Summer (2008)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Kenneth Glenaan
met Robert Carlyle, Rachael Blake en Steve Evets

Shaun zorgt voor Daz, die in een rolstoel zit. Ze zijn al vrienden sinds hun jeugd, maar de laatste tijd lopen de spanningen tussen hen hoog op, onder andere wegens het ernstige ziektebeeld van Daz. Shaun denkt terug aan hoe een en ander zo heeft kunnen komen en ook aan zijn jeugdliefde Katy, die veel met hen optrok. Dan heeft Shaun ook nog de zoon van Daz om mede voor te zorgen en die net als Daz vroeger, nogal van de drank houdt...

Redelijke drama film, wat saai. Maar toch wel de moeite waard.

Sterke film, typisch Brits, over jeugdige losbandigheid en het verouderingsproces dat er op volgt met het besef dat de kans verkeken is.
Prachtact van Robert Carlyle. Mooie soundtrack.