Agantuk (1991)

Alternatieve titel: The Stranger

Frankrijk / India

geregisseerd door Satyajit Ray
met Depankar De, Mamata Shankar en Utpal Dutt

Als een gezin in India plotseling bezoek krijgt van een vreemdeling die een oom beweert te zijn, zijn ze aanvankelijk achterdochtig. De vreemdeling weet hen echter te vermaken met verhalen over zijn reizen, waarbij hij een heel ander wereldbeeld geeft dan de familie kent van de omgeving.

avatar van Mochizuki Rokuro
Deze zou in november bij Mr. Bongo verschenen moeten zijn. Dan is er ook daar een aardige serie van Satyajit Ray DVD releases voorhanden (van wisselende kwaliteit). Maar ik kan hem zo snel niet terugvinden bij de diverse internet winkels.

avatar van Mochizuki Rokuro
Mochizuki Rokuro schreef:

De release was vertraagd. Inmiddels wel te verkrijgen (evenals Company Limited).