Depth Charge (2008)

Actie

geregisseerd door Terrence O'Hara
met Jason Gedrick, Eric Roberts en Lloyd Barachina

De veteraan en zeecommandant Krieg heeft zijn verstand verloren en heeft een duikboot overgenomen met de hulp van een groep huurlingen. Hij eist behoorlijke sommen losgeld in ruil om het leven te sparen van miljoenen mensen die zouden sterven als hij een eventuele nucleaire aanval uitvoert. Maar aan boord zijn er nog twee personen van de originele bemanning van de Montana en het duo wil er alles aan doen om de gek te stoppen met zijn gevaarlijk en alles vernietigende plan. Op een schip met de dodelijkste wapens, begint onder het wateroppervlakte een impasse die over het lot van de wereld zal beslissen...

avatar van filmfan1967
Twee mannen blijven achter op een gekaapte atoomonderzeeboot en moeten zien te voorkomen dat de kapers een nucleaire raket op Washington afvuren. Soort "Die Hard/Under Siege on a sub". Jason Gedrick speelt de rol van Bruce Willis/Steven Seagal. Eric Roberts speelt de gestoorde commandant/leider van de kapers.

Ultieme B-film, met veel stock footage (o.a. uit Airforce One). Niets origineels, we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Onderhoudend is het wel, vooral voor de fans van Eric Roberts. Zijn rol is beduidend leuker (en omvangrijker) dan die van "held" Jason Gedrick.

avatar van danny61
Van dit soort films zijn er al een dozijn gemaakt en dan kwam deze toch wel iets te kort. Zoveel kwa spanning alles was zo wat voorspelbaar .dus daarom 2 op 5,maar toch een aanrader voor eens te zien

avatar van Beertje45
Erg flauw ongeloofwaardig afkooksel van Under Siege. Een Stealth onderzeeer? oké, maar dat maakt niet dat een sub ontraceerbaar is voor sonar. Ook de setontwerp is erg amateuristisch, net als het spel van Gedrick. Hij weet zoveel te overtuigen als aktieheld als een lauwe mossel en Roberts heeft ook betere dagen gekend. Er moest blijkbaar nog snel even een stukje vrouwelijk schoon worden toegevoegd in de rol van een terrorist. Een goedkoop, spanningloos werkje.

Ben ik nu dom of vergeet men echt één van de terroristen? Diegene die de raketten ging activeren... De film stopt gewoon zonder dat hij nog aan bod komt????

avatar van Kr!kke
jmi17 schreef:

Inderdaad, die bedenking heb ik mij ook gemaakt...