
Het verhaaltje zelf stelt niks voor en ook de personages kunnen mij niet echt boeien. 3/10

Slaapverwekkend!?

avatar van Al DeNiro
Vermakelijk mix van Buffy en Blade. Routh voelt zich hier ook duidelijk meer thuis dan in Superman.

ramonbrenda
niet mijn soort film maar wel redelijk als je er van houd 2 sterren waard

avatar van BlueJudaskiss
Goed bedoelde onzin die veel te lang duurt maar zich totaal niet serieus neemt. En Huntington is een held. 3,0*

Het uitgangspunt van het verhaal over een geheimzinnige moord was niet eens slecht, maar Kevin Munroe had niets nieuws te bieden en de verschillende elementen werden niet met elkaar verbonden, zodat het zelden boeiend en onderhoudend genoeg was en de aanwezige humor niet bepaald grappig. Bovendien zagen in deze actie-horrorfilm met bovennatuurlijke krachten, zombies, weerwolven en vampiers de kostumering en speciale effecten er goedkoop uit.

avatar van Decec
Een matige actie/komedie/fantasie/horror/mysterie/SF/Thriller film...
Matige verhaal (saai)...
Redelijk acteerwerk...
Goed breedbeeld, geen HD aanwezig...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Niet te moeite waard...

avatar van W.V.
Zag deze onlangs op tv voorbij komen, ik vind een matige uitvoering van een in beginsel goed idee. De film pakte mij in het begin best wel door een verhaallijn a la Mickey Spilane neer te zetten, nu getransfereerd naar de bovennatuurlijke wereld. Maar jammer genoeg ontbreekt het daarna de film eigenlijk aan alles, de acteerprestaties zijn het allemaal net niet, behalve Huntington als sidekick. De special effects en make up waren gedateerd, beetje uit de tijd van Buffy the vampireslayer. Wil je een dergelijke film maken dan moeten de effecten en make up sowieso top zijn en het helpt ook niet dat de hoofdrol werd vertolkt door iemand met een diepgang van een schemerlamp. De film kent wel een leuke soundtrack, daarom en om het idee toch nog 2,5.

avatar van Phantasm
Aardige horror die lekker wegkijkt.