Cradle 2 the Grave (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Jet Li, DMX en Mark Dacascos

Wanneer zijn dochter ontvoerd wordt om dure diamanten als losgeld te ontvangen begint de leider van een groep getalenteerde dieven een samenwerking met een Taiwanese officier. Hun race tegen de klok om de stenen te vinden leidt tot informatie over de distributie van een nieuw, erg dodelijk, wapen.

avatar van PEN15
Voelde een beetje aan als een legpuzzel die je al eens eerder gemaakt hebt. Je stopt de stukjes weer in de doos en dan ineens, maak je van de Exit Wounds een Cradle 2 da Grave. Ik vond het hier een daar wel geinig zoals Jet Li in de ring tegen al die K1 vechters die netjes 1 voor 1 op hun beurt wachten om hun klap op te eisen, daarentegen vond ik de andere gevechten wat lame vrouwengevecht met cliche finishing touch eind gevecht was wel cool bedacht, maar was dat nou precies allemaal synchroon op het zelfde moment? Voor die afmaker op het eind net dat kleine halve sterretje meer.

avatar van jeroentjuhhhhh
DMX en Bartkowiak werken graag samen. Na onlangs Exit Wounds te hebben herzien + the making off, werd wel duidelijk waarom DMX goed werkt binnen dit soort straight forward werkjes. Verzorgt een passende soundtrack en is een behoorlijke badass. Waar hij in EW nog met Seagal tekeer ging, is hij hier weer terug met Jet Li...en dat is ook niet erg.

Wat ik wel erg vind, is dat de stijl van Bartkowiak niet echt past bij Jet Li als vechter. Z'n kunde (want damn, wat is Jet Li altijd goed) wordt niet goed geshowed met dit soort ge-edit. Tuurlijk is de shitload aan actie erg fijn en zitten er gave momentjes tussen, maar een smet op het plezier is het wel.

Halverwege kwam ik erachter dat ik 'm al eens gezien had. Blijf dit makkelijk behapbare actievoer altijd wel waarderen, je begint met kijken en blijft kijken, ondanks z'n opzichtige mankementjes. Het is fun, en daar gaat het me om.

avatar van DVD-T
Middelmatig acteerwerk, verhaal wat erg standaard is, matige muziek. Maar wat een vermaak bied Cradle 2 the Grave.

Bartkowiak maakt er toch iedere keer iets vermakelijks van. Echt goed is het nooit, maar dat wordt ruiomschoots gecompenseerd door de heerlijke actie en gevechten. Li lijkt dit keer wat in toom te worden gehouden. Zijn kunsten komen nergens echt goed naar voren, maar zelfs op de automatische piloot ziet het er nog weergaloos uit. De film kent drie echte hoogtepunten in de actiescènes. Het kooigevecht, de achtervolging en het eindgevecht. Alhoewel die laatste wel erg kort is en snel word afgeraggeld. De mix tussen oost en west, en dan vooral dat hip hop gedoe is natuurlijk al gedaan in Romeo Must Die en daarom ook niet echt meer vernieuwend.

Vermakelijke zooi, maar ook niet meer dan dat.

avatar van DragQueen
Jet Li is het grootste pluspunt aan deze film. Die wel vermakelijk is, maar net niet het niveau haalt van bijvoorbeeld Exit Wounds. DMX doet het vrij redelijk maar is natuurlijk geen acteur. En de toevoeging van Tom Arnold is dan wel weer leuk. Jet Li doet verder niet veel verkeerd, en zorgt voor de nodige rake klappen en perfect uitgevoerde stunts. Een bij vlagen genietbare actiefilm, die het niet van zijn verhaal of acteerwerk moet hebben. 2,5 ster.

avatar van JustMe77
Ik vond het een vermakelijke film met een zeer hoog adrenaline gehalte,en waar maar weinig saaie momenten zijn.Vooral het stukje tussen 1.33.46 en 1.34.25 vind ik waanzinnig bruut gedaan!Zeker 4 sterren waard!!!

avatar van martijn011
DMX en Jet Li samen in een film leek me wel een geslaagde combinatie. En een stoere, donkere gespierde kerel samen met een kleine, ijzig kalme Taiwanese vechtkunstenaar is inderdaad een prima mix in dit verder oervoorspelbaar verlopen verhaal.
Heb een hele tijd terug Exit Wounds gezien, eveneens een film van Bartkowiak, en ook daar was DMX voor mij een leuke verrassing.

De vechtkunsten van Jet Li komen in deze film niet helemaal tot z'n recht. Veel geknipt in de actiescenes waardoor het net allemaal te snel gaat om het goed te volgen. Maar dat Li kan vechten weet iedereen.
Zoals al gezegd is het verhaal matigheid troef en is het erg voorspelbaar verder. Ik had de film wel een voldoende gegeven, ware het niet dat die schurk die ontploffing in die helicopter had overleefd. Voelde me toen niet meer serieus genomen. Kleine onvoldoende. Prima vermaak voor één keer..

avatar van Dennissssss
Leuke actie film, allemaal niet erg diepgaand of hoogstaand, maar gewoon een lekkere verstand op nul film. Anthony Anderson vind ik vaak heel grappig, dat is in deze film ook weer zo. Allemaal erg vergelijkbaar met Exit Wounds.

avatar van Spetie
Redelijke film van Bartkowiak, die in vele aspecten erg lijkt op Romeo Must Die en Exit Wounds.

De drie films zijn redelijk gelijkwaardig. Wel is het jammer dat van een prima vechter als Jet Li, in deze film maar zo weinig gebruik wordt gemaakt. Actie is er weliswaar genoeg, maar de manier waarop de choreografie er omheen verzorgd is, had zeker beter gekund. DMX is een rapper, maar de soundtrack die hij hier verzorgt, is niet echt geweldig. Als acteur doet hij het redelijk, al doet hij soms niet veel meer dan boos kijken.

Cradle 2 the Grave vermaakt echter wel, ook omdat Anthony Anderson in deze film zit. Hij heeft altijd een enorm grote mond, maar soms is hij best leuk, zo ook hier, als hij als ongediertebestrijder bij iemand langs gaat. Het is allemaal niet geweldig, maar het is wel een film die redelijk makkelijk wegkijkt en op momenten best vermaakt.

avatar van Gang_Star
Om te beginnen een prima cast. Dmx vond ik interessanter in deze film dan in Exit Wounds, ook Jet Li keert na romeo must die terug, maar helaas in een veel mindere rol. Hij krijgt te weinig tijd en kansen om te laten zien wat hij echt kan (en dat geld eigenlijk ook voor Mark Dacascos), en het gevecht in de kooi (waar onder andere Hector Echavarria, Randy Couture en Tito Ortiz zijn tegenstanders zijn) is echt een scene die bij Jet Li past. Anthony Andersson en Tom Arnold zorgen wederom voor de humor en zijn bij vlagen zelfs echt hilarisch.
De actie vermaakt de volle speelduur. Het moment dat Dmx ontsnapt op een quad is zeer spectaculair, echter is dat van korte duur.
Film kijkt prima weg, met een voor mij geweldige soundtrack, nummers als wright/wrong, x gonna give it to ya en go to sleep kwamen geregeld uit mijn speakers geknald.
Al met al genoeg positieve punten om een voldoende te geven.
Prima wegkijker.

Wat een slaapverwekkende film. Kreeg het niet voor elkaar om deze in 1 ruk uit te kijken. Een halve ster voor de moeite maar eigenlijk zelfs dat niet waard. Verhaallijn is nogal overtrokken, scenes over de top en zelfs het vechten komt nogal gekunsteld over. Geen aanrader, sterker nog uit de buurt blijven van deze.

Fed
Voorspelbare,toch een aardige film. Vindt je Exit Wounds niet om aan te zien dan zou ik deze film overslaan. Steven Seagal is vervangen door Jet Li,iets wat elke film beter uitkomt,al moet ik toegeven dat je ziet dat er "gekloot" is met de vechtscenes...en dat is doodzonde. Jet Li is 1 van mijn martial arts acteurs. Maar wat een schoonheid,die Kelly Hu.
Al met al,een aardige avondvullende film waarbij je het verstand ff op nul kan zetten.

avatar van missl
DMX is duidelijk geen acteur maar goede actie en een prima verhaal. Daardoor een vermakelijke film. Al had het beter gekund.

Leuke actiefilm, boordevol knokpartijen en wilde achtervolgingen.
Ook het verhaal is wel redelijk goed.
Niet te veel bij nadenken en je hebt ruim anderhalf uur vermaak.

Matig.

Eén van de weinig Li films die ik nog niet gezien had. Da's zowat de enige reden waarom ik deze film toch maar een kans gegeven heb, goed wetende dat z'n Amerikaanse werk vaak niet aan te zien is.

Zo erg is het gelukkig ook weer niet. DMX doet het niet eens zo slecht en er zitten een paar redelijk grappige bijfiguren in. De actie is oké, zolang Li maar niet begint te vechten. De editing is bedroevend en de choreografie aan de saaie kant.

Verder valt er weinig te zeggen over deze Cradle 2 the Grave. Het is een redelijk doorsnee Amerikaans actiefilmpje, zonder uitschieters, een beetje humor en jammer genoeg weer geen kundig gebruik van één van de beste onscreen fighters van de laatste 30 jaar.

avatar van john mcclane 2
De soundtrack van Eminem o.a was beter als de film.
Maar het is wat ik er van weet een goede actiefilm met leuke humor,.

avatar van IH88
Cradle 2 the Grave

RTL 7 stoere mannen film. Veel gescheld, gegrom en heel veel klappen die uitgedeeld worden. De "acteurs" zijn niet gecast om hun acteertalent, maar vechten en stoer kijken kunnen ze zeker. Met Union als vrouwelijk schoon. Subtiel is het niet, maar vermakelijk is het soms wel.

een erg leuke film met jet li en natuurlijk dmx.heb hem al vaker gezien maar vermaak me elke keer weer prima.goeie actie er in.wel spannend.