Justice (1999)

Alternatieve titel: Backlash

Thriller

geregisseerd door Jack Ersgard
met James Belushi, JoBeth Williams en Charles Durning

Gina Gallagher, een mooie aanklaagster, is het doelwit van een moordaanslag van columbiaanse drugssmokkelaars. Ze missen haar, maar vermoorden wel haar collega. Gina is vastbesloten de zaak te onderzoeken, maar wordt gedwarsboomd door de hoofdaanklager John Malone. Met de steun van rechercheur Moe Ryan probeert Gina door te zetten.

Standaard televisie-broddelwerkje, af en toe lachwekkend (alleen die openingsscène al zal een zichzelf respecterende filmkijker doen besluiten af te haken), maar voor wie het geheel niet al te serieus neemt is het nog allemaal goed te doen.

avatar van Semsoethot
Ik kan mij helemaal vinden in de korte analyse van Quido. Tijdens de nachtdienst is dit goed verteerbaar; je hoofd er bij houden is overbodig.