A Life at Stake (1954)

Alternatieve titel: Key Man

Film noir / Drama

geregisseerd door Paul Guilfoyle
met Angela Lansbury, Keith Andes en Douglass Dumbrille

Bouwondernemer Edward Shaw broedt over zijn recente zakenmislukkingen, ten gevolge van het gokprobleem van zijn partner, wanneer hij door advocaat Sam Pearson wordt benaderd. Pearson, die op het punt staat om zijn schulden aan Shaw terug te betalen, biedt aan hem aan een klant voor te stellen die een half miljoen dollar in zijn bedrijf kan investeren. Nieuwsgierig gaat Shaw akkoord om de klant van Pearson, Mevr. Doris Hillman, te ontmoeten. Aan het luxueuze Hillman huis wordt Shaw naar de flirterige Doris aangetrokken, die verklaart dat zij een partnerschap met hem wil vormen waarin hij huizen op de eigendommen zal bouwen.

Dick2008
Strakke film en stijve rol van Keith Andes. Eigenlijk alleen maar leuk om een nog redelijk jonge Angela Lansbury te zien en later nog Claudia Barrett, de zus van Doris. Maar stelt verder niet zo veel voor. Het einde is zelfs belabberd. Het is een drama/film noir, ook bekend als Key Man (zo staat hij in de speelfilmencyclopedie vermeld). 3.0

Dit middelmatige film noir drama, over een eerlijke architect, die al zijn geld verloren en moeite had zijn hoofd boven water te houden, waarin een geheime liefdesrelatie en verdachte ongevallen centraal stonden, had verrassende personages, maar miste vooral sterke dialogen.

avatar van Mac Hammer Fan
Te bekijken op YouTube.

avatar van clubsport
gezien en vond hem ook vrij middelmatig , het hele plot met moord om het levensverzekeringsgeld vond ik nogal vaag uitgewerkt , voor de rest aardig acteerwerk maar verder niet boven de middelmaat uitsteken .