Voy a Explotar (2008)

Alternatieve titels: I'm Going to Explode | I'm Gonna Explode

Mexico

geregisseerd door Gerardo Naranjo
met Juan Pablo de Santiago, Maria Deschamps en Daniel Giménez Cacho

Guanajuato, Mexico. Román is de zoon van een rechtse politicus. Keer op keer wordt hij wegens slecht gedrag van school gestuurd. Op een dag ontmoet hij Maru, die weliswaar van lagere sociale afkomst is, maar in wie hij onmiddellijk een verwante ziel herkent. Ze besluiten zich samen te verstoppen op een plaats waar ze aan niemand meer verantwoording hoeven af te leggen. Samen verschuilen ze zich in een tent op het dak van het reusachtige huis van Romans vader.

avatar van xgogax
Schitterende film! Misschien wel net zo goed als Pierrot le fou en They Live by Night ...

***** / *****

avatar van wibro
Mooie love story in het Mexico van nu, waar vredige romantische plaatjes afgewisseld worden met plaatjes van dreigend geweld. Iedereen schijnt er een revolver te hebben. Dat de film geen happy end zou krijgen, dat voelde je al ver van te voren aankomen. Niettemin zeer tragisch, zeker als het slachtoffer niet minder dan de wonderschone engelachtige Maru betreft. Tjonge, wat zag zij er mooi uit in haar lange witte jurk en met die zwarte hoed.
Dit is na Miss Bala de tweede film die ik van deze Mexicaanse regisseur gezien heb en ik ben toch zeer benieuwd naar zijn twee overige films. Zijn stijl ligt mij wel.
Rest mij nog te zeggen dat Mexico wat de Latijns Amerikaanse cinema betreft voor mij toch wel op eenzame hoogte staat.

4,0* met kans op verhoging.