Fantozzi (1975)

Alternatieve titel: White Collar Blues

Italië

geregisseerd door Luciano Salce
met Paolo Villaggio, Anna Mazzamauro en Gigi Reder

Fantozzi vertelt het verhaal van het leven van een ongelukkige accountant (genaamd Fantozzi) gedurende één jaar, door middel van diverse sketches en provocerende scènes die Fantozzi als een waarlijk ongelukkig persoon afschilderen.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Bijzonder flauwe komedie die nog een hele trits aan vervolgdelen zou krijgen, over sullige kantoorbediende die altijd pech heeft. De humor is mij te melig, de personages zijn op zn best irritant te noemen, en visueel valt er al helemaal niks te beleven. Met moeite uitgekeken. Twee sterren voor de nog wel aardige opening met de race tegen de klok.