Anatomie 2 (2003)

Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Stefan Ruzowitzky
met Barnaby Metschurat, Heike Makatsch en Franka Potente

Op de onderzoeksafdeling van een prestigieus ziekenhuis in Berlijn voert een geheim genootschap angstaanjagende experimenten uit op patiënten die tegen alle medische regels ingaan. Een jonge student raakt in de ban van het genootschap en maakt zich langzaam maar zeker medeschuldig aan de gruwelijke praktijken.

Franka Potente, die Helden des ersten Teils, spielt eine kleine Nebenrolle.

En toch staat ze bovenaan genoemd!

kappeuter (moderator)
Als derde genoemd, dus dat vind ik wel kunnen. Ik vind dat de toevoeger daar enige vrijheid in moet hebben. De eerste twee acteurs die genoemd worden zijn de hoofdrolspelers, de derde naam vind ik geschikt voor het noemen van kleinere rollen van bekende acteurs.

Oké hoor, was geen aanklacht.

avatar van bioscoopzaal
trailer

Zie er goed uit, al zullen wij hem waarschijnlijk meteen op video krijgen ...

MaTtIeBoY
Is de releasedatum op video nu wel al bekend???

Erg apart genre van film, maar toch de moeite om te bekijken.

Tussen alle synthetische spieren door geef ik 3* voor deze film.

Justice4All
Aardige film, is ietsje beter dan deel 1.

Jammer dat het een beetje op een actiefilm lijkt.
3**, net als vorige deel.

Horrorfanaat
Mwah alleen het laatste kwartier leek de film meer op een actiefilm. Goed filmpje met goed acteerwerk en een redelijke spanning. 3,5 ster

avatar van Chilli
Ik vond de eerste véél beter!

Von deze film niet slecht alleen dat het horror niet bij het genre past vind ik.
Voor de rest verhaal is niet slecht en heb me kunnen vermaken bij deze.
Heb het eerste deel niet gezien maar ga toch eens proberen.
3 sterren

avatar van Halcyon
Het idee is leuk gevonden en de uitwerking is in se wel ok, al kan je het bezwaarlijk echte horror noemen. De focus ligt min of meer op waanzin en achterdocht waardoor de suspens ook wel lichtjes opgevoerd wordt, maar een volbloed slasher zoals z'n (betere) voorganger is het niet. Bij momenten ziet het er ook net iets te gelikt uit en wil men te hard de typisch Amerikaanse, commerciële horrorfilm nabootsen.

avatar van nightbreed
Helaas was dit vervolg wat meer Sci-Fi dan Horror en helaas hebben ze gekozen voor een wat meer Amerikaanse stijl.
Het begin was wat saai maar na een half uur is de film wel onderhoudend genoeg om hem geen onvoldoende te geven.
In ieder geval een stuk minder dan het eerste deel.

avatar van Boeikens
Duidelijk minder dan het eerste deel.

Niet slecht dat men er toch ergens een andere film wou van maken.
Ietwat harder en vlotter dan zijn voorganger maar als geheel minder boeiend.

Toch niet mis.